• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-23 14:45:05 följande:
    Om det är stora vingmuttrar för höjdjustering på chassits utsida så är det gamla chassit. Om det höjdjusteras med snäppfästen så är det nya.
    Ja men det hon undrade var som svar på MIN fråga; om det sitter en skruv eller en popnit på insidan av snapfästena.... (d.v.s om det är den första versionen av det nya chassit som hade skruv & som sen ersattes av popnit)
    Hon svarade skruv; så=
    Sofie och laura:  jag gissar tyvärr på att det då är det FÖRSTA av de "nya" chassina; d.v.s de som haft lite fler inrapporterade problem.
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Sweetheartno1

Nu är jag inne på det där med bilbarnstol igen.. Tungan ute Hehe..
    Vill ju antingen ha Akta eller Maxi. Men en Maxi cosi kostar ju typ  4000:- med en bas ?!
    Medans Aktar tar ca 2000:- med bas ! Stämmer detta eller har jag bara varit inne på fel hemsidor ? Förvånad

• sofie och laura
    Bellbox skrev 2011-01-23 22:59:01 följande:
    Ja men det hon undrade var som svar på MIN fråga; om det sitter en skruv eller en popnit på insidan av snapfästena.... (d.v.s om det är den första versionen av det nya chassit som hade skruv & som sen ersattes av popnit)
    Hon svarade skruv; så=
    Sofie och laura:  jag gissar tyvärr på att det då är det FÖRSTA av de "nya" chassina; d.v.s de som haft lite fler inrapporterade problem.
    hej pixter
    den glider om man tar i en aning om man skall upp för trappor eller ta i extra hårt
  • Bellbox
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-23 23:05:12 följande:
    Vill ju antingen ha Akta eller Maxi. Men en Maxi cosi kostar ju typ  4000:- med en bas ?!
    Medans Aktar tar ca 2000:- med bas ! Stämmer detta eller har jag bara varit inne på fel hemsidor ? Förvånad
    menar du babyskydd eller nästa nivå?
    Menar du babyskyddet såg jag att Acta Graco Logico S säljs för typ 1300 med bas av Beginners (såg på Blocket) men vet inte om de skickar?

www.blocket.se/alvsborg/Akta_Graco_Logico_S_inklusive_bas_27714725.htm&w=1
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Sweetheartno1
    Bellbox skrev 2011-01-23 23:11:26 följande:
    menar du babyskydd eller nästa nivå?
    Menar du babyskyddet såg jag att Acta Graco Logico S säljs för typ 1300 med bas av Beginners (såg på Blocket) men vet inte om de skickar?

www.blocket.se/alvsborg/Akta_Graco_Logico_S_i...
    Babyskydden.
    Cabriofixen får man ju ingen bas till verkar det som.
    Alltså att man får köpa den vid sidan om ?
  • imsa
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-23 23:30:09 följande:
    Babyskydden.
    Cabriofixen får man ju ingen bas till verkar det som.
    Alltså att man får köpa den vid sidan om ?
    japp basen får man köpa vid sidan om. vi har båda och anväder det nu igen till vårt andra barn. vi är supernöjda med maxicosi och har även köpt modellen efter till dottern.

babyskyddet är det lättaste bland babyskydden och även ett av de säkraste. perfekt också att klicka i på chassit.

tror skyddet kostar runt 1900? och basen 1800? men beställer du detta från amazon.uk så tror jag skyddet ligger på ca 1000-lappen beroende på valutakursen där kan du säkert också hitta isofixplattan/basen till en billigare peng.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Sweetheartno1

Imsa: ok. Men basen behövs egentligen inte va ?

• straw2008
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-23 23:05:12 följande:
    Basen är sjukt onödig....
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Överbandsfürern
    thisissarah skrev 2011-01-24 03:34:00 följande:
    Är fleece sufletten bra att ha?
    Bra och bra! Jag tycker det är snyggast nu på vintern
    Dessutom känns den varmare nu!
    (iofs så använder vi bara vagnen inne, så den är varm och go ändå ))
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21