• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • miljarden
    Slaria skrev 2011-01-28 08:28:04 följande:
    Tror hon menade om hon inte skulle använda sån babycocoon. Som sagt, jag har en 9 månaders och jag skulle inte sätta honom i en bee, däremot en cameleon.
    Hur länge behöver man en babycocoon? Tänker att det ändå inte är väder för bee på ett par månader.
  • Slaria
    miljarden skrev 2011-01-28 08:29:11 följande:
    Oj, så stor och ändå inte. För att..?
    Han sitter som en hösäck i den och det ser så fruktansvärt obekvämt ut! Nu har jag bara provkört den men den gick bort direkt. Vi har däremot köpt en cameleon och i den sitter han som en kung!
  • miljarden
    Slaria skrev 2011-01-28 08:34:31 följande:
    Han sitter som en hösäck i den och det ser så fruktansvärt obekvämt ut! Nu har jag bara provkört den men den gick bort direkt. Vi har däremot köpt en cameleon och i den sitter han som en kung!
    Ok. Ja, vi har också en cameleon men jag tycker att det vore bra med något smidigare. Vi ska åka och hälsa på lite släkt utomlands om någon månad och jag har fastnat för bee+ som extravagn. Men om jag ska köpa en så pass dyr extra vagn vill jag få ut så mycket som möjligt av den och alltså köpa den så tidigt som möjligt. 
  • miljarden

Och så tänker jag att den verkar väldigt smidig och det skulle vara toppen i vår/sommar/höst.

• Slaria
    miljarden skrev 2011-01-28 08:37:45 följande:
    Ok. Ja, vi har också en cameleon men jag tycker att det vore bra med något smidigare. Vi ska åka och hälsa på lite släkt utomlands om någon månad och jag har fastnat för bee+ som extravagn. Men om jag ska köpa en så pass dyr extra vagn vill jag få ut så mycket som möjligt av den och alltså köpa den så tidigt som möjligt. 
    Nu tycker inte jag att been är så mycket smidigare än cam, men den är ju smidigare än de flesta andra vagnar som finns. Jo jag förstår hur du tänker, men been kan man ju dock inte köra så bra i snö så du kommer väl ändå inte kunna använda den än på ett tag!? Vet dock inte var du bor och hurvida ni har snö..
  • miljarden
    Slaria skrev 2011-01-28 08:40:27 följande:
    Nu tycker inte jag att been är så mycket smidigare än cam, men den är ju smidigare än de flesta andra vagnar som finns. Jo jag förstår hur du tänker, men been kan man ju dock inte köra så bra i snö så du kommer väl ändå inte kunna använda den än på ett tag!? Vet dock inte var du bor och hurvida ni har snö..
    Det är för att vi kommer resa två-tre gånger innan våren kommer. 
    Jag tycker att been är smidigare än camen eftersom den är mindre och blir mindre att fälla ihop.
    Men visst är redan camen en hyfsat smidig vagn. Men inte tillräckligt för alla situationer! 
  • Tant Pruselius
    miljarden skrev 2011-01-28 07:59:59 följande:
    www.fruugo.com/se/sv/sek/product/826452/bugab...

är det här en bugaboo bee eller en bugaboo bee+?
    hur ser man skillnaden? 

från vilken ålder kan man börja använda bee+ som huvudvagn? min son är tre månader och jagmisstänker att han är för liten? 
    Jag tycker att Bee är perfekt som ligga i bilen vagn och inne på shoppingcentran och enklare utflykter för äldre barn. Men för småttingar (under 1½) tycker jag att den är alldeles för oombonad och omysig, men det är min personliga åsikt...
  • straw2008
    miljarden skrev 2011-01-28 08:11:40 följande:
    Det bör nästan vara en motsvarande deras egen, vad? Har en one tree hill i vår cameleon nu, men den känns lite stor?

Bra pris på den vagnen jag länkade till väl?

Ja frugo har galet bra priser !!

Nää deras egna är för sladdrig skulle jag vilja påstå, eller med ytterkläder så är den förmodligen inte det men tänk vad du vill ha i långa loppet?

Vi har en extremt lyxit åkpåse från BOZZ/ SEGR fodrad invändigt med tjockt fårskinn o sen ordentliga plymer under o över med dun, den hade absolut funkat till nyfödd oxå!

3 mån då är man ganska stadig, beställer du så kanske du kan hålla dig en månad till mars? Då är gatorna oftast sopade o ditt barn kommer vara 4 mån.

Men vi använde som sagt been till båda våra barn från BB.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Tant Pruselius
    miljarden skrev 2011-01-28 08:37:45 följande:
    som rese-extravagn är den enligt mig outstanding!
  • Joddan

Jag hade bee (gamla) från sonen var 5 månader och det var hur bra som helst! Sedan när bee+ kom så fick han den när han var strax över ett. Har aldrig tyckt den är o-ombonad eller omysig. Har alltid älskar bee mars-oktober

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21