• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Bellbox skrev 2011-01-28 22:35:36 följande:
    skulle vara intressant att veta om de t.ex förbättrat/förändrat smådetaljer på vagnen när de lanserade det "nya" chassit, såsom delar i framhjulen o.s.v... Vissa säger ju att deras rostat t.ex medan jag aldrig såg tillstymmelse till det (men det kanske berodde på ålder på vagnen eller vart man bodde? Min var typ 1,5 år gammal bara men jag bor i snö & slask m.m)
    att hjulen rostas tror jag beror på hur vida man har salt på vägarna eller grus.
    Den vintern vår fastighets skötare hade salt här rostade mina hjul! men bugaboo var vänliga nog att byta ut dom. 
    de e bara dom små silvriga bitarna som rostar men e man inte jävligt snabb med att ta bort de har man ju rost överallt. dock så körde min fastighetsägare på grus nu dom sista vintrarna och de har inte setts en tillstymmelse till rost på nån av min vagnar. 
    Första vagnen jag hade va av modell äldre 2006 den hade lite rost, den andra köpte jag 2009 alltså efter att man hade bytt chassit. och hjulen rostade iaf. 
    men som sagt efter att den hade bytts ut så kom de ingen rost! och av den orsaken e jag rätt övertygad om att de e de som avgör om man får rost eller inte.
  • Bellbox
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-29 08:51:28 följande:
    att hjulen rostas tror jag beror på hur vida man har salt på vägarna eller grus.
    Den vintern vår fastighets skötare hade salt här rostade mina hjul! men bugaboo var vänliga nog att byta ut dom. 
    de e bara dom små silvriga bitarna som rostar men e man inte jävligt snabb med att ta bort de har man ju rost överallt. dock så körde min fastighetsägare på grus nu dom sista vintrarna och de har inte setts en tillstymmelse till rost på nån av min vagnar. 
    Första vagnen jag hade va av modell äldre 2006 den hade lite rost, den andra köpte jag 2009 alltså efter att man hade bytt chassit. och hjulen rostade iaf. 
    men som sagt efter att den hade bytts ut så kom de ingen rost! och av den orsaken e jag rätt övertygad om att de e de som avgör om man får rost eller inte.
    aha
    Tråkigt med rost
    Här saltas också men jag hade kanske bara tur då
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • the baby
    Wailea skrev 2011-01-29 01:16:29 följande:
    Det som jag varit emot är att bebisen är så långt ned i liggdelen, visst kommer barnet något högre upp i sittdelen? Någon som är lång men ändå gillar denna vagn? 
    Jag är ganska lång, 175 cm, och älskar våran vagn. Använder liggdelen just nu, och stör mig inte ett dugg på att den är lägre än andra vagnar. Min sambo som är 2 meter lång älskar också vagnen, funkar superbra även för honom!
  • oOMayaOo
    oOMayaOo skrev 2011-01-28 21:40:37 följande:
    Är det inte lätt hänt att barnet glider ur bygel underifrån om man inte har barnet fastspänt? Jag tänker både på cam-bygeön och den man kan skaffa till been.
  • Fröken Småland
    oOMayaOo skrev 2011-01-29 10:41:50 följande:
    Jo, men det är klart att man använder selen?
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • oOMayaOo
    Fröken Småland skrev 2011-01-29 10:59:09 följande:
    Jo, men det är klart att man använder selen?
    Vad har man då bågen till?
  • Fröken Småland
    oOMayaOo skrev 2011-01-29 11:09:35 följande:
    Att hålla sig i. Att häva sig upp med. Som en extra säkerhet. Att lyfta i. Ja, det finns säkert fler användningsområden som jag inte kommer på nu. Vad har man den till på alla andra vagnar?
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • annat82
    oOMayaOo skrev 2011-01-29 11:09:35 följande:
    Småttingar som vill hålla i nåt och hänga på. Perfekt att hänga leksaker på för den delen.

Dottern sitter alltid med sele, men inte med banden över axlarna för då blir det ett väldans liv
  • oOMayaOo
    Fröken Småland skrev 2011-01-29 11:13:46 följande:
    Att hålla sig i. Att häva sig upp med. Som en extra säkerhet. Att lyfta i. Ja, det finns säkert fler användningsområden som jag inte kommer på nu. Vad har man den till på alla andra vagnar?
    Det är nog bäst att du frågar nån som har ägt en annan vagn.
  • oOMayaOo
    annat82 skrev 2011-01-29 11:14:33 följande:
    Småttingar som vill hålla i nåt och hänga på. Perfekt att hänga leksaker på för den delen.

Dottern sitter alltid med sele, men inte med banden över axlarna för då blir det ett väldans liv
    Ok, så det är ingen säkerhetsgrej egentligen. Jag kan tänka mig att banden över axlarna kan irritera speciellt lite större barn.

Tack för (det trevliga) svaret! 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21