• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-01-28 08:52:45 följande:
    Jag hade bee (gamla) från sonen var 5 månader och det var hur bra som helst! Sedan när bee+ kom så fick han den när han var strax över ett. Har aldrig tyckt den är o-ombonad eller omysig. Har alltid älskar bee mars-oktober
    smaken är som baken

På söndag ska jag åka och kika på camen *saligt lycklig*
  • RockyS85

Hej en fråga! Ska tyvärr sälja min Bugaboo Cameleon och ska frakta den. Så vill ta lös de stora hjulen. Har nämligen kvar kartongen och tänkte skicka den där i. Nu till frågan: hur tar man lös dem?
    Tack på förhand!

• straw2008

Bee är verkligen inte oombonad, verkligen inte! Hur ombonad är en cameleon "helt naken" det blir ju vad man gör det till ?

Vi har störtälskat BEE, har haft cameleon men, nää bee är VÄLDIGT mkt smidigare, cameleon ÄR mer skrymmande.

Tror du kommer älska been, jag vet INGEN som använt någon annan vagn efter de köpt en bee.

I jag skulle inte heller köpa ett nest bara för 1 månad, verkligen inte.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Tant Pruselius
    straw2008 skrev 2011-01-28 08:56:46 följande:
    Bee är verkligen inte oombonad, verkligen inte! Hur ombonad är en cameleon "helt naken" det blir ju vad man gör det till ?

Vi har störtälskat BEE, har haft cameleon men, nää bee är VÄLDIGT mkt smidigare, cameleon ÄR mer skrymmande.

Tror du kommer älska been, jag vet INGEN som använt någon annan vagn efter de köpt en bee.

som sagt, smaken är som baken - du med fler tycker inte att den är oombonad... jag (och kanske fler även med mig )
    Jag tycker mer att det är en kompliteringsvagn... men det är MIN åsikt och jag förväntar mig inte alls att andra ska tycka som mig...
  • Fröken Småland

Jo, nu vet du en som använt en annan vagn efter att ha provat Bee *räcker upp handen*

Jag hade den till min 1,5-åring men tyckte den var så omysig så jag sålde den efter att den stått i princip oanvänd i garaget i ett halvår. Nu gjorde jag ett nytt försök vid 3 år och tycker att den passar oss riktigt bra. Till spädbarn hade jag aldrig i livet övervägt den annat än för en veckas semester eller så, fjädringen är på tok för dålig.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • bohusbebis

.
    åååå nu får jag separationsångest... vi hade just bestämt oss för att skiljas från bee:et snart, ungrackarn vill ju inte åka vagn längre!!!! och när hon väl gör det så är det på grusvägarna här hemma och då är lufthjul bättre. Men JAG vill ju ha Bee:et!!! Är det kanske därför man har selen - för att tvinga barnet att åka?
  • Bellbox
    bohusbebis skrev 2011-01-28 10:13:46 följande:
    åååå nu får jag separationsångest... vi hade just bestämt oss för att skiljas från bee:et snart, ungrackarn vill ju inte åka vagn längre!!!! och när hon väl gör det så är det på grusvägarna här hemma och då är lufthjul bättre. Men JAG vill ju ha Bee:et!!! Är det kanske därför man har selen - för att tvinga barnet att åka?
    ha ha ha...

Varför inte ta ett foto, förstora det, rama in det & hänga det på fin-platsen med speciell lampa som belyser?! Solig
    Det hade jag gjort  Drömmer
    (hi hi man kan ju också sätta på en fin sån där skylt på ramen med årtalen den fick "leva" hemma hos er; typ "2007-2011 RIP!")
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox

....hm nu fick jag flera affärsidéer;
    "vi förevigar din Bugga! Skicka bild till oss & vi graverar in det på ett silversmycke; alla skavanker & repor som gjorde den personlig blir förevigade"

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-01-28 08:50:06 följande:
    Jag tycker att Bee är perfekt som ligga i bilen vagn och inne på shoppingcentran och enklare utflykter för äldre barn. Men för småttingar (under 1½) tycker jag att den är alldeles för oombonad och omysig, men det är min personliga åsikt...
    Håller med dig till fullo! Jag köpte min första bee när noa va kanske 6-7 månader och de va på tok för tidigt. Jag blev inte nöjd med been och av den orsaken så testade jag bee hur många ggr som helst!
    Men föll aldrig för den trots att jag så gärna ville!
    så Noa har åkt Cam större delen av hans barnvagns tid.
    Men så i sommras landade det en bee plus här hemma och camen åkte ut och jag kan med handen på hjärtat säga att NU älskar jag den!
    Jag har haft jävligt höga krav på vagn så att den ska fungera med de livet vi lever och de e faktiskt först nu som jag tycker att been är den bästa vagnen för oss. och Noa han har blir 3 i mars
    S¨å personligen skulle jag inte välja att ha bee till ett litet barn, hamnar så långt ner och sen så känns de ju verkligen att vagnen är "billigare" än en cameleon.
    Men då har ju jag förvisso haft turen att kunna jämföra dem båda!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21