• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • withhope
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-02 11:57:03 följande:
    Hur mycket tror ni att man kan få en sandfärgad bas till bee +?  vad känns rimligt?
    Var du inte lite emot sandfärgad bas Flört.
    Såg inlägget i bee tråden, lät rimligt om det är i nyskick utan fläckar.

Du lär inte ågra dig, hur läckert som helst.. jag dreglar redan när jag tänker på pastellfärgade suffletter till att byta med ;) och din snygga offwhite Drömmer
  • Noiis
    withhope skrev 2011-02-02 22:35:42 följande:
    Var du inte lite emot sandfärgad bas Flört.
    Såg inlägget i bee tråden, lät rimligt om det är i nyskick utan fläckar.

Du lär inte ågra dig, hur läckert som helst.. jag dreglar redan när jag tänker på pastellfärgade suffletter till att byta med ;) och din snygga offwhite Drömmer
    vilket inlägg? springer till bee tråden

Nä anti sand har jag inte vart men jag gillar den egentligen inte hahahaha men blev bra sugen när jag fick chansen att iaf ge den en chans irl men skulle aldrig välja sand över svart
  • withhope
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-02 22:43:16 följande:
    skulle aldrig välja sand över svart
    Varför välja när man kan ha båda Skrattande
  • Miniigirl
    thisissarah skrev 2011-02-02 22:32:52 följande:
    Det hade varit bra om lillan kunde ha vagnen tills hon är tre år, tänker jag. den är ju himla smidig. Annars har vi en emmaljunga ståendes som man också kan avända utifall men jag vill gärna använda camen så länge det går!
    Jo, jag hade ju en cam bara en kort stund i höstas, men sålde den ju igen för att jag inte gillade den alls...men det var nog mest pga ståbrädan. och nu har ju äldsta börjat dagis och går själv dom gångerna han varit med. Så, nu har jag plötsligt blivit helt galen i camen igen..vill haaa!!
    Så, ska köpa mig en igen tänkte jag...och min son är somsagt 1½ år nu, eller ja...han blir 2 år i maj!
    Folk kanske tycker jag är galen som köper när han är så pass stor ändå:-P Han är ju liak stor som äldsta grabben var vid 2½ år Men, jag hoppas han kan sitta ett tag till iallafall!

Sen beror det nog somsagt mycket på hur man själv tycker att det ser ut!
    Jag tyckte inte det såg för trångt ut för min 3½åring när han satt i vagnen(han älskade förövrigt att sitta i den) Men min kompis tyckte ju att min 1½åring såg aldeless för stor ut för vagnen...så somsagt, det beror nog på hur man ser på saken
    Synd jag itne tog en bild på hur 3½åringen satt i vagnen, isåfall hade jag kunna lagt in den ju
  • Liten Mjau
    Kavat skrev 2011-02-02 17:26:58 följande:
    Vad jag vet har det ännu inte kommit sits till nya stäbrädan.
    Tiny Tot hittar man sällan på blocket tyvärr. Eller är det gamla ståbrädan du är på jakt efter?
    Jag är på jakt efter båda. Men kan ju börja med ståbrädan, Vad borde man betala för en av den gamla modellen? Den nya kostar ju bara 880:- på kidzshopen.
  • Nilam 84

Min tjej som är 3 och ett halv år. Hon åker ju självklart inte vagn nå ofta, aldrig hemma eller om vi ska ut på stan eller så. Men om vi far och shoppar till sthlm typ så orkar hon inte gå. Bor på Åland så då åker vi hemifrån 7 på morgonen och kommer hem 11 på kvällen.  Så då får hon åka vagn. Men hon ryms bra, även med mera kläder på men det är klart... lite roligt ser det ju ut...
  • straw2008
    thisissarah skrev 2011-02-02 22:07:51 följande:
    Har era barn kunnat ha sittdelen tills de är 3 år? Borde inte benen dingla utanför vi den åldern?
    Vår stora är runt 93 cm lång o har inte kunnat sitta i en cam på länge, ser TYVÄRR skitfånigt ut...
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Tant Pruselius
    Liten Mjau skrev 2011-02-03 08:50:43 följande:
    Jag är på jakt efter båda. Men kan ju börja med ståbrädan, Vad borde man betala för en av den gamla modellen? Den nya kostar ju bara 880:- på kidzshopen.
    jag köpte den gammla + pall på blocket för 2v sedan gav 700för båda och då var pallen oanvänd....
  • imaj

Angående det här med ålder och om de passar i camen vid tre år är väldigt individuellt om man kikar här i tråden.

Vi sålde våran dåvarande cameleon i somras när dottern var 2år och 2månader då hon var på gränsen att rymmas då. Hon var då kring 95cm lång och visst det funkade men tyvärr fick den flytta. Tror inte hon skulle rymmas i den nu med vinterkläder och några cm till på längden och hon är inte ens tre år än. Men som sagt det är väldigt individuellt, till en normallång treåring funkar den säkert.

Hursomhelst älskar jag cameleon och det blir en ny till bebisen i magen!

Men att köpa en när barnet är kring två år tror jag är lite väl sent och skulke själv aldrig göra det då man bara blir besviken när man måste skiljas från den sen

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21