• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • killenkott

Någon som vet vart man köper petunia picklebottom väskorna?
    Kollade babyshop.se men hittade inga .

• annat82
    killenkott skrev 2011-02-04 20:17:36 följande:
    Någon som vet vart man köper petunia picklebottom väskorna?
    Kollade babyshop.se men hittade inga .
    De börjar faktiskt bli svåra att hitta. Har hittat på kidzshoppens sida, men ej i lager så då kanske man får ringa och höra om de kan ta in.

Barnbutiken, kollade sambon med, butiken på söder och de skulle också sluta med dem.
    NK sålde ut sina för att de skulle sluta med dem så tror inte de heller har kvar.

Har verkligen inte hittat i någon svensk webbutik annars heller. I så fall får man satsa på utrikes webbutiker, och jag har inte hittat någon i Europa ens, men kanske inte har letat så bra så om nån har tips tar jag gärna emot.
  • BeautifulFlower
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-04 20:14:50 följande:
    Finns det All black kvar till försäljning ? Verkar ju inte vara slutsålda överallt ! Glad
    ingen aning.. ett alternativ är ju att köpa en ocean och köpa till ett svart topset till bara.. :P
      men såg att du redan hade en all black :P Snygg!
  • FruFA79
    Swenglish skrev 2011-02-04 19:58:43 följande:
    Oj, vad många som tycker att barnen växt ut Cameleon! Sonen fyller fyra i mars och är väl ca en meter lång, och han åker bekvämt Cam varje dag till dagis (vi har lååång promenad till dagis...). Tycker inte det ser konstigt ut, men jag kanske har vant mig?
    När han ligger och sover i vagnen, och jag har fällt den i fullt liggläge så "buktar"huvudet ut som en utbuktning i sufletten. Men när han sitter i Camen så ser det ok ut, han är ju int ens 2 år fyllda.
    Men jag antar att jag vill ha en Bee+ ändå...Oskyldig Att komplettera Camen med...
  • Sweetheartno1
    BeautifulFlower skrev 2011-02-04 20:27:23 följande:
    ingen aning.. ett alternativ är ju att köpa en ocean och köpa till ett svart topset till bara.. :P
      men såg att du redan hade en all black :P Snygg!
    Hihi japp har en som ligger och väntar på mig !
    Men trodde det var slutsålt ! Men jag har väl fel ! Tungan ute
  • killenkott

Anna82:Tack . Undrar varför,dom borde ju vara lättsålda?!
    Ja ja jag får nog ringa runt. Tack för supersnabbt svar !

• annat82
    killenkott skrev 2011-02-04 20:42:54 följande:
    Anna82:Tack . Undrar varför,dom borde ju vara lättsålda?!
    Ja ja jag får nog ringa runt. Tack för supersnabbt svar !
    Jo, tycker jag också, men de ligger iofs ganska högt i pris och sen kanske folk bara inte hör talas om dem. Mina är köpta på 50% rea, en på NK och en på barnbutiken när de sålde ut sina sista.
    Det är synd, för jag verkligen älskar mina

Kom på att Bonti också har haft, men de ville inte ta in när jag frågade då efterfrågan var liten och de måste beställa ett antal på en gång enligt personalen. Tog min intresseanmälan om det var fler som skulle höra av sig, men inte hört något och det var snart ett år sedan så verkar inte så lysande.

Tycker åtminstone att någon webbutik inom EU skulle kunna sälja, men har inte hittat som sagt. Då slipper man ju eventuell tull iaf
  • thj

Wailea skrev 2011-02-04 19:40:25 följande:
    Super men hur vet man att man köper rätt? har de olika namn eller är båda bara pink? när ändrades färgen?

Minns jag rätt så kom de nya färgerna i okt 07 kan ha fel,men minns det som så.
    Den äldre rosa är mer ljusare i nyansen.
    Har en jätte dålig bild på de dem ihop,den ljusa är alltså den äldre :)
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Haven09

Jag köpte den sista i Sollentuna centrum en petunia picklebottom i rosa, har kollat runt hela Stockholm o nu finns det verkligen ingen kvar! Men jag har för mig det finns en webshop men vet inte om dom skickar till Sverige.
    Bästa väskan och så himla snygg! Har även pimpat upp med dom fina hängaren med sten på:)
    Kommer behöva skaffa mig en till bebis snart,haha näe skoja;)

• annat82
    Haven09 skrev 2011-02-04 21:03:42 följande:
    Jag köpte den sista i Sollentuna centrum en petunia picklebottom i rosa, har kollat runt hela Stockholm o nu finns det verkligen ingen kvar! Men jag har för mig det finns en webshop men vet inte om dom skickar till Sverige.
    Bästa väskan och så himla snygg! Har även pimpat upp med dom fina hängaren med sten på:)
    Kommer behöva skaffa mig en till bebis snart,haha näe skoja;)

Jag kollade i Sollentuna för ett bra tag sedan och då hade de bara en kvar, undrar om det var den du köpte kanske?

Inte rätt för mig, varken modell eller färg, men frågade och fick som vanligt svaret att de skulle sluta med den.

Finns flera webshoppar i USA som skickar till Sverige, men man tar alltid risken att åka på tull på köpet också. Just därför åtminstone jag skulle vilja hitta en bra webshop i Europa

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21