• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Rosa Bubbelgum skrev 2011-02-11 19:58:55 följande:
    Jo jag såg era svar igår men det har inget med teleskopshandtaget att göra då det är nere vid plasten där hela vagnen håller ihop.
    OK, jag skall inte tjata mer efter detta men vill säga det ännu en gång: OM det är generalfelet att den är olika långt ned upptill vid handtaget så ger det just symptomet som du beskriver; den blir alltså sned längst ned vid infästningen. Hamnar i spänn liksom och då är det där som det märks. Det är fler än du tror som råkat sätta t ex en mugghållare i förlängningen och sen satt båda handtagen i botten (tror de) och sedan blivit förtvivlade över sitt sneda chassi. Men som sagt; om alla eventualiteter är helt utforskade så skall jag inte tjata mer. Självklart skall ett snett chassi gå på garantin, det är för övrigt väldigt sällan som Bugaboo nekar reklamationer överhuvudtaget.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • rosenkind

Hur var det med iphone hållarna till Bugaboo? Minns att flera tappade sina telefoner när de använde dem?
    Har de slutat tillverka dem eller säljs de inte längre eftersom de bara passade Iphone3?
    Jag har en Iphone3 och tycker det skulle vara praktiskt när man ska ut o bränna fett efter förlossningen...o vill lyssna på spotify på samma gång...

** carpe diem **
  • thj
    rosenkind skrev 2011-02-12 09:03:42 följande:
    Hur var det med iphone hållarna till Bugaboo? Minns att flera tappade sina telefoner när de använde dem?
    Har de slutat tillverka dem eller säljs de inte längre eftersom de bara passade Iphone3?
    Jag har en Iphone3 och tycker det skulle vara praktiskt när man ska ut o bränna fett efter förlossningen...o vill lyssna på spotify på samma gång...
    Iphonde holder var bara en edt som fanns en kort tid , om du söker  på så kan säkert någon butik ha kvar!
    "tips är att ringa butiker utan webshop,de brukar kunna ha godbitar kvar"
    Prova ex www.kids4life.se

Obs inte min butik såklart!
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • galojj
    mini75 skrev 2011-02-11 23:43:40 följande:
    Kan man sätta cameleons swivelhjul på frog? Hur är Bugaboo med ståbräda?
    Tycker inte bugaboo är bra med ståbräda! Men på min cam hade jag hantaget löngst ner, kanske hade det blivit lite bättre om man haft hantaget längre upp...jag vet inte! Men jag sålde min cam mycket pga ståbrädan faktiskt!
  • thj
    rosenkind skrev 2011-02-12 09:45:32 följande:
    Thj: tack för tipset! minns du vad de kostade? :)
    220kr tror jag om jag minns rätt kul att kunna hjälpa!
    kramelikram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • thisissarah

*Puffar*

Blir det för varmt att ha ett svart toppset i sommar? Även om vagnen står i skugga när lillan sover?
    Bleks det fort i solen?

• Sweetheartno1

Thisissarah: min son hade svart canvas och jag tyckte inte att det blev blekt eller för varmt !

• stjernan

Alla mörka toppset bleks i solen. Man får vara rädd om det och lägga en filt över, eller ha flera att byta med;)
    Jag hade ståbräda förut, bugaboos egna. Man måste ha handtaget högre för att barnet som står ska få plats. Dessutom måste man gå lite på sidan, iaf med bugaboos bräda. Vet inte hur det blir med andra märken.

• stinamaria

Åh, nu är min vagn vårstädad=) Så fin så fin! Blir verkligen som en helt ny vagn med lite silikonspray!
    Funderar på nytt topset dock. Fast.. Jag tycker grå bas och blå topp är så fint!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21