• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82

Fast om man läser sidan på engelska så står det i princip att den har nya snäppfästen för höjdjusteringen på handtaget, punkteringsfria hjul och ny tygkvalite. Så verka inte vara någon "ny" utan den nyare och inte äldre bugaboo, dvs med lufthjul och vingmuttrar. Kan inte kopiera från sidan på mobilen, men uppenbarligen går det att välja engelska någonstans då jag har all text på engelska

• alex2010

Tackar! Jag tänkte inte så långt att man kan köra google translate. Min nyfikenhet är stillad och jag kanske inte missar så mycket.

• Joddan
    annat82 skrev 2011-02-10 23:10:17 följande:
    Fast om man läser sidan på engelska så står det i princip att den har nya snäppfästen för höjdjusteringen på handtaget, punkteringsfria hjul och ny tygkvalite. Så verka inte vara någon "ny" utan den nyare och inte äldre bugaboo, dvs med lufthjul och vingmuttrar. Kan inte kopiera från sidan på mobilen, men uppenbarligen går det att välja engelska någonstans då jag har all text på engelska
    Om du läser ovan så kopierade jag in på engelska. Och som du säger är det de "gamla" förändringarna sedan ett par år tillbaka . Varför de lagt till + låter jag vara osagt. Kanske vill sälja mer
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Joddan
    annat82 skrev 2011-02-10 23:11:34 följande:
    Och jag var lite långsammare på mobilen
    Hehe, jag ännu mer långsam
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • alex2010

Då förstår jag! Har också mobilen så det tar en evighet att skriva ett inlägg så det hinner komma massor med nya under tiden jag skriver.

• rosenkind

Ping-pong har slutat sälja Bugaboo, fick just svar från dem.

Men babycare.nl verkar ju bra, bra pris och förmånlig frakt. Har nån av er handlat av dem?
    Frakten på en Cam och snowwheels var bara 26 euro till Finland

** carpe diem **
  • Robzgurl

Har två barn, en 5 åring o en treåring. 

Jag har haft en Bugaboo Bee till min 3 åring som jag skaffad när han var 3-4 månader. Jag har älskat den!

Det har ju inte gått att köra i terräng direkt men faktiskt på tre år är det inte många gånger jag tänkt på det. vi rför oss mest på betongen ;-P.

Men som denna vintern, (bor i skåne) där vi också haft mycket snö hade det ju knappt gått... Sen hur mkt går man egentligen ut när det är såå mkt snö... 

Jag planerar tredje barnet och är sugen på en Bee +, istället för min Bee som jag nyss sålt medan jag fick pengar för den så att säga. 

Den sägs ju kunna anv'ndas från födsel..

MEN!!! Är det verkligen så skönt för bebisen att ligga fastspänd sådär direkt??  Ok, de rullar juinte runder direkt. Men med min största hade jag en STOR kombivagn med svängbara framhjul, Herqules. Och DET gör jag aldrig om haha. Tvåan fick ligga i den när han kom sen bytte ju jag til Been.

Vad säger ni? Bugaboo Cameleon, känns, ut on in i bilen.. ta av ovandelen. känns klöddigt. Plus att liggdelenbara används så kort tid...

Vad säger ni som provat båda??'

Bugaboo Cameleon eller Bugaboo Bee+??? 

• rosenkind
    Robzgurl skrev 2011-02-11 09:01:12 följande:
    Bugaboo Cameleon eller Bugaboo Bee+??? 
    Tänkte bara skriva att jag har funderat likadant, men jag har bestämty mig för Cam. Har inte testat Bee (eller Bee+) men har haft en Frog o den var super... Jag tror Cam är bättre...men dyrare förstås.
    ** carpe diem **
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21