• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • HannaS83

Hej alla bugaboo expertes. Jag har haft min cameleon nu 2 år och är lite besviken faktiskt.... Känns som att den håller på att ramla ihopp, och nu har ju garantin gått. Bromsen har gått sönder, "stålsnöret" bara gick av, e det någon som vet var man kan fixa det. Där vi köpte vagnen sa hon att bugaboos kundtjänst är ohjälpsamma och att det skulle bli jättedyrt att fixa.. Sen har ocksa sitt/ligg funktionen blivit väldigt trög och hjulen gnisslar. Ska man olja då eller vad? Nån som kan hjälpa mig? Vagnen är alltså 2008 model.

• Fröken Småland
    miss mamma skrev 2011-02-12 16:14:23 följande:
    hallu ni kanske kan hjälpa mig med en sak..... har en snart 5 månaders gammal bebis..... har en uj men då hon är lång o rätt rund så får hon nu inte plats(på gränsen).... då är frågan tror ni en buggaboo är bättre ?Tipsa mig gärna

Jag tror att du skulle bli jättenöjd med en Bugaboo. Hoppa in i FAQ och försök läsa dig till lite grundmaterial och så kan du ställa frågor här sen
    HannaS83 skrev 2011-02-12 17:46:11 följande:
    Hej alla bugaboo expertes. Jag har haft min cameleon nu 2 år och är lite besviken faktiskt.... Känns som att den håller på att ramla ihopp, och nu har ju garantin gått. Bromsen har gått sönder, "stålsnöret" bara gick av, e det någon som vet var man kan fixa det. Där vi köpte vagnen sa hon att bugaboos kundtjänst är ohjälpsamma och att det skulle bli jättedyrt att fixa.. Sen har ocksa sitt/ligg funktionen blivit väldigt trög och hjulen gnisslar. Ska man olja då eller vad? Nån som kan hjälpa mig? Vagnen är alltså 2008 model.
    Jag misstänker att din Bugaboo är ganska besviken på dig också om du inte har smörjt eller servat den en enda gång sedan du köpte den för dryga två år sen...  Självklart skall den smörjas, helst med silikonspray, och sen skall man gärna fetta delar som är känsliga för vatten, såsom de stora silvriga knopparna på sidorna.

Jag tror att din lokala cykelhandlare kan hjälpa dig med bromsvajern om du inte har tillgång till någon barnvagnsbutik med egen verkstad. Lycka till!
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • HannaS83

Jo buggan är nog rätt sur på mig med.... Silikonspray alltså, då ska jag köpa det. Vad fettar man den med, olja? Jag har faktiskt aldrig ens tänkt på att smörja den tills nu när den började tröga... Cyckelaffär! Det skulle ju vara väldigt bra om dom kan fixa den! Ska gå och fråga på måndag.

• Wailea

När ni pratar ståbrädor, är intresserad av måttet på den gamla och nya för att se om det lönsar sig att köpa en ny eller är samma sak som en beg. vet ju int ehur mycket den kommer att användas. Är alltså den nya kortare, vill ju gärna kunna gå bakom också?

Någon som har och vill mäta den gamla eller nya? 

Och vad är skillnaden i fastsättning samt upphängning när den ej används? 

• Rosa Bubbelgum

Fröken Småland: tack för svaret jag ska ta en ny koll utifall det är något fel med teleskopet och sedan ska jag ta och ringa till affären igen då hon inte har ringt tillbaka.

• Tant Pruselius

Min bräda ligger i källarn och väntar på syskonet.... Ska plocka uppden i mitten/början av mars... Så om någon annan har tillgång till den äldre brädan så kanske dem kan mäta? Annars hojta till så får jag "dra" fram den....

• Karo Lina

Jag frågar igen: är det någon som har iphone-hållaren? Är den bra?

• rosenkind
    Karo Lina skrev 2011-02-13 08:17:58 följande:
    Jag frågar igen: är det någon som har iphone-hållaren? Är den bra?
    Jag läste att flera tappat sina telefoner när de använt hållaren så riktigt super verkar de inte
    Fast jag skulle vilja ha en iaf

Beställde ju vagnen från babycare.nl och nu gick jag in dit och såg att de säljer hållarna...fatta vad irriterande! Varför såg jag inte det tidigare! Mailade o frågade om det är möjligt att lägga till en till min beställning men säkert är det för sent...annoying! Frakten för bara hållaren var 9 eur så det var ju inte så roligt när frakten för hela vagnen gick på 26 euro...
    ** carpe diem **
  • AckaDacka

Någon som vet var man kan köpa bumberskydd? Har sett en del på ebay men köper hellre av någon i Sverige!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21