• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • rosenkind

Nu är mitt velande över!

Beställde en grå/blå Cam från Babycare + snow wheels.
    850 euro inklusive frakt. Förmånligare än här hemma.

** carpe diem **
  • Haven09

Rosenkind: Bra pris! Grattis... Håll oss uppdaterad när den kommer:)

• Rosa Bubbelgum

Jag har en offwhite sufflet och jag tyckte den blev väldigt ljus på sommaren så jag fick ha en filt över när bebisen skulle sova. Den är rätt så smutstålig tycker jag och det är ju lätt att tvätta den. Jag kör med min offwhite nu i vinter och den har inte blivit så smutsig och ändå så tar jag ut vagnen ur bilen 2-3 ggr om dagen.

• Rosa Bubbelgum

Jag puffar detta inlägget lite.

Jag är så ledsen över min cameleon för handtaget har blivit snett och bromsen på vänstersidan tar i ibland. När sittdelen är på så är det 5 cm på ena sidan mellan sittdelen och handtaget och på andra sidan så går den lilla piggen emot handtaget. Vet någon om detta går på garantin? Jag köpte vagnen i november 2009. 

Jag pratade med affären jag köpte den men hon hann inte riktigt prata just då så hon skulle ringa upp mig. Hon hade aldrig hört att hela handtaget har blivit snett. Där den är sned är där plasten och aluminiumet möts på handtaget längst ner.

• rosenkind
    Haven09 skrev 2011-02-11 19:35:22 följande:
    Rosenkind: Bra pris! Grattis... Håll oss uppdaterad när den kommer:)
    Tack Jag kontaktade dem så eftersom jag valde alternativet "post" så kommer den med TNT och de uppskattade att leveranstiden skulle vara 1 vecka... spännande
    Satt här i soffan o velade men min man pushade mig Blir kul att få hem den, lillebror är beräknad om 4 veckor så det tar några veckor innan jag får provköra...om jag inte testar med dottern före förstås.
    ** carpe diem **
  • Rosa Bubbelgum

Jo jag såg era svar igår men det har inget med teleskopshandtaget att göra då det är nere vid plasten där hela vagnen håller ihop.

• linaenn
    rosenkind skrev 2011-02-11 14:13:20 följande:
    Puffar eftersom jag själv är nyfiken

Upplever ni att svart toppset blir för varmt på sommaren/bleks snabbt?

Är off-white för ljust för bebis som ska sova och blir det snabbt smutsigt?
    Tycker inte att offwhite varit för ljust för min son iaf, vi använde den toppen hela sommaren och han sov gott i vagnen ute på promenader. Men det är väl individuellt från barn till barn vad de är van vid kanske? Tycker inte heller den blev särskilt smutsig, men det är klart, beror ju på hur man använder vagnen. Det går ju att tvätta också, och man kanske undviker att mata blåbärspuré eller annat kladdigt till barnet om man är ute på vift på stan när man har offwhite topp...
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • mini75

Kan man sätta cameleons swivelhjul på frog? Hur är Bugaboo med ståbräda?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21