• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Sara E skrev 2011-02-11 10:53:28 följande:

Grattis till mig!
    Nyss skickat iväg en beställning på en Cam i delar på kidzshop.
    Åh vad glad jag är!
    Blev en Grå/Blå! Nu längtar jag verkligen och hoppas att den kommer nästa vecka! Tog inget regnskydd. Se om det går o få tag i begagnat ist.

Ingen som visste något om ståbräda? Om det finns nån annan än bugaboos egna som passar?

ligger ett regnskydd ute på T
  • Robzgurl
    OoSOLINoO skrev 2011-02-11 10:46:36 följande:
    Jag har inte provat nån av dem, helt novis, men kommer, eller har precis beställt, köra på en bee+ till kulan som kommer i maj! Liggdelen används så kort tid ändå.
    Precis min tanke... 

Vart beställde du?? 
  • rosenkind

Grattis till mig!
    Åh vad glad jag är!
    Blev en Grå/Blå! Nu längtar jag verkligen och hoppas att den kommer nästa vecka! Tog inget regnskydd. Se om det går o få tag i begagnat ist.

Ingen som visste något om ståbräda? Om det finns nån annan än bugaboos egna som passar?

Mörkblå eller den ljusare? Hade ju så gott som bestämt mig för grå/svart men nu började ju jag också fundera på grå/blå....men så har jag en ju-ju be som går i sand/rött...o den passar inte med blått...men har också bugaboos läderskötväska (den svarta, mindre)...den passar ju...oooh...I-landsproblem
    ** carpe diem **
  • imaj

Det här med Bee+ eller Cam till bebis; har själv funderat på att köpa en Bee+ och hade nästintill bestämt mig för att det skulle bli en. Men då började tänkte jag just det att Bee är en lyxig sulky vilket innebär att den inte har så bra dämpning och det ville jag inte att min kommande bebis ska behöva ligga i. Sen är Camens liggdel helt underbar vilket övervägde även om den används väldigt kort tid! Efter mycket funderingar och prat med J på Kidz blev det definitivt en Cam som vann! Så därför blev det en ny cam till den kommande bebisen (hade en till min dotter som såldes för tanken var först att köpa en Bee+ till nästa)!

Jag skulle personligen inte vilja ha bara en Bee till bebis, okej som kombination med annan vagn men inte enbart!

• Sara E
    Tant Pruselius skrev 2011-02-11 10:54:45 följande:
    ligger ett regnskydd ute på T
    Jag har sett detta
    rosenkind skrev 2011-02-11 11:03:20 följande:
    Mörkblå eller den ljusare? Hade ju så gott som bestämt mig för grå/svart men nu började ju jag också fundera på grå/blå....men så har jag en ju-ju be som går i sand/rött...o den passar inte med blått...men har också bugaboos läderskötväska (den svarta, mindre)...den passar ju...oooh...I-landsproblem
     Gillar inte mörkblå nått vidare, så blev den ljusare blå. Tror den blir perfekt! Valde mellan den o rosa
    ♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥
  • Robzgurl

hade bee t min treåring från han var 3-4 mån.. men dämpningen var helt ok.. tycktge den var kanon..

Köpte ni vagnen i delar?? varför? priset? 

• Haven09

Grattis till mig!
    Åh vad glad jag är!

Om du ska köpa så fin och ny vagn så rekomenderar jag dig Bugaboo´s egna ståbräda! Jag gillar när man enkelt klickar i och ur fort när man inte använder den:)
  • MissR

Grattis till mig!
    Åh vad glad jag är!

Jag har köpt en Easy Rider ståbräda med stora krokar. passar bra. men det går inte att hänga upp så som bugaboos egna. Men det är lätt att taav och lägga i varukorgen. Kostade 450:-
  • rosenkind
    Sara E skrev 2011-02-11 11:07:19 följande:
     Gillar inte mörkblå nått vidare, så blev den ljusare blå. Tror den blir perfekt! Valde mellan den o rosa
    Den ljusare är snyggare Grattis till ditt köp

Ännu en fråga... Ni som har off-white topset, hur tycker ni det är? Blir det superljust i vagnen när solen lyser? Funderar om bebis vill sova där...men svart blir ju så mörkt o varmt... Men med tanke på att jag kommer ha en 3-åring också så är jag rädd att off-white inte är så smutståligt...
    Kanske blått skulle vara bra till kommande lillebror
    ** carpe diem **
  • Överbandsfürern
    MissR skrev 2011-02-11 11:15:52 följande:
    Jag har köpt en Easy Rider ståbräda med stora krokar. passar bra. men det går inte att hänga upp så som bugaboos egna. Men det är lätt att taav och lägga i varukorgen. Kostade 450:-
    Lämnar inte en sån fula märken på chassit?
    klä in den i skumgummi kanske hihi
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21