• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lissan1

Jag har också Bugaboos ståbräda. Håller med att man måste ha handtaget på max och gå lite vid sidan. Dessutom tycker jag dom valt lite krånglig lösning för att fälla upp brädan när den inte används. Jag tar dessutom av liggkorgen varje gång jag använder vagnen, eftersom vi bor i lägenhet utan hiss. Det är då lite bökigt att krångla in liggdelen på vagnen och samtidigt putta undan ståbräden om man har den uppfälld. Men annars funkar den bra. Storkillen tycker den är kul att stå på!

Åh en sak till, om jag nu ändå klagar - Om man har regnskyddet på vagnen, eller om man har sittdelen vänd framåt såsmåningom, så blir det lite knivigt för den på ståbrädan att hålla i sig.

• ami

Jag har bugaboos ståbräda och tycker den är kanon! Inga svårigheter med att gå bakom, nåja. I alla fall inte värre än med andra vagnar, snarare bättre. Och då har vi en Frog, som ju har fast handtag. Vi har iofs deb nyare ståbrädan, tror den är lite kortare? Med en längre bräda hamnar ju det stora barnet längre bak, och ivägen för handtaget kanske?

• stjernan

Jag hade den nya till min cameleon och man måste gå på sidan med den. Men jag tyckte ändå att det funkade helt ok. Jag använde aldrig upphängningen utan tog av brädan när vi gick in, det funkade inte uppgör trappan till huset när brädan satt fast på vagnen. Då är ju bugaboos nya perfekt för den är ju så lätt att ta av :)

• AnPa

Ang. snett chassi. Är det så att det är snett vid själva handtagsdelen? Har läst om folk som använder handbromsen som krok för matkassar (eller annat tungt) och sen (ganska självklart) blir chassit snett, eftersom att det blir snebelastat. Nu vet jag inte om det är något liknande som hänt er eller ifall det kan vara fabrikfel och att det lutar pga det.

• Karo Lina

Är det någon som har provat iphone-hållaren? Är den bra? Man vill ju inte riskera att telefonen trillar ur och ramlar i marken!

• Tant Pruselius

har ju den äldre brädan med stol/pall, ska bli intressant och se hur den är .... och om lillfia tycker det funkar att sitta på den *hoppas*

• miss mamma

hallu ni kanske kan hjälpa mig med en sak..... har en snart 5 månaders gammal bebis..... har en uj men då hon är lång o rätt rund så får hon nu inte plats(på gränsen).... då är frågan tror ni en buggaboo är bättre ?Tipsa mig gärna

Liam <3 Leon <3 Olivia <3
  • Ellabay

hej. nu joinar jag er här då jag köpt en beg. gecko .
    jag har lite frågor ang. att byta suflett då den är svart o självklart solblekt.
    finns det någon som syr och säljer?
    visst kan man inte köpa ett topsett till cameleon till gecko?

några tips?

• imaj

Ellabay: om du byter suflettbågarna till Cam suflettbågar passar Cameleon sufletterna någorlunda, inte helt perfekt tydligen men så att det ser bra ut iaf ! (enligt FAQ bloggen i TS). Nya bågar finns att köpa hos bl.a. kidzshop där det även finns enbart sufletter att köpa

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21