• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Robzgurl skrev 2011-02-11 09:01:12 följande:
    Har två barn, en 5 åring o en treåring. 

Jag har haft en Bugaboo Bee till min 3 åring som jag skaffad när han var 3-4 månader. Jag har älskat den!

Det har ju inte gått att köra i terräng direkt men faktiskt på tre år är det inte många gånger jag tänkt på det. vi rför oss mest på betongen ;-P.

Men som denna vintern, (bor i skåne) där vi också haft mycket snö hade det ju knappt gått... Sen hur mkt går man egentligen ut när det är såå mkt snö... 

Jag planerar tredje barnet och är sugen på en Bee +, istället för min Bee som jag nyss sålt medan jag fick pengar för den så att säga. 

Den sägs ju kunna anv'ndas från födsel..

MEN!!! Är det verkligen så skönt för bebisen att ligga fastspänd sådär direkt??  Ok, de rullar juinte runder direkt. Men med min största hade jag en STOR kombivagn med svängbara framhjul, Herqules. Och DET gör jag aldrig om haha. Tvåan fick ligga i den när han kom sen bytte ju jag til Been.

Vad säger ni? Bugaboo Cameleon, känns, ut on in i bilen.. ta av ovandelen. känns klöddigt. Plus att liggdelenbara används så kort tid...

Vad säger ni som provat båda??'

Bugaboo Cameleon eller Bugaboo Bee+??? 
    cam! Bee/Bee+ är enligt mig en (lyx) sulky....
    Jag tycker buggans liggdelar känns rymliga om man jämför med teutonia, uj och liknande ....
  • killenkott

Valentin helt klart!
    Bee+ kan du ju anv från födseln med cocoon nest i men jag tycker bebis är då långt ner.
    Jag har verkligen älskat min CAM,som nu flyttar ut från oss snart. Har en bee+ oxå. Den går att köra i snömodden men inte dag i detta snökaos,fast det är väl lika svårt med alla vagnar just idag.....

• killenkott

Är det någon som provat simple worlds åkpåsar i been?
    Tycker dom är så fina .

• Robzgurl

mm.. men cameleon känns mkt klumpigare. jag älskade verkligen min bee..

Men liggdelen känns ju mkt bättre i cam. plus detta med ut och in i bilen där vinner bee asså. Jag får gå o känna o klämma i affären typ..

Förresten.. de hade ju billiga på www.fruugo.se ... men såg nu att de inte har bugaboo mer!! suck... 

• killenkott

Gaaah,såg nu att mobilen stavat själv. Menar förstås Camelion. Vad har du för bil?
    Jag kunde ställa min Camelion i bakluckan utan fälla ihop den. Tog bara ner handtaget.

• killenkott

Ja fruugo har precis slutat. Men det finns ju andra sidor.

• Robzgurl
    killenkott skrev 2011-02-11 09:24:16 följande:
    Gaaah,såg nu att mobilen stavat själv. Menar förstås Camelion. Vad har du för bil?
    Jag kunde ställa min Camelion i bakluckan utan fälla ihop den. Tog bara ner handtaget.
    kia C´eed sport tror jag den heter.. kombi iaf.

Men ståede liksom? coolt.
    killenkott skrev 2011-02-11 09:25:05 följande:
    Ja fruugo har precis slutat. Men det finns ju andra sidor.
     Tips på andra sidor?? ;-P 
  • OoSOLINoO
    Robzgurl skrev 2011-02-11 09:01:12 följande:
    Har två barn, en 5 åring o en treåring. 

Jag har haft en Bugaboo Bee till min 3 åring som jag skaffad när han var 3-4 månader. Jag har älskat den!

Det har ju inte gått att köra i terräng direkt men faktiskt på tre år är det inte många gånger jag tänkt på det. vi rför oss mest på betongen ;-P.

Men som denna vintern, (bor i skåne) där vi också haft mycket snö hade det ju knappt gått... Sen hur mkt går man egentligen ut när det är såå mkt snö... 

Jag planerar tredje barnet och är sugen på en Bee +, istället för min Bee som jag nyss sålt medan jag fick pengar för den så att säga. 

Den sägs ju kunna anv'ndas från födsel..

MEN!!! Är det verkligen så skönt för bebisen att ligga fastspänd sådär direkt??  Ok, de rullar juinte runder direkt. Men med min största hade jag en STOR kombivagn med svängbara framhjul, Herqules. Och DET gör jag aldrig om haha. Tvåan fick ligga i den när han kom sen bytte ju jag til Been.

Vad säger ni? Bugaboo Cameleon, känns, ut on in i bilen.. ta av ovandelen. känns klöddigt. Plus att liggdelenbara används så kort tid...

Vad säger ni som provat båda??'

Bugaboo Cameleon eller Bugaboo Bee+??? 
    Jag har inte provat nån av dem, helt novis, men kommer, eller har precis beställt, köra på en bee+ till kulan som kommer i maj! Liggdelen används så kort tid ändå.
  • Sara E

Grattis till mig!
    Nyss skickat iväg en beställning på en Cam i delar på kidzshop.
    Åh vad glad jag är!
    Blev en Grå/Blå! Nu längtar jag verkligen och hoppas att den kommer nästa vecka! Tog inget regnskydd. Se om det går o få tag i begagnat ist.

Ingen som visste något om ståbräda? Om det finns nån annan än bugaboos egna som passar?

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥
  • Överbandsfürern

behöver er hjälp

Jag håller på med en uppgift i samhällskunskapen, där jag ska beskriva hur man ska vara källskritisk mot bilder.
    Så, håller nu på och skriver om bugabokopior, har ni nån bild på en kopia som jag skulle kunna få använda i arbetet som bara kommer sändas till min lärare?
    Vore evigt tacksam

elin . porath (at) live . se 

fast utan mellanslag

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21