• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Jag menar inte att den ser smutsig ut i ordets rätta bemärkelse utan att färgtonen inte är så bjärt och klar. Jag gissar att det ät svart pigment i färgen och det är därför som den uppfattas som dovare i nyansen vilket man brukar kalla "smutsig". Möjligen har jag bild i galleriet, skall kolla senare när jag sitter vid datorn.

Den blå basen är tok-snygg men väldigt svårmatchad tycker jag. Paul Franks Colorblocks är klockren om man gillar mönster, Annars gillar jag nog brun bäst. Rosa är hysterisk men kul och glad.

• sopeno

Vi råkade ut för ett "litet missöde" med vår bugga, den blev överkörd av en bil.... Resulterade i att chassit är helt skevt och hjulen finns inte längre eftersom de blev stulna.... Ja, det låter lite sjukt, men så är det.
    Iallafall så hade jag den till förra barnet och älskade den, nu är nr 2 på G och jag har köpt ett nytt chassi och är nu på jakt efter hjul. Behöver både fram och bakhjul. Allt annat på vagnen är ok.
    Men har någon tips på om det är billigare att beställa nya hjul från UK eller Tyskland el liknande? Eller är det typ kidzshop som gäller?

• bohusbebis
    MammaTillGuldklimpar skrev 2011-02-14 20:10:28 följande:
    Har en bee o är helnöjd.. Har dock hört att den skulle vara ostabil o lätt tippa om man sätter på en rullbräda. Vill gärna ha kvar been till nästa barn som kommer i juni o tänkte då ha en rullbräda på till min då nästan 3åring.. Tror ni den lättare tippar?
    Vi har haft den nya ståbrädan på vår Bee+ till 5 åringen och det har aldrig känts vingligt eller tipprisk någonstans. Tvärtom. Vi började med en BuggyBoard, men bugaboos egen var väldigt mycket bättre. Storebror stod bättre, den rullade lättare och ja.. allt kändes bättre.
  • galojj

Stina maria:
    Vi har haft den kombon förut Älskar det, är sååå snyggt tycker jag

Men eftersom jag har tyckt att basens färg ser något finare ut har jag tänkt att jag vill ha en sådan istället...speciellt nu när jag har möjlighet att köpa en
    Men, så började jag fundera på vad man ska ha för topp till isåfall...och jag kunde bara komma på att den svarta skulle passa, eller ja Paul franks colorblock har jag ju sett prov på(på bild) och det är ju faktiskt riktigt snyggt!
    Och brunt kan jag tänka mig passar oxå...va bra, då har jag några fler alternativ:-P

Hade ju varit något roligare med en annan färg en svart på toppen kan jag ju tycka...men, colorblocks, hur svår är den att få tag i? och hur mycket kostar en sådan?

• Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-14 17:48:20 följande:
    Bläää i dag e jag bitter, men helt seriöst! bildtråden är till för bilder och inte en massa snack! jag tar bort den från mina favoriter och därmed kommer jag inte heller lägga in bilder där. 
    för de e duktigt störande! Demon 
    Fröken Småland skrev 2011-02-14 18:20:30 följande:
    Ooops,PMS-varning på sjukhusmamman . Men jag håller med, bildtråden är till för just bilder och inte en massa snack. Jag tycker inte att man skall vara rädd att lägga bilder både här i tråden OCH i bildtråden så kan man snacka här och använda bildtråden som ett arkiv för inspiration och tips
    *håller med*
  • straw2008

Vi har ståbräda på vår bee o tippa är inte rätt ord mne den viker sig på mitten, alltså ståbrädan tippar fram o vagnen tippar bak kan man säga som ett V viker den sig.

Inte bara huxflux utan då man går över trotoarkanter fartgupp osv.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Insåg att ståbrädan släppts med två hjul ? (den nya) vi köpte en o fick det helvita hjulet men hade ju velat ha det med ekrar som passar been bäst, BUHUUUU vad trist.

Någon som vill byta hjul ? Mitt är rullat någon km!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • stinamaria
    Fröken Småland skrev 2011-02-15 06:29:05 följande:
    Jag menar inte att den ser smutsig ut i ordets rätta bemärkelse utan att färgtonen inte är så bjärt och klar. Jag gissar att det ät svart pigment i färgen och det är därför som den uppfattas som dovare i nyansen vilket man brukar kalla "smutsig". Möjligen har jag bild i galleriet, skall kolla senare när jag sitter vid datorn.

Den blå basen är tok-snygg men väldigt svårmatchad tycker jag. Paul Franks Colorblocks är klockren om man gillar mönster, Annars gillar jag nog brun bäst. Rosa är hysterisk men kul och glad.
    Jo, det förstod jag =) Jag har ju bara sett den blå basen på bild så det är mycket möjligt att jag med skulle tycka det om jag fick se dem bredvid varandra. Nu tycker jag att toppen är väldigt klar=)
  • stinamaria
    galojj skrev 2011-02-15 08:11:22 följande:
    Stina maria:
    Vi har haft den kombon förut Älskar det, är sååå snyggt tycker jag

Men eftersom jag har tyckt att basens färg ser något finare ut har jag tänkt att jag vill ha en sådan istället...speciellt nu när jag har möjlighet att köpa en
    Men, så började jag fundera på vad man ska ha för topp till isåfall...och jag kunde bara komma på att den svarta skulle passa, eller ja Paul franks colorblock har jag ju sett prov på(på bild) och det är ju faktiskt riktigt snyggt!
    Och brunt kan jag tänka mig passar oxå...va bra, då har jag några fler alternativ:-P

Hade ju varit något roligare med en annan färg en svart på toppen kan jag ju tycka...men, colorblocks, hur svår är den att få tag i? och hur mycket kostar en sådan?
    Jag är för mig att bonti reade ut colorblocks nu? Ska kolla och se om jag kan komma med en länk=)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21