• Thalis

Cerclage?

Hej tjejer!
    Ni kanske inte veta detta men vi är många här på fl har fått cerklgabebisar
    Detta är vår senaste tråd .
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m51620332.html

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis

Det är första gången jag hör detta om orgasm!!!
    Och jag har varit i cerklagesvängen ett tag, samt att det inte alls är ovanligt att gravida får orgasmer i sömnen.
    Min läkare sa ingen penetrerande sex pga infektionsrisken ocg för att min man kan skada sig då jag hade stygn framför livmodertappen också. MEN hon sa klart och tydligt att vi kunde ha annan typ av sex,som också producerar orgams.
    Jag har en 28 månaders son tackvare cerklage och hoppas på att få cerklage igen om några veckor.

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-06-30 09:28:03 följande:
    har lugnat ner sig nu. nästan ingen molvärk och inget mer färskt blod. hoppas det var falskt alarm.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
    Det är det nog.
    Kram

Själv ska jag på VUL idag för att jag har så himla ont!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-06-30 15:21:57 följande:
    tillbaka från läkaren. har nu sett ett litet pickande hjärta Hon kunde inte hitta nått fel. blödde inte heller nått mer vad hon kunde se. ett litet foster med ett pickande hjärta och en lång livmoderhals! 40 mm. så lång har jag nog aldrig haft, känns lovande att börja så iaf. Hon sjukskrev mig 50% i 2,5 vecka, sen får vi se hur det blir framöver. Ska träffa chefen i morgon fm och diskutera hur jag kommer jobba framöver.

Thalis: hur gick det för dig?
    Härligt!!! Hurra!!

Jo, var på VUL igår men det enda som de kunde se var hinnsäcken,det är ju så tidigt men än så länge såg allt normalt ut.
    Men jag måste berätta vad som hände där.
    Jag får träffa en underläkare som inte verkar ha gått läkarutbilningen särskilt läng.
    Hon undersöker mig och kollar livmodertappen och säger jag tror att du har herpes!!!

Jag skriker VA!!!!!!! Och inom mig svor jag åt min man och funderar hur jag ska göra honom fysiskiskt illa!
    "Läkaren" säger då: Det kanske du fick under förlossningen av din mamma,har du sett om hon haft munsår? Nu blir jag ganska irriterad och säger: Jag har känt min mor i 33 år och aldrig sett henne med herpes.
    Underläkaren börjar blir ganska osäker på sig själv och säger vi väntar på min kollega och hör vad hon säger. Det kanske inte alls är herpes.

Kollegan kommer och underläkaren säger att jag har röda prickar som verkar vara herpes.....
    Kollegan undersöker mig och säger: Det där är inte herpes det är så det ser ut när patienten haft cerklage....
    Gissa om jag ville ge underläkaren en stor fet smäll ?
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-07-01 15:17:59 följande:
    OMG HERPES!!! *vrider mig av skratt* (Förlååååt, såklart inte kul, men förbaskat kul när du berättar.)

Fasiken vad pinsamt för läkaren som nu säkert får höra om sin "diagnos" hela vistelsen där!!!

Grattis till goda besked iaf :) 
    Nu kan jag skratta åt det!
    Men då hon sa ordet HERPES då ville jag ha min mans blod!!! Jag tänkte på hur många pungsparkar jag skulle ge honom....

Men visst var det skönt att höra att det inte alls var herpes, det mest pinsamma för underläkaren var nog att kollegan var lite iskall när hon berättade för henne att det var ärr efter cerklaget och att herpes är blåsor och inte prickar..... dah

Tack, hoppas få se en liten ärta med pickande hjärta nästa vecka
  • Thalis
    almam skrev 2010-07-06 23:20:52 följande:
    Idag kom han, vår mirakel bebis. 1200g och verkar efter omständigheterna må bra.
    Hoppas ni mår bra.
    Penny Jenny du kanske kan få det rum som jag låg på avd 44.
    Kram till alla och kämpa på
    Stort Grattis!!!
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-07 09:30:11 följande:
    Noop, jag ligger här nere och möglar ännu :-/ Hoppas få komma upp snart, man kanske t om får almams rum då Vad konstigt, jag vet inte ens vilka ni är ändå finns vissa av er i samma byggnad som en själv :)

Funderar mkt på det här med kortisonsprutorna också, att dr inte vill ge mig dom :( Tycker det känns väldigt konstigt, de vet ju inte ens hur det ser ut "down there" efter cerklagesättningen för 12 dagar sedan. Tänk om han kommer pang bom liksom?

Ska försöka få upp en neonatalare sen när jag kommit upp på 44:an och se om de kan dela mina bekymmer lite och ge lite tankar som dom har. Dr tänker ju mest på mig medan dr på neo tänker på barnet (just like me!).

Håller tummarna för dig Grazila. Har du diabetes? Jag har haft gravdiabetes i en av mina graviditeter så jag får nog kolla mitt blodsocker snart. Är inte kollat sedan v12.
    I vilken vecka är du?
    Jag fick kortisonsprutorna i v.24+0 och 24+1 när jag väntade min son utifall att. Jag fick mitt cerklage i v.15+0 och det var planerad då jag förlorat en son i v.18+.
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-07-07 09:47:06 följande:
    Oj, fick du kortison trots preventivt cerklage? Det har jag aldrig fått. Var det ökad risk eller nåt då för att bebis skulle komma, eller bara en rutingrej?
    Jepp, det fick jag.
    Alltså jag tror att det mest berode på att de visste att jag förlorade min första son pga av ett miss från sjukhuset,men det kommer de aldrig att erkänna. Att jag tror det är för att läkarna sa hela tiden att de inte trodde att sonen skulle komma inna v.28 men jag fick ligga på sjukhus i flera veckor och sedan hemma pga sammandragningar.
    I v.33+6 hjälpte inte ens bricanylsprutorna och de tog bort mitt cerklage men Alexander kom inte förrens i v.36+0 efter att de fick röka ut honom.... men det är en annan historia
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-07 09:48:06 följande:
    V22+6 idag. Jag har haft två raketförlssningar som OM detta drar igång kommer det med all sannolikhet gå FORT. Det bekymrar mig men dr säger att "det är risk vi får ta" vilket gör mig jäkligt irriterad. Jag vill inte ta några som helst risker med bebis. Har förlorat en och vill inte förlora en till pga att dom inte ger mig kortisonet :(
    Man blir ganska irriterad!
    Men enligt min läkare så ger de inte koritsonsprutor om man inte gått in i v.24+0.
    Men jag förstår dig,helt klart!
    Mitt råd är: Var en riktig bitch!! Och ge dig inte.
    Min son finns här just pga att jag var en dunderbitch och krävde att få det utlovade cerklaget! I v.22 gav läkaren mig rätt då jag började öppna mig uppifrån .
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-07 09:59:30 följande:
    Får ta hjälp av sambon också, han är lite tuffare än jag. Men k-sprutor ska jag ha så det så. jag ger mig inte!
    Bra!
    Alltså vissa läkare måste ju förstå att det är människor de har med att göra, oftast människor som förlorat barn och som är livrädda.
Svar på tråden Cerclage?