• Thalis

Cerclage?

Grazila skrev 2010-08-26 09:55:56 följande:
    Ja jag är på övertid som genom nåt mirakel. 40+ och cerklaget klipptes för 3 v sen.

Kan verkligen hålla mig för skratt nu. Hela bebis verkar vara uppknölad under revbenen och jag är ingen stor kvinna. Den har skruvat som en tok inatt, så jag hoppas verkligen att den faktiskt ligger åt rätt håll kl.14 och stannar så! Jag är verkligen sjukt orolig, precis som vid trasslet med cerklageklippet denna gång, jag blir helt upp och ner och hinner fantisera ihop tusen grejer som kan gå fel som navelsträng runt halsen och annat. Det finns verkligen inget utrymme för något trassel, min tolerans är NOLL.

Smittat av oron på barnen har jag också gjort, så det slutade med att vi slumrade i en enda hög på madrassen i lekrummet. Känner mig som typ världens sämsta mamma som inte kan hålla nerverna i styr Skäms Börjar ångra att jag inte tackade ja till den där igångsättningen vid klippet.
    Håller tummarna
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-08-26 10:41:54 följande:
    Ja fy verkligen! Håller tummar och tår för det bästa här nu! 
    Thalis skrev 2010-08-26 10:37:35 följande:
    Håller tummarna
    Tack, snällt, men litet problem i sammanhanget, flest tummar åt Magda idag!
    Äsch vi har tummar till oss alla
    Men hur känns bebis, kan du känna vart rumpan eller huvudet är?
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-08-26 10:59:45 följande:
    Ärligt talat, just nu vet jag varken ut eller in, när jag tyckt det varit så tydligt innan med fötter uppe till höger, rumpa åt vänster och huvudet ner. Nu känns det mer som rumpa till höger, fötter ner, huvud till vänster och en massa viftande armar neråt vänster. Galet knöligt. Men den mecklar runt mucket just nu och verkar försöka hitta ett sätt att ligga.
    Bm igår tyckte att det var huvud upp till vänster, armar åt höger samt fot och rumpa ned och långt långt från fixering.
    Fasen vad läskigt detta är. Bara tacksam att vattnet inte gick inatt utan det ser ut som att jag får köra in själv idag Glad 
    Holy crap vilken busig gullunge!!
    Men det kommer att gå kanon,men förstår hur du känner dig!
  • Thalis

Det är bra med Magda men hon berättar mer själv när hon kommer hem!

• Thalis
    Schäfer skrev 2010-08-26 12:21:54 följande:
    Vad skönt!!! Tack för att du informerar!
    Ville egentligen låta henne berätta själv men jag var ju så orolig för henne och förstår att ni är det också.
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-08-26 13:23:02 följande:
    hej hej Nu är jag hemma igen efter en tjuvtitt på lejonet i magen Alex såg en ul bild igår och sa att han tyckte de såg ut som ett lejon

Var till min ordinarie läkare idag. Igår pratade jag med min UNDERBARA bm i telefon, hon jobbar där uppe på spec mvc och jag fick en känsla idag att hon hade pratat lite med läkaren om mig... kändes så iaf. Han tog mig verkligen på allvar och vi hann prata mycke. Min man hade fixat ledig från jobbet så han följde med och det var GULD! Han som eg är en gnaksa yst person ställde flera bra frågor. Sånna saker som ajg gått och funderat på, men ofta glömmer, just de tog han upp och det kändes så skönt att ha honom med!

gjorde vul och tappen va stängd och fin men som jag misstänkte kortare än sist. Nu hann jag inte se nån exakt längd, men den hade minskat med ca 5 mm. Gjorde även ul och kikade så att bäbisen mådde bra. Läkaren höll på ganksa länge för att få ett bra mått på huvudet men busen ville inte riktigt, han bara snurrade runt å vinkade hela tiden Hann ville se att grav var stabil och att bäbisen var så långt gången som den ska, och han fick det till 15+0, vilken stämmer rätt bra, men som sagt, de va inte lätt att mäta idag som den snurrade!

Nästa koll blir om 1 vecka. Känns underbart! Tidigare var det 3 veckor mellan kollerna, nu blir det bara 1, var ju där tisdag förra veckan. Blev en hel del prat om cerklage och nu lät det som att vi förbereder för det. Inget datum bokat, utan vi ser hur det ser ut nästa vecka. Han sa att det svåra är inte alltid att bestämma om det blir cerklage el inte, utan det svåra kan vara att bestämma NÄR man ska sätta det. Men nu känner jag mig iaf betydligt tryggare och cerklaget känns inte längre lika långt bort.

Sen fick jag även slidtabletter med gulkroppshormon utskrivet. Är det nån annan här som fått det? Tydligen nått "nytt" som kommit nu ganska nyligt. gulkroppshormon produceras ju normalt, men det har även visat sig att det kan va bra att tillföra extra i slidan. Forskning har visat att bl a de som genomgår provrörsbefruktning har haft nytta av det. Det ska liksom stärka livmodertappen utifrån så att säga. Läkaren ville att jag skulle ta det för att förbereda tappen inför op. DET känns verkligen som ett bevis på att han har börjat planera för cerklage. Nu fick jag utskrivet 10 tabl, ska ta 1 tabl/dag.

Hann träffa min bm en snabbis också när vi var klara, den bästa! Längtar tills de vanliga besöken hos henne sätter igång. FIck även med oss en bild på lejonet hem.

oj, de här blev långt Men nu vet ni iaf läget och jag är en betydligt gladare Magda idag!

Å du Thalis, de gör inget att du skvallrade Du visste ju inte så mkt mer än att det gått bra Å nu, efter det här inlägget förstår du säkert varför jag inte skrev mer i smset
    He he kändes som att jag skvallrade genom att säga att du mår bra
    Underbat ju!!!
    Menar du progesteron vagiatorer? Jag använde det fram till v.9......
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-08-26 13:32:33 följande:
    Thalis: ja precis... så du hade de i början? men inte nu?
    Jepp, efter vecka 9+0 då behöver man de inte då progesteron är mest för att bibehålla graviditeten. Visste inte att progesteron kunde påverka livmoderhalsen på något sätt. Men man lär sig något varje dag!
    Att jag inte behövde ta vaggisarna efter v.9+0 beror på att moderkakan tar över produktionen och då spelar det ingen roll om man tillför extra progesteron eller inte.
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-08-26 20:09:06 följande:
    KL 10.37 SÅG VÅRT MIRAKEL DAGENS LJUS Hjärta

EN UNDERBAR LITEN GOSSE PÅ 1645 GRAM OCH ÄNNU OKÄND LÄNGD TITTADE UT. HEEEELT FANTASTISK! VI MÅR BRA ALLA TRE OCH KAN INTE VARA LYCKLIGARE <3 TACK ALLA HÄRLIGA VÄNNER FÖR ERT STÖD UNDER VÅR JOBBIGA RESA. NU TAR EN NY RESA MED NYA MÅL VID :)
    Stort grattis!!
    Underbart PJ!
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-08-30 22:18:59 följande:
    Hej tjejer

Igårkväll kom vår underbara pojke som vi inte kunnat få utan cerklage. Han hade vuxit sig stor: 4,4kg och 53 cm, föddes v.41+0

Det var urhäftigt, chockartat, alla stora känslor. Och jag är så otroligt lycklig!

Kramar 
    Stort GRATTIS!!!!
    Vilken bamse bebis Hjärta
  • Thalis

Lycka till Magda!!

Svar på tråden Cerclage?