• Thalis

Cerclage?

PennyJenny skrev 2010-07-28 14:07:41 följande:
    Jag fick sprutorna i v23+6 och 24+0, fler kommer inte ges förrän förlossningen startar. Cerklaget är kört nu, nu är det bara att vänta :(
    Ok, men det är ju ett stort pluis att ni fick sprutorna! Nu gäller att ta det lugnt för din del, jag vet att det är lättare sagt än gjort men försök att tänka på att allt kommer att gå bra!
    Håll oss uppdaterad så mycket du kan, du vet lillen är liteeee vår också
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis

Penny: Hur är det? Har tänkt så mycket på er.....

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-07-30 08:54:10 följande:
    Är väl sådär. Mår rätt dåligt rent mentalt just nu. Snart 8 veckor helt sängliggande börjar ta ut sin rätt. Har dessutom fått svar på att jag lider av bakterien Clostridium Dificile i tarmarna så man ska börja medicinera för det, är tydligen en rätt farlig bakterie om den får för mkt fäste... Men är i v26+1 idag iaf, känns skönt!
    Men jösses, varför ska det alltid vara något!!
    Jag vet hur jobbigt det är att vara sängliggande, men vet du vad? När du väl har din bebis så glömmer man sååå himla fort!
    Jippi för v26+1!!! Det är ju skitbra!
    Många styrkekramar
  • Thalis

Glömde berätta att vi var på VUL igår efter all dramatik med den förra läkaren
    Men nu fick vi en av mina favoritläkare och hon hittade en lite bebis som både dansade och vinkade, läkaren kunde inte mätta bebis ordentligt eftersom bebisen rörde på sig varje gång hon försökt men enligt det hon kunde mätta då så var jag igår minst i v.9+1 (enligt senaste mensen borde jag ha varit i v.9+6) så att kanske bli tillbakadragen 5 dagar är helt ok och inom det normala.

Den första läkarens försvarstal var: Att jag har så mycket foster vatten att hon inte kunde se fostret, och att det var därför hon trodde att det var en ofosterig graviditet och ville skrapa mig! MEN det är inte första gången denna läkare mistar sig. Hon ville också skrapa mig 2006 när jag väntade vår lilla ängel Adam.
    Blir så jäkla trött på denna läkare!!

• Thalis

Hej på er!!
    Hoppas att alla mår bra och att bebisarna uppför sig!

Just nur är jag så förbannad på MVC att jag inte ens kan skriva vad som hänt!
    Kramisar och vi hörs när jag är mindre förbannad.

• Thalis

Penny: Hur går det?

Magda: Herregud vad mysigt, längtar också dit!.

Länkar till orsaken till varför jag är så förbannad.
    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m53762956.html

• Thalis
    Grazila skrev 2010-08-02 19:05:51 följande:
    Thalis, visst är det skandal. Exakt orsaken varför jag dissar allt som har med MVC att göra och bokar tid hos ÖL så fort jag blir gravid :/ Sanslöst!!

Nä FAAN det blev inget idag, för knuten och en stor del av stumparna var så  överväxta att läkaren misshandlade mig en bra stund för att ens inse att det förhöll sig på det viset. Skickades hem med en tid på op onsdag Rynkar på näsan 

Kan ju säga att smdr har förvärrats kraftigt av detta grävande. Läkaren föreslog att vi "som på andra ställen" inväntar förlossningsstart och klipper när det ändå gör ont och drar. Jag undrar bara var fan man gör nåt sånt medvetet??? Med risk att jag går sönder, smärtan är ju outhärdlig. Och då skulle det alltså vara ett alternativ??? 

Nästa grej var att han tyckte vi skulle sätta igång mig i samma veva om det inte kommer igång av att man manipulerar med cervix och skär i slemhinnan för att komma åt knuten. Varför sätta igång? Ser nån detta som en fördel? Jag tycker en naturlig start känns mer... tilltalande. Nä. Alltså dagens upplevelse var... inte bra. Dr tyckte att "men det är väl skönt att veta när det blir"?!  Eh joo.... men nää...!

Ikväll blir det soffdepp säger jag bara. Och ont har man helt i onödan. 
    Men herregud vad är det för läkareÄ?
    I mina ögon låter det väldigt våldsamt....
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-08-04 04:54:07 följande:
    Trodde jag var van vid det mesta, men så visar det sig att man är extremt känslig för minsta grej som inte går enligt plan. 2 timmars sömn, snart bär det iväg... måtte det gå smidigt nu! 
    Hjälper att tänka lite på er andra, så mina "problem" får rimliga proportioner!
    Tjing! 
    Kram och lycka till!
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-08-04 12:13:53 följande:
    Hej tjejer

Hoppas ni alla mår bra! Jag har varit på TUL idag och liten vägde hela 1004 gram :) Imorgon är jag 27 fulla veckor, känns otroligt bra. Ska på mätning av cervix och livmodervägg under em också då jag har börjat få mer ont i mitt ärr. Dr har pratat med neonatal och nu är det bestämt att det blir planerat snitt i v30!! De har ju sagt 32, gärna 34 förut men det har blivit ändrat. V30 känns dock helt okej för min del. Får se om jag klarar gå så länge till dock, det lär väl synas på VUL idag om inget annat...
    Åh vad jag håller tummarna även om jag vet att det kommer att gå bra!!
    V.28 är ju jippi!!!!
    Kram
  • Thalis
    tigerkaka skrev 2010-08-09 12:59:27 följande:
    hej!
    hur är de med er?

pj , härligt att du fått snitt tid hoppas den lille stannar till dess =), hur är de annars? läste att du har rörelser långt ner, de har jag haft ett bra tag och det är riktigt läskigt känns som han är halvvägs ute eller ligger o petar en i skrevet huga =)

grazila sköönt att de gick bra till sist med klippet, lite onödigt jobbigt  att träffa en sån dr , men han fixa de ju till slut. i bland kan man undra vad dom sysslar med.. håller att du snart får snusa bebis ! =)

här blir de sämre sakta men säkert, var på ul i morse 5mm tapp ett löst cerklage o fosterhinnan i kanalen som innan, men
    nu var de även mellan dom 5 mm och fosterhinnan lite vätska, så de är nog lite fostervatten.

min stora skräck.. dock har inte vattnet gått, antingen har jag pyspunka nånstans eller så har den yttre hinnan brusit lite.
    känns mer och mer som man går på övertid då det känns sämre för varje dag nästan. mer ont i bäckenet och blygdbenet och obi ligger och trycker med huvudet ner.

e verkligen livrädd för det här med att nån infektion ska klättra in och ta död på den lille men måste ändå hoppas nu på att de ska gå bra. i morrn är de v29... puh..men de ska gå längre.

började blöda lite efter ul med, hatar de, blir helt dönöjig då, kom förmodigen från cerklaget.

så nu kmr jag knappt vågra röra på mig alls =), tror jag fått lite foglossning med, klarar knappt å längre at ligga på sidan  får svinont i höfterna o när jag lägger mig på rygg för att byta knakar de till, mysigt haha..

hoppas ni mår bra!

massa kramar o pepp !  Solig
    Skickar en massa kramar så att du ska orka!!! Men tänk v.29 det är ju hur bra som helst!!!
Svar på tråden Cerclage?