• Thalis

Cerclage?

TikTok skrev 2010-09-07 16:19:42 följande:
    Thalis: Okej tack. Ja det är ju så olika från person till person, ingen är ju den andra lik som sagt.. Hur långt gången är du nu?
    Är i v.15+4 och fick mitt andra cerklage i fredags.
    Hur är det med dig? Är du gravid nu?
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    TikTok skrev 2010-09-07 16:24:42 följande:
    Ja. Jag går in i vecka 14 imorgon. Ska opereras då..*nervös, fast man gjort det innan*
    Det är bara naturligt att man känner sig nervös!
    Det kommer att gå hur bra som helst och kom bara ihåg att med cerklage har du större chans av få med dig hem en bebis än utan.
    Sen kan det vara annorlunda än förra gången, det har jag märkt.
    Lycka till imorgon kommer att hålla tummar och tår.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-09-07 16:29:49 följande:
    TikTok: jag var inte sängliggande förra graviditeten, då jag hade cerklage. Jag var helt sjukskriven och blev tillsagd att inte bära/lyfta. Inte stå/gå för länge. Undvika "all ej helt nödvändig fysisk aktivitet" som han så fint uttryckte det. jag levde väl rätt normalt, men som sagt, inge långpromenader. skulle vi på stan el t ex ikea hade vi en rullstol osv. inget sex...

nu jobbar jag 25% men bara lätta uppgifter, typ kontorsjobb, i övrigt tar jag det väldigt lugnt. lullar på här hemma och maken får göra allt jobbigt.

Thalis: hur länge ska du ta sprutorna?
    Så hade jag också förra gången och hoppas på minst samma sak denna gång men jag har märkt att läkarna daddar mig alltför mycket! I stället för en läkare har jag 2 och båda går emot min vilja att vilja jobba lite. Jag sitter framför datorn hela dagarna och mina arbetskamrater som också är mina vänner privat skulle säkert mata mig om det behövdes bara för att jag inte ska röra mig alltför mycket. Men som sagt de kommer att sjukskriva mig helt.
  • Thalis

Magda: Får reda på hur länge imorgon när det gäller sprutorna. Har sprutor hemma till 2 veckor.

• Thalis
    MagdaA skrev 2010-09-07 16:46:20 följande:
    16+3 idag
    Thalis skrev 2010-09-07 16:35:44 följande:
    Så hade jag också förra gången och hoppas på minst samma sak denna gång men jag har märkt att läkarna daddar mig alltför mycket! I stället för en läkare har jag 2 och båda går emot min vilja att vilja jobba lite. Jag sitter framför datorn hela dagarna och mina arbetskamrater som också är mina vänner privat skulle säkert mata mig om det behövdes bara för att jag inte ska röra mig alltför mycket. Men som sagt de kommer att sjukskriva mig helt.
    Du kan ju välja själv att jobba. jag hade en sjukskrivning på 100% men kontaktade FK och sa att jag ville börja jobba 25%, så då ändrade hon bara. Sen sa jag det till min läkare när intyget skulle förlängas, han tyckte bara att det var bra. och läkaren jag träffade idag höll med. det är bra för psyket att få komma iväg lite och tänka på annat. tror det är därför våra män orkar med detta lite bättre, dom får åka iväg och jobba 8-9 timmar/dag och koncentrera sig på annat. självklart funderar dom också, men jobbet ger lite "vila".
    Min läkare sjukskrev mig dessa 3 veckor trots mina protester,jag lovade ta det lugnt och han varnade mig att jag kommer att vara sjukskriven resten av graviditeten eftersom de vill inte riskera något ,så jag tror inte att det kommer att gå när det gäller mig. Sen är jag konsult på en myndighet vilket gör att någon måste ersätta mig  omgående om jag skulle bli sjukskriven akut igen och det är inte det lättaste om jag inte vet hur det kommer att bli nästa dag.
    Som sagt de har blivit så daddiga med mig.... uppskattar det men jag tycker att de överdriver lite. Hoppas att jag får gå på afterworken som jag planerat i flera veckor imorgon,men det låter inte troligt.
  • Thalis
    DevilsDaughter skrev 2010-09-07 20:09:21 följande:
    Magda: Ok, ska prova att vända mig till gyn på sjukhuset då, det var där jag behandlades för cellförändringarna. Jag bor i Karlskrona, så det är Blekingesjukhuset vi har här.
    Och stå på dig!!!
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-09-08 10:18:52 följande:
    Usch förlåt, jag bara måste gå in här med ett pepp. Du SKA träffa en -kompetent- läkare i din situation. När du ringer och bokar tid, var väldigt tydlig med att du nu är i v.8 och behöver konsultation inom 2-4v för planering av din fortsatta graviditet. Du är kraftigt koniserad, varför ev. cervixinsufficiens och cerklage varit på tal. Namnge läkaren du ska och behöver träffa.
    Som jag sagt till flera ang. precis det här, ställ krav från första början. Syster i andra änden av luren har som uppgift att försöka sålla bort "onödiga patienter", DU ÄR INTE EN SÅDAN.

Lycka till! 
    Håller med!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Imorse var jag på första koll efter cerklaget och allt såg perfekt ut! Tappen är minst 4.7cm och var helt stängd.

Fortsätter det så,kan jag kanske få jobba 50%

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    TikTok skrev 2010-09-10 18:46:54 följande:

Ja det är så drygt & bara ligga o vänta!
    Men efter era cerklage, hade ni lite koagulerade pyttesmå slemklumpar som kom nån dag efter operationen? Kom bara lite när jag gick på toaletten o man blev lite orolig klart.
    Ursäkta frågan..

Helt normalt!! Det hade jag i några dagar, men inte nu längre!
    Skönt att allt gick bra
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-09-10 19:52:34 följande:
    Helg! härligt

Har SÅ ont i min kropp! FIxar knappt att göra nått alls. FÅr ont när jag står, när jag går, när jag sitter, när jag ligger. Inget är eg bra. Men, jag ska väl eg vara glad. Bäbisen sprattlar och lever rövare, och är en så länge i magen

Var på 3-års koll med storebror idag och det gick hur bra som helst. Han är duktig våran kille Fick mycke beröm, klarade flera punker på 4-års kollen tom. Stolt mamma

TikTok: be aldrig om ursäkt här i tråden! Vi är vana med mycke ingående detaljer och mycke äckel-varning. Men, be aldrig om ursäkt! Den här tråden finns för att stötta och peppa så berätta så ingående du vill! Bara lättare för oss andra att hjälpa då!
    Härligt att Alex är så duktig!! Förstår att du är stolt!!
    Jag längtar till 3-års eftersom jag vill skryta för sköterskan att min Alex är rena konstnären Ha ha ha vad sjuk jag blivit!!
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?