• TikTok

Cerclage?

Hej!
    Jag är ny i tråden & ska få cerclage snart.
    Jag undrar hur era erfarenheter varit under resterande delen av graviditeten.
    Sattes ert cerclage högt upp el långt ner på tappen? Hur har denna påverkan varit osv.
    Sj har jag förlorat 2 barn väldigt sent,  så man har inte så mkt hopp om ett planerat cerclage.
    Någon som kan puffa upp mig kanske? Inboxa gärna oxå.
    Stor Kram

• TikTok

Schäfer:

Tack för ditt svar. Mitt första barn föddes i vecka 23 & var död när han kom, pga vattnet hade gått & jag var helt öppen så det nya fostervattnet stannade ej kvar så hjärtat stannade på honom samma dag jag skulle föda ut honom.
    Med min 2:a barn sattes akut cerclage i vecka 18, detta höll fram till vecka 26 då vattnet gick & det blev urakut snitt & min son föddes & vårdades på Neonatal i 5 månader & senare avled. Månaderna på Neo var fruktansvärda, resp, cpap, resp, cpap & ovissheten att leva dag för dag...
    Jag förstår inte hur man ska kunna lita på ett planerat cerclage ska hålla bättre när man blivit så här trasig som människa i sitt tänkande.

• TikTok
    Schäfer: Var du helt sängliggandes fram till vecka 35? Helt & håller? Hur gjorde du med kontroller? BM, spec osv osv.
  • TikTok

Schäfer: Okej. Det verkar så olika vad alla läkare säger, jag gillar inte det. Min läkare säger att jag inte ska jobba men att jag ska leva som vanligt efter cerclaget. Dvs inget sängläge. Men frågan är om man vågar detta en 3:e ggr?

• TikTok

Han menar på att om man ligger ner vänjer man inte tappen vid det ökade trycket utan chockar tappen om man har haft sängläge & sedan reser sig upp efter väldigt lång tid.
    Låter sunt, men frågan är om det verkligen fungerar i praktiken. Önskar att alla läkare vore överrens. :/

• TikTok

Med risk att spamma...*flåt*

Men alla ni härinne i denna tråden. Fick/hade ni helt sängläge efter era planerade cerclage?

• TikTok
    Thalis: Okej tack. Ja det är ju så olika från person till person, ingen är ju den andra lik som sagt.. Hur långt gången är du nu?
  • TikTok

Ja. Jag går in i vecka 14 imorgon. Ska opereras då..*nervös, fast man gjort det innan*

Svar på tråden Cerclage?