• TikTok

Cerclage?

Thalis: Tack så mkt! Ja oron kommer nog alltid finnas där med den vetskapen jag har i mitt bagage tyvärr, men det är ju precis som du säger, större risk man kommer hem med en levande bebis med ett cerclage än utan.
  • TikTok

Jag tycker oxå du ska stå på dig! Tyvärr kan man avfärdas aldeles för snabbt på sjukhuset. Men bara på dom!
    Min tapp var lång & fin i vecka 16. I vecka 18 Var den helt utplånad & hade buktande fosterhinna med en fot ner i kanalen & jag kände ingenting.
    Sen fick jag mitt akuta cerklage som inte gick så bra i slutändan.
    Stå på dig!

• TikTok

Hej!
    Nu är jag tillbaka efter cerklage-operationen. Har rätt ont, men så är det ju första tiden.
    Allt har gått bra iaf & det var ju huvudsaken. Nu ska jag läsa lite ikapp tråden medans jag
    ligger ner här. Kram på alla

• TikTok
    Schäfer: Jag opererades kl 10 på morgonen men han sa redan innan operationen att han ville ha kvar mig för observation fram till 21 på kvällen samma dag, men detta var mest för min egen del så jag skulle känna mig trygg.
  • TikTok

Ja det är så drygt & bara ligga o vänta!
    Men efter era cerklage, hade ni lite koagulerade pyttesmå slemklumpar som kom nån dag efter operationen? Kom bara lite när jag gick på toaletten o man blev lite orolig klart.
    Ursäkta frågan..

• TikTok

Ja okej, skönt o höra. Eg borde man inte oroa sig för precis allt men det är lite oundvikligt ändå. Jag blöder inget & det är skönt, bara dessa skumma små pytte-slemklumparna som kom nu ikväll lite. Typ grå/bruna. Okej lite väl mkt info nu, ursäkta haha

• TikTok

Dallis: Jag går oxå i Lund. Hur ofta har du gjort kontroller el Vul för kontrollera tappen?

• TikTok

Thalis:
    Jodå, jag mår bra nu, är uppe & går & ligger inte så mkt. Läkaren ringde idag & berättade att Operationen hade gått så bra den bara kunde & att han hade satt cerklaget nästan så långt upp som det bara gick & det kändes skönt. Sen sa han att det sista jag skulle göra va ligga på soffan hela tiden för man skulle vara uppe & försöka ha ett så vanligt liv som vanligt förutom att jag inte skulle jobba. Än så länge är ju bebisen inte tung så nu går det bra, frågan är hur man tänker i vecka 19-20, iaf med dom dåliga erfarenheterna jag har i bagaget. Men så länge dom håller koll på tappen så får man utgå därifrån.

• TikTok

Thalis: Tycker det e så konstigt att inte alla får samma restriktioner, men det e ju klart kanske, den ena är inte den andra lik, men ändå... Okej, jag får inte heller bada, ha sex & allt det där. Men man skulle vilja ha en manual alla kunde följa hehe.
    Känner jag mig själv rätt blir det mkt sängläge sen när man kommer lite längre, typ 18-19 däromkring när bebisen börjar bli lite tung. Bara vecka 14 ännu så...

Hur ofta går ni andra på kontroller el VUL?

• TikTok

Ni härinne med cerklage, hur lång var tappen när dom satte bandet på er?
    När började den sedan minska el hur gick det sen?

Svar på tråden Cerclage?