• TikTok

Cerclage?

Schäfer: Skönt den va oförändrad. Hur lång va den?

Magda: Det gör du rätt i tycker jag, ett klokt beslut!  {#emotions_dlg.flower}
  • TikTok

Schäfer: Jaha där ser man, men bra med oförändrade tappar! Det skålar vi i saft för ;). Går du också på mätningar 1 ggr/vecka? Ursäkta om jag kanske frågat detta innan, men man läser om alla härinne & vet inte riktigt vem man frågat. Skäms

• TikTok

Schäfer: Jag går varje vecka. Men det har vi krävt denna ggr, annars vet jag inte hur det hade varit. Obestämd

• TikTok
    Schäfer: Jo jag mår bra, hade lite sammandragningar igårkväll så jag låg i sängen mellan 17.00-11.30 idag. Rätt frustrerande, tog 2 bricanyl med.
    Ja det där med dåligt förtroende till läkare känner jag absolut igen! Dom pratar mer än vad dom håller när det verkligen gäller.
    Denna ggr har jag fått en & samma läkare men nån gång då & då får jag ta en annan, det är inte jättekul för då känner dom inte till ens historia direkt & min oro kanske "viftas" bort. För allt ÄR ju bra!
    Men både du & jag vet att allt kan ändras väldigt fort med då man inte tillhör "normala gravida".
    Men det är bara till att kämpa på..
  • TikTok

Ja 2.7 är ändå bra för du har ju lite tapp kvar, och den KAN växa med hjälp av sängläge. Det gjorde min, den växte 1 hel centimeter på bara 1 dags sängliggande. Det är så kraftig muskulatur så minsta lilla kan påverka hemskt nog. Det är rätt som Schäfer säger, den kan minska trots cerklaget. Men VILA VILA VILA. Det kan göra underverk.När ska du på återkontroll??

• TikTok

Thalis: Jobbar du också??? Tycker din läkare borde sjukskriva dig så du kan vara hemma & vila.

• TikTok

Magda: Va innebär detta med trattbildning? Är det något som kan växa igen el den bara är som den är?

• TikTok

Ja det är så olika va läkarna säger. Jag har fått sjukskrivninng hela graviditeten denna ggr & jag fick mitt planerade cerklage i vecka 13 i Lund. Men jag har väldigt mkt i bagaget också bakom..

• TikTok

Har ni andra haft ont i era cerklage längre in i graviditeten när bebisen blivit lite tyngre, el det e kanske bara jag?

Svar på tråden Cerclage?