Cerclage?
Schäfer: Skönt den va oförändrad. Hur lång va den?Magda: Det gör du rätt i tycker jag, ett klokt beslut!
Schäfer: Jaha där ser man, men bra med oförändrade tappar! Det skålar vi i saft för ;). Går du också på mätningar 1 ggr/vecka? Ursäkta om jag kanske frågat detta innan, men man läser om alla härinne & vet inte riktigt vem man frågat. 
Schäfer: Jag går varje vecka. Men det har vi krävt denna ggr, annars vet jag inte hur det hade varit. 
Ja 2.7 är ändå bra för du har ju lite tapp kvar, och den KAN växa med hjälp av sängläge. Det gjorde min, den växte 1 hel centimeter på bara 1 dags sängliggande. Det är så kraftig muskulatur så minsta lilla kan påverka hemskt nog. Det är rätt som Schäfer säger, den kan minska trots cerklaget. Men VILA VILA VILA. Det kan göra underverk.När ska du på återkontroll??
Thalis: Jobbar du också??? Tycker din läkare borde sjukskriva dig så du kan vara hemma & vila.
Magda: Va innebär detta med trattbildning? Är det något som kan växa igen el den bara är som den är?
Jaha okej. Tack
Ja det är så olika va läkarna säger. Jag har fått sjukskrivninng hela graviditeten denna ggr & jag fick mitt planerade cerklage i vecka 13 i Lund. Men jag har väldigt mkt i bagaget också bakom..
Har ni andra haft ont i era cerklage längre in i graviditeten när bebisen blivit lite tyngre, el det e kanske bara jag?