• TikTok

Cerclage?

Schäfer: Tack. Förstod att det va lite OT då ingen ville svara här, men men jag chansade iaf.
    Skönt du fick en ny tid för mätning på onsdag. Jag ska själv gå på mätning nu på tisdag men jag går varje vecka. Hoppas allt är oförändrat därinne då. Jag håller mina tummar!

• TikTok

Dallis: Åh va spännande! Berätta gärna hur det kändes & hur det gick till med klippet. :)

• TikTok

schäfer: Då har vi samma BF-dag :). Hur lång är din tapp nu?

Jag va på koll idag & tappen hade minskat så allt mitt hopp bara rann ur mig. Har ju förebyggande cerklage & det har varit stabilt & oförändrat i några veckor nu. Nu påvisade jag även GBS igen (avslutade en pencillinkur för 3 veckor sedan) & idag va tappen 2.9. Läkaren ville inte jag skulle måla fan på väggen men med min historia då jag förlorat 2 barn sent så tog han ändå på allvar. Ny koll imorgon & sängläge nu tills dess så får vi se imorgon hur det ser ut..
    Är i behov av lite peppande historier nu om ni har några. Kram från mig

• TikTok
    Tack Magda. Jag är i vecka 21 el 20+2 idag.
    änk va underbart det kunde vara om man kunnat gå så långt som 37! Låter overkligt men nu ska jag bara ha sängläge oavsett.
  • TikTok

Idag på min undersökning hade tappen växt från 2.9 till 3.8! På en dag! Underbara lycka! Nu är den som den har varit igen från början! Mirakel!

• TikTok
    Schäfer: Ja det förstår jag att du tänker så, så hade jag nog med tänkt. Hoppas hon är snäll & ha och göra med iaf. Ska hålla tummarna att du slipper järntabletter, själv fick jag höja min dos sist. Det räckte inte med 1 pilla utan jag skulle äta 2 om dagen. *Stackars mage*
    Du får uppdatera sen om du vill & har lust.
  • TikTok

Ni som äter Bricanyl-tabletter mot era sammandragningar. Hur många tar ni per dag & vilken vecka är ni i. Ni som tar det varje dag, märker ni av samma effekt? Finns ju en viss risk för tolerans med det läkemedlet tydligen. :/

• TikTok
    Schäfer: Ja dom säger ju att sammandragningarna kommer tidigare ju fler ggr man varit gravid. Detta är min 4:e graviditet utan levande barn. Dock hade jag bricanyl hemma sedan förra graviditeten, men då fick jag dom utskrivna runt vecka 22 tror jag.
    Jag tar också vid behov, när det känns "stressat" i magen liksom. Det tyckte min läkare att jag gjorde rätt i för livmodern ska hålla sig lugn annars påverkas tappen också. Hemskt man ska behöva vara orolig hela tiden för precis allt.
    Jag tar också 1 tablett när sammandragningarna kommer & oftast brukar det räcka, men jag får ta 3/dag som mest. Kram
     {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Cerclage?