Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Idag (söndag) har vi gått 22 veckor. Är i v 22+0. På fredag är v 22+5, den dagen i graviditeten då vår son föddes och dog. Vet inte hur jag ska klara den här veckan. Känns som förlossningen ska starta när son helst. Är så rädd att det ska gå fort och att jag inte ska hinna till sjukhuset, om det startar. Har en lite konstig känsla men jag tror att det bara är tarmarna som jobbar. Är så uppmärksam på minsta lilla förändring. Är så rädd att vattnet ska gå, att jag ska få en stor blödning, att cerklaget ska skära, att barnet ska ramla ut... Och naturligtvis är jag rädd för att det ska bli som förra gången: småblödningar i några dagar och sedan värkar... Usch, hur ska man stå ut och hur vet man när något är fel?

• violatricolor

Mischooo och mamma mys: Ja, det är verklige. En jobbig tid nu. Grejen är att man kan ju inte göra så mycket heller så det är svårt att avleda tankarna. Åh, jag längtar också efter långpromenad! Är så rädd också att jag ska ha uvi. Har väl inga symtom men hade 4 i vita blodkroppar senast (10 dagar sen). De skickade dock ingen odling då. Hon trodde 4:an var pga flytning... Ska ta med ett prov på tisdag och detta ska de skicka på odling. Men tänk om det är försent då... Jag har bara haft solklar uvi typ 2 ggr i mitt liv så jag är inte jättebra på att känna igen det och så är det ju inte alltid man har så mycket symtom. Kissnödighet har funnits där sen v 7 typ.,,

• violatricolor

Det verkar vara fler som tycker att uvi ger olika symtom som gravid och ogravid eller att det förändrats sedan man var yngre. Det är just det att jag inte har ont eller feber. Hade jag haft ont hade jag åkt och lämnat ett prov direkt. Det är bara den där konstanta kissnödigheten men det har jag haft mer eller mindre i tre månader utan att det varit uvi så det är jättesvårt att veta. Är så rädd att det ska vara något fel

• violatricolor

Trassel: Det förstår jag att om du känner igen något som förra gången var ofarligt så blir du inte lika orolig. Jag hoppas också jag kommer känns som du om en månad, att nu ökar chanserna för varje dag. Just nu så känns varje konstighet som ett hot... Jo, självteststickor kanske vore något, men jag vet inte om jag skulle lita på det resultatet, tyvärr. Nu kollar de ju varannan vecka ungefär, hoppas det räcker... Att jag är så kissnödig nu kan lika gärna bero på hur bebisen ligger, jag känner så här vissa dagar... Men jag blir orolig varje gång. Och ibland när barnet sparkar känns det neråt på ett märkligt sätt, som jag inte kan förklara... Nu får jag vänta tills läkarbesöket på tisdag och hoppas att inget hemskt händer innan dess.

• violatricolor

Åh vad långsamt tiden går.... 22+3 idag. På fredag 22+5 och den dagen i graviditeten som vår son föddes och dog. Är så rädd, analyserar varje liten känsla, toapappert osv... Längtar tills jag kan säga att jag gått 25, 28 och 30 veckor. Jag vill så gärna gå minst 30 veckor... 25 känns ju väldigt, väldigt tidigt även om det är bättre än 23 och 24. Det händer ju så himla mycket varje vecka nu. Men jag tänker att om jag klarar detta till 25 veckor så väcks kanske ett hopp om att jag ska klara det ännu längre, om ni förstår vad jag menar. Jaa... Ursäkta att jag är så här ego. Ville bara skriva av mig lite.

• violatricolor

Trassel: Jag är jättenoga med att spola ner näsblodspapper! Håller med om de röda hjärtana Precis, tiden kryper fram... Finns det något som muntrar upp en eller får tiden att gå? Vad gör du?

• violatricolor

Trassel: Så du får röra på dig en del? Jag känner lätt sammandragningar eller smärta när jag är igång mycket så det blir väldigt lugnt, enstaka ärenden och kortare promenader. Blir ganska mycket tv och surfande. Anno 1790 har jag dock missat. Får kolla upp det.

• violatricolor

Tack så mycket för ert stöd! Ja 22-26 är nog den långsammaste tiden... Seeeegt. Man hoppas men är så himla rädd och uppmärksam på allt som kan vara hotfullt (smärta mm). Känner ni av ert cerklage? Ibland känna det som om något sticker till lite, funderar på om det är trådarna jag känner. Och så spänner det lite när jag nyser och hostar... Annars känner jag ingenting.

Svar på tråden Cerclage?