Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Jag börjar inse att barnet jag bär på troligtvis kommer att överleva och att det ska ut på något sätt. Att detta barn är större än förra och har ganska goda chanser att klara sig. Men nu kommer oron inför förlossningen och framförallt att barnet ska få syrebrist, fastna eller få någon annan typ av förlossningsskador. Hur ska jag kunna föda barn? Litar inte alls på min kropp längre Och tänk om det går fort, om barnet föds hemma eller på vägen dit, eller om jag inte fattar att förlossningen startat. Och tänk om det skulle ske prematurt - vilken mardröm att föda prematurt på vägen... Så oroar jag mig för infektioner, att barnet ska smittas av någon oupptäckt infektion som jag eventuellt bär på. Sökte ju för symtom i veckan men de hittade inget... Betyder ju dock inte att jag inte har någon infektion. Symtomen finns ju kvar.

Hur ska man förebygga och förhindra allt som kan gå snett?

• violatricolor
    Becka81 skrev 2011-12-10 13:06:46 följande:
    Viola: tror inte det är så mycket man kan göra förutom det vanliga att vila och inte ta ut sig. Vad som sedan händer under förlossningen är ju lite utanför vår kontroll. Det enda är att läramsig slappna av och andas rätt för att kunna hantera smärtan bättre?
    Jo, det är väl det enda man kan göra...
  • violatricolor
    mamma mys skrev 2011-12-10 16:16:57 följande:
    violatricolor: jag känner lite samma men vill bara att det ska köra igång sen får man ta det som det kommer...är också lite orolig för att inte hinna in till förlossningen..o har hon inte tittat ut innan onsdag när jag ska på kontroll hos bm så ska jag be om en hinnsvepning o eventuell tid till läkare så man kan diskutera en eventuell igångsättning ..då vet jag att jag iaf är på förlossningen om bebisen behagar vänta tills dess eller vad man ska säga...
    usch ikväll måste jag åka in till stan o hämta min sambo som har jobbat hela dagen o det går ingen buss som passar med hans arbetstider....
    nu har min barndomskompis fått en dotter, strax före midnatt kom hon ut till världen.... åh vill också..
    nu får ni ursäkta men nu har jag försökt mig på en hinnsvepning, men känner inte tappen?! försökt mig på en färdknäpp med mr plast;) o gått en ordentlig promenad...hoppas så att läkaren har rätt att det skulle starta innan den 12..vill ju att stora sonen ska hinna träffa lillasyster innan han åker till chile en månad:( 
    Hoppas dina metoder att få igång det funkar! Heja dig!
  • violatricolor

Tack snälla ni, skönt att höra att ni förstår vad jag menar. Kan lätt känna mig ensam med all oro annars... Ja, oro måste man nog lära sig att leva. Den kommer ju att finnas kvar när barnet är fött också, då man oroar sig för andra saker.

• violatricolor

Hur långt ifrån sjukhuset vågar ni vara? Vi bor ca 12 km från sjukhuset men på fredag ska jag kanske hälsa på en kompis 30 km från sjukhuset. Vågar man det? Kan ju vara rusningstrafik och allt...

• violatricolor

Tack för era svar. Ja, jag får se hur det känns på fredag, om jag hälsar på min kompis. I normala fall tar det nog inte mer än 30 min att åka med bil (hon kör mig) men det kan som sagt ta mycket längre tid i rusningstrafik.

• violatricolor

Becka: Håller med. Vi har verkligen tur som inte behöver betala för all hjälp och vård (utöver skatten och lägre avgifter då). Ja, det är svårt att njuta av nuet, särskilt under graviditeten. Visst, stundtals njuter jag, men ofta är jag uttråkad och livrädd.

Mamma mys och mischooo: God morgon? Ser att ni också är uppe tidigt. Inte många dagar kvar för er nu. Underbart!

• violatricolor

Mischooo: Jo, det är hyfsat. Lite trött, skulle behöva sova mer. Får väl ta en middagslur sen. Ja, det är svårt att låta bli att krama om den som ligger bredvid, men man vill inte väcka. Du har rätt, det är en fördel om han är lättväckt när bebben kommit! Nu ska jag titta på nyhetsmorgon! Önskar dig en bra dag!

Svar på tråden Cerclage?