Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

LillaZ: Jag hade bara ont timmarna efter insättningen och i någon vecka sved det lite när jag kissade, var nog att slemhinnorna blivit irriterade. Jag kände länge att det spände när jag hostade, känner nog fortfarande det ibland, men det gör inte ont. Det kan nog vara väldigt olika hur det känns efteråt men jag tycker du ska åka in på en koll om du är osäker och orolig.

• violatricolor

Oj, ser att alla före mig fått klipptid! Känns att man kommit en bit nu. Varken jag eller läkaren tror riktigt på att jag ska gå ända till mars men man vet ju aldrig! Jag var där imorse och tul och tappen var bra. Däremot kan jag känna ibland att det sticker och kliar lite där nere (ursäkta detaljer). Nu kände jag inte detta i morse så tog inte upp det men jag undrar om det är cerklaget eller svamp. Jag var inne akut förra veckan och då sa läkaren att det kanske var lite svamp... Men det var en annan läkare. Någon som behandlat mot svamp? Jag är rädd att föra in bakterier om jag ska stryka på salva. Och känner ni andra av cerklaget ibland utan att det är någon fara? Idag kollade inte läkaren på cerklaget utan mätte bara tappen med vul.

• violatricolor

Mischooo: Förstår att du slutat lita på vad de tror. Det är ju fantastiskt att du gått så långt! Varför trodde de inte att du skulle gå längre?

Hm, till mig sa läkaren förra veckan att hon tyckte att jag bara skulle ta salva. Det var inte så farligt så jag har väntat och hoppats att det skulle gå över men nu borde jag nog behandla med något. Vet ej hur jag ska göra med vagiatorerna. Ska nog ringa bm och fråga imorgon. Canesten köpte jag... Hoppas den ska funka...

• violatricolor

Mischooo: Jo, jag vet. Tycker bara det är lite läskigt att pilla in de där vagiatorerna... Hm kan man få känningar likt uvi när man har svamp? Alltså att det svider när man kissar? Har känts lite skumt ikväll men har inga andra symtom på uvi... Ingen feber, inte mer täta trängningar än vanligt...

• violatricolor

Silverklar: Tack för info om Pevaryl. Läste något om det (men mindre utförligt) förra veckan också så jag köpte Canesten. Har hört att den ska vara mer skonsam också men vet inte om det stämmer. Får kanske åka in och kolla uvi imorgon ändå. Synd att jag ibte fick de symtomen igår istället. Var ju hos läkaren imorse så det känns lite dumt att komma dit imorgon igen... Men men... Det säkra för det osäkra...

• violatricolor

Var inne och träffade en läkare idag. Som jag trodde ingen uppenbar svampinfektion eller uvi. Kunde vara svamp ändå så jag kunde prova att behandla. Skicka urinodling... Undrar vad det är som sticker, kliar och svider så egentligen Blir orolig när jag inte får någon förklaring...

Mischooo: Ska du äta mer tillskott då eller?

• violatricolor

Mischooo: Ja, det är lite jobbigt att inte veta vad det är. Förhoppningsvis är det något helt ofarligt... Jag står ut med obehaget bara det inte är något farligt... Blir mycket tabletter för din del då! Men då får du nog ordning på värdena!

Casipoeia: Hej och välkommen! Hoppas tappen håller länge till!

• violatricolor

Mischooo: Håller med Trassel. Du kan nog be din läkare kolla om du är immun. Det är ju intressant ur barnets perspektiv också eftersom om du är immun så överför du antikroppar till barnet som skyddar ett tag efter förlossningen (som jag förstått det). Jag hade en lindrig variant av vattkoppor som barn, 2-3 koppor har mamma och pappa sagt, så det är ju väldigt olika det där.

Svar på tråden Cerclage?