Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Mamma mys: Håller tummarna för att du snart ligger och snusar bebis!

Becka: På mig brukar de mäta tappen med vul. Oftast görs även en gynkoll men ibland hoppar vi det. Har provat mäta tappen abdominellt också för det går tydligen ibland men inte i mitt fall.

• violatricolor

Mamma mys: Snart är det din tur! NU, tycket jag

Trassel: Vilken tur att du inte behövde åka in i natt. Håller tummarna att snodden stannar ett tag till!

Ego: Jag skulle prova min mammakjol idag. Köpte den i v 16 men då var den lite stor och sen hade jag inga mammastrumpbyxor... Köpte den tidigt för att jag tänkte att jag inte skulle orka prova kläder senare. Men nu var den förstås för liten... Typiskt mig... Shit vad jag vuxit on rumpa och lår!

• violatricolor

Mischooo: Haha, ja man får väl skratta åt det. Jag ville ju spara den fina kjolen lite också Köpte du nya kläder denna gång då?

• violatricolor

Mischooo: Okej, ja, det är säkert olika från graviditet till graviditet. Förra gången gick jag upp i vikt redan från början, sakta men säkert, men hade en del stora kläder så jag behövde inte köpa så mycket. Pojken föddes redan i v 22+5. Denna gång gick jag ner i vikt i börjab och sen har jag gått upp fort.

• violatricolor

Mischooo: Okej. Jag har gått upp ett kg i veckan sedan vecka 18 eller så, men då hade jag lite att ta igen också. Jämfört med vad jag vägde innan graviditeten så har jag väl gått upp ca 7 kg nu i v 26+6... Får se var det slutar. Jag orkar i alla fall inte bekymra mig över det också. Skulle jag få graviditetsdiabetes eller ha många extrakilo efter graviditeten så får jag ta tag i det då...

Vet inte hur det set ut för dig men 10 kg låter ju lagom...

• violatricolor

Jag har gått ner nästan 20 kg en gång, inte för att jag var överviktig utan av "misstag" (från typ 23,5 till 19 i BMI) så med lite bättre kost och träning tror jag att jag fixar det!

Svar på tråden Cerclage?