-
Det var intressant att höra. Jag undrar som du, om andra som fått cerklage har en medfödd livmodermissbildning eller gjort konisering eller om det finns fler som du.MiScHoOo skrev 2011-11-10 23:52:12 följande:tack för svaret, jag ställde frågan eftersom en bm sa det till mig att jag var unik pga inga andra fel på min livmoder... -
Mischooo: Har märkt att du också har ganska sena vanor
Bor du i Sverige? -
Haha, ja jag bor också i SverigeMiScHoOo skrev 2011-11-11 12:17:38 följande:Hahah, ja ganska sena. Jag är en kvällsmänniska och har jobbat nästan hela mitt liv på kvällerna och sitter uppe rätt så länge, blir spännande och se om min bebis kommer vända dygnet för mig och jag byter till dagspass. Bor i sverige. Du bor väl i sverige också eller?
Javisst ska det bli spännande att se om en bebis kan vända dygnet för en
-
Fy vilka ordMiScHoOo skrev 2011-11-11 13:05:36 följande:oj då, du var en klok människa och samtidigt hade du en bra läkare. Jag glömmer aldrig min läkares ord...
I helsingborg ska man förlora 2 barn för att få det bekräftat att man har svag etapp. Hur som helst vid mitt tredje missfall där jag blev nekad cerklage sa läkaren till mig ett missfall är ok, två är så där medan tre är katastrof. Dessa ord glömmer jag aldrig.. och nu bär jag på förhoppningsvis mitt livs levande barn nr 5
-
Ville du inte bli inlagd? Ursäkta om det är en dum fråga... Du har ju en bit kvar av tappen så det är ju bra. Hoppas att den håller flera veckor till! Försvann det onda mha bricanylen?MiScHoOo skrev 2011-11-15 22:18:23 följande:åkte in, har jätte ont. etappen hade krumpt från 4-2,5 fick bricanyl nekade bli inlagd men nästa gång går det ej att acceptera mitt nekande mer.... -
Underbart!MeOnFire skrev 2011-11-15 11:35:40 följande:lever i baby dimma för tillfället.. :) Hoppas det går bra för er alla slapptappar!? Kollar till er emellanåt! Kram -
Det måste ha varit väldigt jobbigt sist du var inlagd. Förstår att du vill vara hemma.MiScHoOo skrev 2011-11-16 01:27:18 följande:Viola ja, jag nekade att bli inlagd eftersom jag mådde skit förra året. 16 långa veckor av psykisk smärta. Nekade bli inlagd och fick dropp hemma i två- tre månader. Jag tror inte själv jag hade kommit så långt som denna gången om jag var inlagd. Jag var i ett fängelse där olika läkare sa olika saker. Jag kommer inte klara av det. Det tog på mitt psyke tills idag och den accepterar mitt nekande, men det var sista gången sa de..... Jaja.... Smärtan lugnade sig efter bricanylen, men jag har fortfarande ont, när jag åkte in hade jag 8 på skala av tio och nu har jag en femma. Jag blev orolig att etappen har krympt och läkaren sa att 2,5 ingen fara. Det var inom ramen. Just det... Angående bricanylen så fick jag ta en tab eftersom det inte kommer påverka min puls sin sist. Hon sa även att det var kortisonsprutan tillsammans med bricanylen som orsakade detta. Jag var lite orolig när jag tog tab. Men ingen fara än så länge. När jag låg med ctg så var sammandragnings siffran Max 30 och minst 13. Kan ej skriva mer. Min unge är en vilde nu god natt.
Ja, det verkar vara jobbiga biverkningar av bricanyl och kortison. Jag har aldrig fått det och hoppas jag slipper men finns ju en risk.... -
Usch ja, hög puls, hjärtklappning och arytmi är det värsta jag vet! (Typ...) Nej, det vill man verkligen slippa helst...MiScHoOo skrev 2011-11-16 04:07:49 följande:Ja viola hemsk biverkning. Gud vad vild min unge är idag.... Blev väckt av gymnastiken i magen.... Hoppas jag kan sova om. Kram -
Melinda: Stort grattis till lille Ingo! /// Alla: När räknas man som omföderska eller förstföderska? Min son föddes i v 22+5 och det är över två år sedan (om nu det spelar någon roll). Är jag om- eller förstföderska?
-
24+0 idag... Inte något att fira än kanske men det känns mer hoppfullt för varje dag som går. Det känns att livmodern växer lite annorlunda denna gång, antagligen pga att de tagit bort skiljeväggen. Nu börjar livmodern leta sig upp över naveln, får se hur det går, det var där det slutade förra gången (växte fort på slutet och nästan bara på höger sida). Har lite sammandragningar men brukar hålla sig under 10/dag. På tisdag ska jag på kontroll hos läkaren. Får se vad han säger. Senast sa han att det vore bra om jag går 30 veckor men att 25 är också ganska bra. Håller väl inte riktigt med om att 25 är bra men visst, bättre än 22-24 och det var nog bara det han menade egentligen.