• MiScHoOo

Cerclage?

MeOnFire skrev 2011-07-19 16:26:22 följande:
    själv är man livrädd för narkos! Föredrar spinal i ryggen. Har haft turen de två ggr jag fått det att sluppit huvudvärken jag vet vissa får, o andra kompl..
    Hoppas bara jag slipper snitt, är livrädd för allt som det innebär tyvärr. OM någon fått det så dela gärna era erfarenheter (om de är positiva) så man kan slappna av lite gällande det ;)
    lite komiskt faktiskt...

jag ska förlössas med kejsarsnitt och är livrädd för ryggbedövning och att man ska känna sig "förlammad".

Klart det skulle vara jätte skoj att få mitt barn på bröstet om nu barnet kommer ha utvecklande lungor och höra första skriket osv, men livrädd av alla ljud som kommer vara runt om kring mig.

Jag har till och med frågat läkaren om man kan sätta ett vanligt cerklage fast jag har abdominell cerklage, alltså två stycken men han tyckte inte det var en bra ide eftersom jag har ett väldigt bra band just nu, kan inte sluta noija för tillfället eftersom jag är i v 15+4 idag och ifrån och med nästa vecka börjar min madrömsresa
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-07-19 18:18:14 följande:
    ser att du är gravid!!! GRATTIS! önskar sååå att det går vägen för dig denna gång!!! kram {#emotions_dlg.flower}
    tack snälla, det hoppas jag också. Vad rolig sommar du har med barnen, då kan jag passa på att fråga, hur får din man till det med sömnen?! Min jobbar endast nätter och om det går hela vägen så kanske han aldrig får sova ;)

Har det redan gått tre månader sedan förlossningen, gud vad tiden går fort, kanske inte lika fort som att va gravid.
  • MiScHoOo
    melinda88 skrev 2011-07-22 12:51:04 följande:
    Hej på er.
    Är i v 22+5 idag och är inlagd på sjukhuset då jag har en funeling ner till cerklaget och den stängda delen av tappen är ca 17 mm. Imorn kommer dom börja ge kortison sprutor och på måndag blir jag skickad till Linköping. Så nu är det bara att ställa in sig på att vara på sjukhuset många veckor till, eller det är vad jag hoppas på.
    Känner mig lite nervös över att jag är så pass öppen och så har jag dessutom väldigt mycket sammandragningar, har en del trots att jag får bricanyl var fjärde timme.
    Tänkte bara höra med er, visst har flera av er varit inlagd med liknande och det gått bra? Behöver bara höra att bara för att det ser ut så här så betyder det inte att det måste bli förlossning kommande dagar eller veckor :)

Måste bara säga att denna tråd har varit guld värd under denna graviditet. Finns så många frågetecken kring cerklage som ingen läkare verkar kunna svara på och alla säger olika (förvirrande...) så det är fantastiskt skönt att kunna läsa om era erfarenheter :)
    jag hoppas det går bra för dig och det låter som du är i goda händer
  • MiScHoOo

För några dagar sedan, medan jag sov fick jag en kramp på mitt ben och en kramp gick inte att massera bort och rädd var jag och lika mycket trött, vet inte hur jag somnade om, när jaag vaknade var smärtan borta.
    Igår började jag få sammandragningar eller om det är mina ligiment, ärligt talat jag vet inte vilken smärta är vilken, eftersom varje gång jag åkte in med mina tre första barn va det buktande fosterhinna. Idag är mitt barn i mitten och magen blir hård mitt i och jag vet inte vad det är för smärta och efter min bakgrund så blev jag rädd att det är så igen att jag har buktande fosterhinna igen, i och med att jag har ett säkert band så har jag inte känt av bandet eller någonting och på ul visade sig att barnet hade huvudet nere och att livmoderetappen är lång och sluten och fick en bricanyl spruta av min sjuksköterska som kopplade droppet. Jag får ont i magen och ljumskarna så min fråga, har ni haft det så här med smärtan, känner ni igen symtomen?

Alla prover var bra utan ketoner hade +4, men det kan jag leva med, mest smärtan jag är orolig, eftersom jag är i v 16+1 och min madröms resa börjar denna veckan.

ooooh noijiga jag

• MiScHoOo

Jag ska dela med mig om en erfarenhet... om det heter funneling så vet jag inte om det är samma sak som att öppnas innuti etappen, men vid min sista graviditet så öppnades jag innefrån fast jag hade cerklage och det vissade att jag hade kraftig uvi och blev inlagd med vila och fick pencilin i dropp och sedan tab ett antal dagar, hur som helst så stängde jag mig igen efter ca en vecka och fick lov att gå hem. missfallet ca 2-3 veckor efteråt.

Igår var jag så himla rädd och noijig så nämde jag detta till läkaren. Han berättade för mig att har det redan blivit påverkat och den har öppnat sig och sedan stängs så finns det jätte stora risker att vid en sammandrag eller ansträngning så öppnas den lika snabbt igen för att den redan har blivit påverkat.

• MiScHoOo

Idag var jag på rul och allt såg bra ut, när jag blev gravid var etappen 4,5 cm och i lördags när jag hade ont va den 3,5 och idag 3,1. det viktigaste är att den är fortfarande lång och sluten. Fick sjukskrivning till slutet av sep, jätte skönt att slippa tänka på den i nästan 2 1/2 månad, Dessutom fick jag veta könet och såg i 3d eller 4 d, vet inte vad det heter och tyckte barnet hade pappas näsa och långa ben, jätte skoj. Nu vilar jag igen innan sköterskorna kommer och kopplar mitt dropp. Det är festival i helsingborg, vi åkte förbi den och det är någ det enda jag får se av årets festival. Jag kommer att överleva det. Om det går så lång blir det en jul barn, sa att jag inte vill födda på julafton eftersom min bror fyller år, ta det dagen innan, men jag tror själv att jag födder i nov har den känslan,,,

nu är det bra och jag är lugn

Svar på tråden Cerclage?