Cerclage?
MiScHoOo: Tycker inte att du sak oroa dig för mycket...v 30 är" långt" i min jobb värd
.
MiScHoOo: Tycker inte att du sak oroa dig för mycket...v 30 är" långt" i min jobb värd
.
MiScHoOo: Ska tillägga att jag faktiskt hittade en läkare i Hbg sen som kunde tänka sig att sätta cerclage på mig, men då hade jag redan fått hjälp i Lund och i och med det har jag inte brytt mig om att fråga denna gång eftersom jag har en bra dr i Lund.
Hoppas att listan blev rätt, är inte jätte bra på datorer
.
Trassel: Tack, och nä, vi har nog inte träffats förr.
Hade ju hoppats att få cerclaget nästa v och då hade jag varit i 13+5, men får väl höra vad Dr har att säga i morgon efter ul. Har börjat oroa mig nu att det inte ska finnas något pickande hjärta el att något annat är fel.
Hej!
Nu är jag tillbaka igen. Har jobbat 5 dagar i rad, blandat morgon och kvälls pass och sen sovit resten. Var på mitt ul och allt var bra. Var dock i v 13+3 istället för 12+5. Så nu blir det ännu senare med cerclaget (16+2). Ja,ja bara dem snörrper åt ordentligt så ska väl det också gå bra!!
Grattis till alla bebisar som kommit till världen!! Vilken lycka!!!
Skrattade också när jag läste om toa pappret....allt mönstrat papper är förbjudet här nu
.
Violatricolor: Visst är det konstigt att tiden går så sakta precis i v 22-26, när jag väntade min dotter tror jag att det gick minst två veckor på en under den tiden.
MiScHoOo: Usch vad jobbigt med andningsbesvär. Skönt att dem hittade en orskat till det. Du verkar ju ha en jättebra Dr på lasarettet.
Mamma mys: Ja, veet ska jag komma ihåg....har ju redan fått sådan mage att jag inte längre kan se mitt kejsarsnitt förutom om jag "lyfter" på"deg klumpen". Men sist fick jag ingen mage alls så jag får väl dubbelt nu
.
Här färgar jag håret själv...är utbildad till frisör och har jobbat som det i 7 år innan jag läste till undersköterska!! Men borde gå och klippa mig typ för två månader sedan....
Blev ju givetvis glad att jag blev fram flyttad och inte tillbaka, men blir ju såååå nervös med tanke på cerclaget. Förresten hur har ni gjort när ni fårr cerclaget insatt, varit sövda el ryggbedövade??
Mamma mys: köpa de sista julklapparna!!!!!!! Shit vad jag blir stressad har inte ens börjat. Lär väl få skriva en lista och skicka mannen när det blir aktuellt! Sen ska jag snart sätta mig och göra foto böcker till Nellys mormor o morfar och farmor och farfar.
Ok, hade tänkt att jag skulle be om att få ryggbedövning då jag kräker i ca ett dygn efter att jag blivit sövd. Skulle blivit ryggbedövad sist, men den tog fel så då fick dem ändå söva. Men när jag vaknade upp så var jag inte smärtstillad så jag hade ganska ont ända tills jag tjatat till mig tillräckligt med cetogan...eller vad det heter.
Ja, har ju inte tänkt på att det kan vara skönt att "sova" om det blir problem med att sätta in cerklaget....så att man slipper se när Dr sliter sitt hår!
mischooo: jag har blivit koniserad , eller hur det stavas. Dem tog bort så mycket så att jag har bara 9 mm kvar av 4 cm. Var precis samma för mig...fick va gravid och föda för tidigt 2 g innan någon kunde tänka sig sätta cerklage. Skriver på min mobil om det blir lite konstigt.
God morgon på er!! Vad mysigt att äntligen få njuta av sin bebis.....längtar sååååå!! Hur är det med dig MiScHoOo ? Jobbigt att ha ont! Idag ska jag ha en kund i min salong, försöker dela upp det lite så det inte blir för mycket. Har en del som jag ska hinna nu innan onsd då det blir cerklage och sen sjukskrivning i minst 1 vecka!! Nervös!!