• Lill Z

Cerclage?

MiScHoOo: Det datumet du har nu var den 27 dec, eller? Hur långt är du då?

• Lill Z

Ska se om jag vågar mig på 10 ml lactulos i morgon bitti igen, då slipper jag iaf vara vaken hela natten om det blir mag ont igen. MiScHoo: jag blev snittad i v 36 förra gången och tror inte att det blir senare än v 37 denna gång. Så du borde väl kunna tjata till dig en v el tvås minskning tycker jag .

• Lill Z

Efter alla dessa god råd kommer min mage inte att ha en chans...tack!!

MiScHoOo: menar du efter att jag blivit snittad så låg vi först i lund på neos sammvård i ca 1v och sen mellan landade jag ca 2-3 dagar på neo i hbg innan vi åkte hem. Min dotter vägde lite lite för tiden, 2130 g och väger man under 2200g kommer man till neo. Annars mådde hon prima, hade lite problem med att kunna amma, men det ordnade sig .

Mamma mys: vad du verkar kunna om bilar, blir lite avis. Är glad om jag kan tanka min .     

• Lill Z

MiScHoOo:: Vad trist att dr inte kunde tänka sig ett tidigare datum. nelly behövde inte ligga i en värmebädd utan höll värmen själv. Visst det var lite jobbigt med ammningen, och hon fick ha en sond som komplement 2-3 dagar. men det känndes inte så jobbigt med tanke på hur jag mådde innan hon kom ut och dessutom var jag sååååå lycklig över att jag äntligen fått mitt barn att jag inte brytt mig så mycket om en värmebädd el en sond . Tycker allt att dem kunde gett dig en vecka iaf.

Mamma mys: Lycka till i morgon!!!

Nu ska jag försöka sova, har haft ont i magen nästan hela dagen. Får nog ringa min arb.givare imorgon och säga till att dem nog får klara sig utan mig i ytterligare 1v.        

• Lill Z

Sitter här med mitt cerklage och min oro....hur länge har ni haft ont efter insättningen. fick mitt cerklage i onssd förra veckan, och har fortf ont. Värst när jag har varit på toa. Har varit ganska förstoppad och vet inte om det har gjort att jag har ondare än första gången. Har dessutom en hopplös hosta som gör att det gör ont när jag hostar.

Är det ngn som fått en infektion när man satt in cerklaget, och vad var i så fall symtomen på den?

Har nog dessutom börjat få känning i fogarna så just nu känner jag mig öm över allt i den nedre regionen.    

• Lill Z

Tack för alla svar! Har fått en tid för ul på onsd. Då ska dem kolla cerklaget och bebbe. Är allt ok får jag väl bara leva med smärtan.

• Lill Z

Åhhh, vädja längtar tills jag måste packa min Bb väska. Säger dr att allt är som det ska på onsd blir det lättare. Smärtan blir ju liksom värre när man inte vet. Sitter själv ikväll då maken är på julbord. Försöker tänka lite positivt i min ensamhet....och blir jag nittad samma tid som förra gången har jag gått halva tiden på månd .

• Lill Z

ska va: vad jag längtar och snittad istället för nittad. Skriver på mobilen.....

• Lill Z

Känner faktiskt att tiden tills nu gått ganska snabbt...är mest rädda för v 22-28. Men det måste kännas otroligt skönt för dig mischooo att du är där du är nu.

• Lill Z

Var en otrolig känsla när jag fick se min dotter för första gången och kändes jätte konstigt när vi fick åka hem och hon skulle följa med, men samtidigt helt underbart!!! Tog ett tag innan jag kunde fatta att hon var vår och att vi skulle få behålla henne. Hoppas bara att du kan njuta!! Nu ska jag försöka sova....god natt!!

Svar på tråden Cerclage?