• Lill Z

Cerclage?

Mamma mys: är samma dr som sätter in mitt verklige denna gång som förra, så han är duktig. Men är rädd att in livmoder ska tycka så där om en op . Men visst är det en liten tid om man tänker i det stora hela...har ju snart gått hälften . MiScHoOo: förra gången var jag sjukskriven från v 22 till förlossning. Börjar med en veckas sjukskrivning nu och får sen se hur jag mår. Låg inlaggd i lund 10 v förra grav, mellan v22-32. Men hoppas kunna vara hemma denna gång.

• Lill Z

Hej kramig! Beklagar din förlust! Jag ska få mitt cerklaget på onsd. Det är andra gången jag får cerklage och första gången för ca 5 år sedan pratade dem mycket mer om missfalls risken än vad dem gjort denna gång. Precis som violatricolor säger har jag också hört om risken, men inte hört ngn som faktiskt fått missfall av det. Men alla ingrepp i den regionen kan ju reta livmodern så efter som risken finns måste dem väl ta upp den. Men lite läskigt känns det ju....

• Lill Z

MiScHoOo: Japp, nu börjar det bli lite pirrigt!!! Ska ringa dit i morgon för att få de sista instruktionerna . Samtidigt ska det bli skönt att äntligen få dit det!!

• Lill Z

MiScHoOo: jag fick planerat snitt med min dotter och det gick jätte bra. Var som en "förlossning " för mig. Jag var helt inställd på att jag och Dr skulle få ut bebisen "tillsammans". Hoppas att det blir lika bra för dig.

• Lill Z

ja, mamma mys, den där oron är svår att förstå sig på. man vill ha cerklage till varje pris men är rädd för ingreppet. Och sen det där med de kritiska veckorna...känns som om man bara vill att det ska gå fort samtidigt som man är rädd. Förra grav ville jag bara bli nersövd efter v 22 och sen kunde jag fått vakna upp i v 32. men denna gången kan ju va min sista så jag vill försöka njuta...lite iaf.

Min arbetsgivar ringde idag då jag ska vara sjukskriven nu en vecka och ville bara kolla läget. Har eg ett vik fram till den 22/1 2012, men nu hade dem förlängt det "trors" min situation. var ju sjukskriven nästan hela förra grav från och till. Är det ngn här som har jobbat ca 50% ( jag har ett vik på 45%, mellan 1-2 pass i veckan) när man haft ett cerklage?? Vill ju absolut inte äventyra något, men ibland känns det som om man kunde jobba lite under dem "säkrare" v så hade det varit skönt.  

• Lill Z

Hej!!

Nu är jag tillbaka i mitt hem. var ju i onsd och fick ett cerklage insatt. Allt gick bra förrutom att jag får så fruktamsvärt ont (enl dr får vissa det medans andra inte får några problem alls), mot smärtan får jag ketogan (el vad det heter) som jag sen kräks av tills jag storknar....inget verkar hjälpa.

Men nu ligger jag hemma i min soffa och skakar av bricanylen och har det rellativt bra....cerklaget är ju på plats.
    Låg på op på uppvaket och undrade varför jag utsätter mig och mina nära för detta ännu en gång......då rullade dem in en ny snittad mamma med ett dimmigt, lyckligt leende och då visste jag plötsligt att det är ju dit jag vill igen....såååååå mycket!!!!!

• Lill Z

hej!!!

har fortf lite ont av cerklaget, men har slutat med det mesta i tablett väg nu...tar bara ngn panodil ibland. Tog däremot en yttig pyttig liten dos av lactulos för att göra det lättare för mina stackars tarmar. Men det var det största misstag jag gjort......hade såååååå ont i magen hela natten att jag trodde tarmarna skulle gå sönder. Så nu har jag även fått en rar liten magkatarr. Är paniskt rädd för att bli hård i magen!! Men det som inte dödar det stärker, eler hur brukar man säga?

Det som stärker mig nu är alla ni som nu gått så långt i era graviditeter, måste vara sååå skönt. Tänker att kan ni kan förhoppningsvis jag . Nu är mitt nästa mål det längsta och segaste av dem alla.......komma över mina kritiska v 23-26.......   

Ha en trevlig första advent!!!!!

• Lill Z

ja, försöker med lite "lösande" kost, brukar funka med äpple, päron och lite fikon. Annars brukar min man säga till mig....Vad oroar du dig för, det kommer alltid ut ngngång.

Mamma mys: gud, vad spännande med ett "klipp". Kommer ihåg förra gången dem klippte mitt cerklage...shit, vilken styrka man kände att det hade hållt upp. Känndes som om dem släppte en fjäder där inne.

MiScHoOo: Lycka till med att få ett ändrat snittdatum!   

• Lill Z

Lanie: vad är parafinemulison, kan man "ta"det utan att det retar igång förlossningen???

Svar på tråden Cerclage?