Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Becka: Det var ju inte så bra. Hoppas du får bra hjälp på sjukhuset och ett nytt band ifall det var cerklaget. Läskigt att det kan lotsna så där utan att det känns! Eller kände du något innan? Lycka till!

• violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-18 21:31:18 följande:
    MammaMys,
    vräkningen tar segt på dej märker jag! Du kanske får prova det där med att stoppa upp den...

Niinis,
    hej! Längesen! Hoppas allt är väl!

Becka,
    det låter mer som om det är nån tråd till cerklaget som släppt? Mitt förra cerklage var ett vitt band trådarna minns jag inte direkt... Men nått med cerklaget är det ju som kommit ut.
    Precis, kan ju vara någon tråd. Behöver ju inte vara hela cerklaget. Hoppas på det bästa!

Hmm.... Tog ni kort på ert cerklage?  
  • violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-19 12:46:39 följande:
    Becka,
     hoppas kollen säger att det är ok ändå i em och att cerklaget håller ändå, vore ju skönt att slippa sätta om det nu när du ändå kommit långt!
    Låter som du eller läkaren blandat ihop värdena. 6,7 och inte över 10 låter som ditt blodsocker eftersom värdet inte ska gå över 10 där efter en glukosbelastning.
    6,7 i järnvärde finns nog knappt. Flört  På järnet ska du ligga mellan 110-130.

MammaMys,
    härligt! Det kanske blir två torsdagsbäbisar denna veckan då!!
    Jag hade en järndepå på 9 något och den andra på 21 typ... Efter förra förlossningen... Minns inte vad måtten hette... Men det var rätt lågt i alla fall. Nu när de kollade depåerna denna graviditet låg de på 99!! Jag blev helt paff Men Hb ska ju ligga över 118, annars brukar det kallas blodbrist. Dock ska det ju inte vara alltför högt heller.
  • violatricolor
    Becka81 skrev 2011-12-19 11:11:50 följande:
    Hur har era järnvägen sett ut? Fick just veta att jag ska börja med Niferex. Hade 6,7 och hon sa att ned gränsen låg vid 10. Men undrar hur lågt det egentligen är. Vad har ni haft för värden?
    Det var nog den jag hade 9 på då... Men det var som sagt inte nu... 
  • violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-19 22:38:45 följande:
    Enligt min BM så var hb mellan 110-130 ok som gravid men som vanligt finns det väl inga nationella riktlinjer där heller
    Ja, det kanske det är som gravid. När jag hade blodbrist så sa det att det var under 118 som de räknade som blodbrist.

Men mäter din bm inte järndepåer?

• violatricolor
    mamma mys skrev 2011-12-20 07:48:52 följande:
    sista dagen som gravid då innan igångsättningen...vill bara tacka er alla som stöttat genom graviditeten... o önska er alla andra lycka till med era graviditeter...ska försöka titta in så ofta jag kan o se hur det går för er.... nu ska jag o lillen äta frukost innan dagis..sen hämtar hans pappa så jag kan föda i lugn o ro o sen hämtar jag hem honom igen när jag är hemma.... kram på er alla..
    Sista dagen!

Underbart! 
  • violatricolor
    mamma mys skrev 2011-12-20 07:48:52 följande:
    sista dagen som gravid då innan igångsättningen...vill bara tacka er alla som stöttat genom graviditeten... o önska er alla andra lycka till med era graviditeter...ska försöka titta in så ofta jag kan o se hur det går för er.... nu ska jag o lillen äta frukost innan dagis..sen hämtar hans pappa så jag kan föda i lugn o ro o sen hämtar jag hem honom igen när jag är hemma.... kram på er alla..
    Och stort LYCKA TILL!!!
  • violatricolor
    MiScHoOo skrev 2011-12-20 08:43:33 följande:
    Vad roligt mamma mys. Jag väntar med spänning för en uppdatering om ert nya liv.

Viola vad är järndepåer och hur mäter man det?

Becka vad skönt att höra att du inte blödde mer än det du gjorde. Måste har varit obehagligt med många tankar.

Tror det eller ej... Igår städade vi lite. En sjuk man och en ohjälpsam fru som jag som dammade lite inför bebisens ankomst och svärmors ankomst och vet ni vad? Vi monterade sängen och skötbordet innan bebisen kom. Hehe. Om jag hinner blir färdig med sovrummet ska ni se på grejerna. Men allt går 1000 ggr så långsamt för jag klarar nästan ingenting och måste vila och mannen som är sjuk måste vila mycket. Jaja vi hörs senare
    Nu fick du ju svar av Becka men jag minns att jag fått två järnmått (alltså inte hb) när jag varit på vårdcentralen pga blodbrist. Minns dock inte vad det var för mått och min bm kunde inte räkna ut det heller för hon tog bara ett mått och det låg på 99... Alltså järnförråd.... Men men... får väl ringa min vc någon dag och fråga vad de har mätt egentligen

Härligt att ni fick lite städning gjort! Vad roligt det ska bli att titta på bilder av sovrummet och grejerna

Vi ska nog titta på vagn idag. Man har ju öppet köp till efter förlossningen och det kan ju faktiskt hända att vi kommer hem med bebben i februari så det börjar bli dags. Det är ju leveranstid på upp till 8 veckor... Vi har haft lite svårt att bestämma oss. Det lutar åt en  Emmaljunga Ozone city men vi har tittat på Nitro city också samt Brio Go. Vill ha en smidig stadsvagn för vi åker mycket kollektivt och så.

Vad har ni andra för vagn? 

Sen en grej till... Detta med att räkna fosterrörelser... Jag tycker det är svårt! Jag är i v 28+2 idag... För det första varierar det lite från dag till dag hur mycket bebben rör sig och för det andra har det den senaste veckan blivit något mindre kraftiga/inte lika stora rörelser och jag vet inte hur jag ska se på det. Jag nämnde detta för läkaren igår men han sa bara "Men bebisen är pigg och flödet i navelsträngen är bra." så vad mer kan jag göra? Jag tycker ju att det är lite mindre rörelser just nu, samtidigt överanalyserar jag allt, och jag kan ju inte åka in till läkaren varje dag....
  • violatricolor

Trassel: Precis, det är därför det är svårt att bedöma rörelserna. Den har i alla fall perioder under dagen när den rör sig ganska mycket. Om det blir en dag när den inte har såna perioder så åker jag nog in och kollar...

Mys mamma: Hoppas du får sova gott i natt!

Nu har vi bestämt oss för Emmaljunga Ozone. Nu ska vi bara välja färger...

• violatricolor

Trassel: Min har också legat med huvudet neråt länge, sedan v 24 åtminstone och jag har hittills mest känt tryck mot urinblåsan så där känner jag igen mig.

Vändbar sittdel var ett krav för oss också.

Svar på tråden Cerclage?