MiScHoOo skrev 2011-12-20 08:43:33 följande:
Vad roligt mamma mys. Jag väntar med spänning för en uppdatering om ert nya liv.
Viola vad är järndepåer och hur mäter man det?
Becka vad skönt att höra att du inte blödde mer än det du gjorde. Måste har varit obehagligt med många tankar.
Tror det eller ej... Igår städade vi lite. En sjuk man och en ohjälpsam fru som jag som dammade lite inför bebisens ankomst och svärmors ankomst och vet ni vad? Vi monterade sängen och skötbordet innan bebisen kom. Hehe. Om jag hinner blir färdig med sovrummet ska ni se på grejerna. Men allt går 1000 ggr så långsamt för jag klarar nästan ingenting och måste vila och mannen som är sjuk måste vila mycket. Jaja vi hörs senare
Nu fick du ju svar av Becka men jag minns att jag fått två järnmått (alltså inte hb) när jag varit på vårdcentralen pga blodbrist. Minns dock inte vad det var för mått och min bm kunde inte räkna ut det heller för hon tog bara ett mått och det låg på 99... Alltså järnförråd.... Men men... får väl ringa min vc någon dag och fråga vad de har mätt egentligen
Härligt att ni fick lite städning gjort! Vad roligt det ska bli att titta på bilder av sovrummet och grejerna
Vi ska nog titta på vagn idag. Man har ju öppet köp till efter förlossningen och det kan ju faktiskt hända att vi kommer hem med bebben i februari så det börjar bli dags. Det är ju leveranstid på upp till 8 veckor... Vi har haft lite svårt att bestämma oss. Det lutar åt en Emmaljunga Ozone city men vi har tittat på Nitro city också samt Brio Go. Vill ha en smidig stadsvagn för vi åker mycket kollektivt och så.
Vad har ni andra för vagn?
Sen en grej till... Detta med att räkna fosterrörelser... Jag tycker det är svårt! Jag är i v 28+2 idag... För det första varierar det lite från dag till dag hur mycket bebben rör sig och för det andra har det den senaste veckan blivit något mindre kraftiga/inte lika stora rörelser och jag vet inte hur jag ska se på det. Jag nämnde detta för läkaren igår men han sa bara "Men bebisen är pigg och flödet i navelsträngen är bra." så vad mer kan jag göra? Jag tycker ju att det är lite mindre rörelser just nu, samtidigt överanalyserar jag allt, och jag kan ju inte åka in till läkaren varje dag....