Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Mischooo: Lycka till imorgon!

Måste hålla med Niinis. Jag har sett dig här på forumet även innan vi möttes i denna tråd och det har smärtat mig så att du mist så många barn. Har verkligen önskat och hoppats att du ska få hålla ett levande barn i din famn en dag och nu är du nästan där! Underbart att se! Tänk att din graviditet blev så lång dessutom - fantastiskt!

• violatricolor

Vilka glädjande nyheter!

Mischooo: Stort grattis till pojken!!! Hoppas att du snart mår bättre!

Mamma mys: Jättegrattis till flickan!!! Hoppas hon slipper sola!

Ego: Jag var inne imorse och gjorde en längre hjärtljudskoll med CTG pga minskade fosterrörelser senaste veckan. Gjorde ju TUL i måndags så det är därför jag avvaktat lite... Har ju känt bebben flera ggr/dag men inte lika tydligt som innan och igår var jag så orolig att jag grät... Men nu känns det mycket bättre! Den var väldigt pigg och aktiv när jag satt där. Skönt...

• violatricolor

Hoppas du får åka hem snart och att proverna var bra!

Trassel skrev 2011-12-23 14:53:56 följande:
    Blev inringd till förlossningen idag för mer prover. Tre timmar senare har jag inte fått svar. Och inte får jag åka hem heller.

• violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-23 22:03:16 följande:
    Proverna kass. Det är levervärdena som är alldeles för höga, tillbringat 8 tim på förlossningen och medecinakuten. Fick åka hem nu ett par timmar ska tillbaka i natt för att ta ultraljud på levern.

Tjoho vilken kul jul....

Nej men vad jobbigt! Och till jul och allt! Men hälsan är viktigast. Hoppas du mår bättre snart! Kram
  • violatricolor

Trassel: Vad jobbigt att det tar tid att hitta en förklaring. Hoppas att de snart kommer på vad det är så att du kan få behandling. Ta hand om dig!

• violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-27 19:59:28 följande:
    Om gallsyravärdet stiger plus de höga levervärdena så är det ju graviditetsklådan som är boven och då är det nog inte så mycket mer att göra än att sätta igång kanske. Idag är det 32+5.

Få se vad de säger på torsdag när förhoppningsvis alla prosvar från hepatit till mykoplasma också kommit.

Håller tummarna för en så bra lösning som möjligt! 32+5 är ju tidigt men ganska långt gången ändå.

Ta hand om dig!
  • violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-28 21:41:02 följande:
    Snodden v ä g r a d e röra på sig sent igårkväll. Låg stilla, kände efter, drack vatten , buffade, inte en rörelse. Blev jätterädd och smått panikslagen så vi åkte in. Inte förens doktorn ( en av mina favoriter sån tur var ) la handen på magen kom en spark...

Så det blev en radda koller av flödet, ctg, ul och allt ser jättebra ut. Han kollade tom upp mina provsvar och lervervärdena har faktiskt börjat sjunka! Han skrev också ut en bättre medicin så jag slipper klia ihjäl mej på nätterna. Men jag måste ta gallsyraprov imorn innan jag får börja med den. Han nämnde lite att kanske var det idé att skynda på det hela runt v 37 också. 4 veckor dit så det låter helt ok med mej. Det krävs inte mycket nu för att man ska ramla ner i ett stort svart hål...

Skönt att allt var bra med bebben! Hoppas gallsyravärdena är ok imorgon så att du kan börja med medicinen. Klåda måste vara hemskt på nätterna! Förstår att du inte orkar så mycket mer nu. Men om det känns ok för dig så är det ju bra att de ev kan sätta igång det om fyra veckor.

Sköt om dig!
  • violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-29 15:24:18 följande:
    Jodå, gallsyravärdet hade stigit från 21 till 33 på en vecka nu så idag ska jag börja med ursofalk nu och v 37+0 verkar det som att det blir igångsättning. Man ska tydligen inte gå med detta för länge.

Hoppas medicinen hjälper!
Svar på tråden Cerclage?