• MiScHoOo

Cerclage?

karo skrev 2011-09-28 22:42:31 följande:
    Hej där vet inte om ni kommer ihåg mig men i alla fall. Ja har fått en son för 7 veckor sedan då i v 22+3. Han mår ganska bra än så länge men det går mycket sakta framåt och inget är förgivet. Hade ju mitt cerclage som sätt hela tiden. 2 veckor innan jag blev inlagd var tappen lång och fin, sen 2 veckor efter hade hinnblåsan yngre sig igenom. Flygamulans till Umeå ( jag bör i skara) Våran prins är stark än så länge och gjorde Tom lite ljud från sig vid förlossning. Han som gjorde förlossningen så att cerclaget sätt löst men hade ingen erfarenhet av detta. Nu funderar man mycket på hur detta kunde hända och vågar mal igen, rast kanske med mer cerclage.. Vill så gärna gå längre...

grattis till pojken. Satt den löss eller den sprack? min sprack förra året och det var en erfaren läkare som fixade det till mig. Hur mår din son idag och hur ser det för honom? Förlåt jag frågar, men risk för mig också att födda för tidigt.

håller tummarna att dagarna går fort och ni får komma hem snart.  
  • MiScHoOo
    karo skrev 2011-09-28 22:42:31 följande:
    Hej där vet inte om ni kommer ihåg mig men i alla fall. Ja har fått en son för 7 veckor sedan då i v 22+3. Han mår ganska bra än så länge men det går mycket sakta framåt och inget är förgivet. Hade ju mitt cerclage som sätt hela tiden. 2 veckor innan jag blev inlagd var tappen lång och fin, sen 2 veckor efter hade hinnblåsan yngre sig igenom. Flygamulans till Umeå ( jag bör i skara) Våran prins är stark än så länge och gjorde Tom lite ljud från sig vid förlossning. Han som gjorde förlossningen så att cerclaget sätt löst men hade ingen erfarenhet av detta. Nu funderar man mycket på hur detta kunde hända och vågar mal igen, rast kanske med mer cerclage.. Vill så gärna gå längre...

läste din presentation:

förlåt jag frågar igen, men hade du abdominell cerklage denna gången eller?  
  • MiScHoOo

Mys när jag åkte in till förlossningen ställde jag den frågan till läkaren och han sa kanon resultat efter v 30, men självklart har tidigare klarat sig bra också.

• MiScHoOo
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Mamma mys bf 27/12-11 klipp???
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas mitten av december v. 36 
  • MiScHoOo

Inatt kunde inte mina tårar sluta rinna... Det började så här; jag la mig på sängen och busungen hade sitt eget liv. Han sparkade på etappen jätte hårt och det gjorde ont. Kl två ringde jag förlossningen och fråga om det var normalt eftersom jag var orolig och hon sa att barnet hade vänt sig och att jag skull puta bort den, för det kan man. Jag la på och sparkarna blev starkare och hårdare. Alla j...a minnen kom tillbaka. Min man försökte lugna mig, men jag låt honom känna hur långt ner sparkarna var. Jag kände med handen ett x antal gånger bebisens fot. Lite innan jag sov sa jag till mannen, detta är säkert helt normalt, men jag är för noijig och är rädd hela tiden. Hoppas jag inte kommer uppleva samma sak ingen.

• MiScHoOo

skönt att ni har det bra också

åkte akut in på kontroll. Etappen opåverkad 4 cm. bebisen har vänt sig med rumpan neråt och därför sparkar den som den gör. om man har handen under magen mot etappen kan man  känna en fot med handen och det var det som spökade i mitt huvud, allt va lugnt och jag hade så trevligt med alla tjejer på kk avd där jag har legat tidigare. Men nu ska jag sova

• MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-10-03 12:43:46 följande:
    Hej!
    Ska på koll i em.. Nervöst som vanligt är i v22+6 idag.
    Jag ska fråga läkaren idag om sparkar ner mot cerklaget för det tycker jag också känns obehagligt.. Känns som det strålar en smärta från det då. Är det samma för dig MisChooo? Är mysigt med sparkar annars men inte sådana är rädd att han ska sparka sig ut. Stackare vilken jobbig natt du haft! Jag brukar lägga en kudde under rumpan när det känns så ibland känns det som den inte kommer i samma läge då.
    Kram

håller tummarna att det går bra för dig idag, jag ska ändra ställning på min ställbara säng och prova, tack för tipset. Sparkarna som gör ont är hemska, ibland känns det som när man drar ut en hårstrå sakta och sedan smäller det till
  • MiScHoOo
    Pupp skrev 2011-10-03 18:29:39 följande:
    Vad bra att du kollade! Vår bebis ligger också med rumpan neråt nu.. Läkaren sa att det inte är så mycket att göra ngt åt. Min koll gick bra idag tappen var ca 20mm vilket är ett bra mått för mig. Nu börjar man tro på att vi ska få en liten bebis tillslut. Hoppas hoppas!!
    Kram på er

grattis, gud vad glad jag blev för din skull. Hoppas att alla vi som kämpar får friska levande barn.
  • MiScHoOo
    Jomajano skrev 2011-10-05 21:29:41 följande:
    Hej undrar bara lite i vilka län ni bor?? Jag bor i hallandslän och här har dom inga höga tankar om ceclage men dkr alla er verkar det gå så bra och jag är riktigt bitter för att jag inte fick va med och välja, jag hade gärna provat ceclage, har legat inlagd i 3,5 v nu pga påverkad tapp och fler lär det bli.... Kram på er allihop

Hallo och välkommen till gänget.

bor i skåne och läkarna på helsingborgs lasarett är emot cerklage pga deras policy, men har fått en underbar läkare som har kämpat och hjälp mig med ett vanligt cerklage som sprack och sedan skickade han remiss till lund där jag fick abdominell cerklage.

Många läkare är inte övertygade angående cerklage pga studier hit och dit och menar att med vanlig vila ska hjälp, fast det hjälpte inte mig med mitt tredje barn. vilken v är du i  
Svar på tråden Cerclage?