• MiScHoOo

Cerclage?

mamma mys skrev 2011-10-11 17:03:36 följande:
    jag insåg idag att med lite tur så kanske cerklgaet är klippt till 1a advent o jag kan fixa allt jul stök med endast lite bärhjälp pga foglossningen..det är lycka det...o göra iordning det sista inför bebisens ankommst:) äntligen börjar slutet närma sig...imorgon går jag in i vecka 30.weiii:D nu ska jag ta en tablett mot halsbränna o drömma mig bort i framtida julstök:)

hahah, tänkt dig att tiden går fort och man börjar redan prata om jul. Kan du inte förbreda lite och frysa in det som går att frysa i innan klippet?
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-11 19:05:13 följande:
    mischooo: nä det är ju normal vikt men jämfört med nästa som vägde 3800 så var det lite skillnad...men hoppas på en mindre bebis denna gång..lite lättare att få ut iom att min senaste fastnade med axlarna:/

ja tänkte väl mindre på maten o mer på fönster puts, gardiner, ljus stakar o stjärnor, julgran, jul bädda, o prydnader...längtar..älskar att fixa hemma:) kollade jotex idag o blir såå sugen..men vet att jag borde vänta med beställning tills bilen är besiktad o man vet att den rullar;) men är så shopping sugen;) 

aha, jag tänker endast på mat nu för tiden ;) hehe. Ja, det lär bli mycket jobb. Hemskt att inte kunna fixa allt själv. Men som du säger fixa gardinerna och allt du kan fixa lite till och sedan får du tyvärr vara som en chef som jag är och stå/sitta och peka på vad din hjälp ska hjälpa dig med. Skit jobbigt. Som tur innan jul så har jag min bebis förhoppningsvis och då skiter jag i städningen till efter jul.
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-11 21:11:07 följande:
    Vad skönt att höra! {#emotions_dlg.flower} Hoppas du iaf går över 30veckor! Kram

tack snälla, det hoppas jag med
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-10-11 21:18:38 följande:
    Grattis till lyckade klipp! Och får jag be er att hålla tummarna för mig imorgon när jag ska få cerklage? Är skitnervös!

lycka till imorgon, jag håller alla tummar och tår och ber för er
  • MiScHoOo
    Mardisch skrev 2011-10-12 12:44:00 följande:
    Hej på er alla :)
    Nu var det ett tag sen jag skrev men jag fäljer och och läser allt ni skriver det kommer behövas för mig senare :)

Har presic kommit hem från gynmottagningen där jag och min sambo har fått träffa en läkare och gått igenom allt om cerclage. om hur allt kommer att bli när jag blir gravid. Så nu vet jag det :)
    Så himla bra läkare vi hade här på vårt sjukhus i Borås. Hon var underbar! Lyssnade på oss och gjorde en gynundersökning och kollade så att allt stod rätt till efter mina 2 sena missfall detta året!! Så allt ser bra ut och nu är det bara att börja igen :) Och sen ringa när jag är gravid så kommer dom lägga upp en plan för mig och det känns ju så himla tryggt.

Tack än en gång till denna tråden med den är så himla bra, man får mycket hjälpa om man har tankar och funderingar.

Lycka till alla.
    Kram
    Vad skönt att höra att ni har en plan och grattis att ni har en bra läkare. Nu håller jag mina fingrar och tår att ni snart blir gravida och att du får ett levande barn också. Lycka till
  • MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-10-12 17:54:07 följande:
    Klippet gick kanon igår :) Lustgasen var min bästis, ääälskar lustas hehe, kan prata en evighet när jag suger gas haha.. Gick snabbt och smidigt, kändes ju lite grann men gasen tog bort det mesta !
    Jäklar vilken tråd som satt där inne! Jisses vilken tjockis tråd! Idag har det kännts lite annorlunda men inte mycket "värre" än innan klippet.. Skönt att höra att Vixan oxå hade sig ett "lyckat" klipp :)  

grattis
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-12 19:49:40 följande:
    Ja jävlar i min lilla låda!!! Vilken pärs!! 

Efter lite fniss så satte han fart o klippa, den satt som bara den, för han fick inte tag i knuten heller, den hade tvinnat sig lr så? Känner under tiden hur han rycker o det känns som ståltråd som dras? 

Under tiden jag ligger där så känner jag hur han tar bort sina händer o säger, Men oj, nu kissar hon på mig! Varpå sköterskan säger: Ja, men det är bara o låta det komma, ingen fara... Tittar på min sambo som ser hur cool ut som helst, vilken kall jävel,  tänker jag. Panik, mer lustgas! Sen hämtar de en till sköterska som får hålla mitt andra ben, för nu kommer den!! Jag krystar för kung o fosterland! Hör sen hur han säger, varför gör hon sådär, samtidigt som han drar för o få ut bebis... Hör mig själv gallskrika när bebis kommer ut...

Saken är den att jag varken kissade på läkaren eller födde.... Men satan vilken trip jag fick av lustgasen,  Jag funderar ärligt på att skippa den på FL, jag blev ju helt kokko!! Hahaha!!!

Men sköterskan garvade gott då jag bad läkaren om ursäkt för jag kissat på honom!  Tungan ute

Fick ligga kvar ngn timme extra för bebis blev nog lite störd, hjärtslagen va uppe runt 200 , på morgonen hos bm så va de på 120... Stackars min lilla snutt!Hjärta Frågade bm oxå om hur lång tid det brukar ta efter klipp, ca en vecka verkade vara det vanliga, så nu ska det putsas fönster o fejjas^^

härlig upplevelse hehe, grattis
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-12 21:31:52 följande:
    känner mig som värsta idioten, men sambon hävdar bestämt att jag skötte mig o att ev skrik va befogat iom det satt som berget...

Jag tror inte det gör så ont eg, utan mer som ett cellprov... 

hoppas du inte känner så längre fram utan att du tycker var skoj och hur du än känner dig är du duktig, grattis
  • MiScHoOo

ska ställa en fråga.

bebisen ligger säkert med rumpan nere, men när jag var hos läkaren såg han ökad flytning, men nu är flyttningarna mer och segare om ni förstår, känns som jag kissar på mig fast det är flytningar, är detta normalt?  

• MiScHoOo

Tack för svar. Läkaren tog odling för några veckor. Jag har haft ökad flyttning. Men denna kommer det massa på trosskyddet och när jag torkar är det jätte mycket mer än vanligt.

Svar på tråden Cerclage?