Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Vår fina lilla tjej är här! Snittet blev den 29:e istället pga vattenavgång. Allt gick bra!

• violatricolor

Tack!

Snittet gick jättebra! Det var så bra personal och det förlöpte fullständigt normalt. Hade ångest innan, det är ju en stor operation, men, som sagt, det var aldrig någon fara med någon av oss!

Jag har lite för lite mjölk ännu och tilläggsmatar. Någon med liknande erfarenhet? Kan det ordna sig så småningom?

• violatricolor

Becka: Just det, jag oroade mig ju och och tyckte det var skönt när de var klara men det var också roligt och spännande att vara med om!

• violatricolor
    Trassel skrev 2012-03-06 23:34:58 följande:
    Stimulera extra och pumpa gärna. Har ingen erfarenhet av att ha för lite men det har varit lite trögt de första dagarna. Jag körd emed amningsteet, fänkål,anis, kummin, lika delar av det. Och pratade med min granne som hade det lite så också och hon hade hört att det var bra att äta mycket järnrik mat bra för mjölkproduktionen. Värt att testa i alla fall!
    Hur vet man eg om (när) man har tillräckligt?

Ska tänka på det där med järnet!

Ja, försöker att inte stressa...

Så svårt att veta hur man ska göra med tillägget. Å ena sidan kanske det stör amningen (har man ju hört), å andra sidan måste hon ju bli mätt. Ska bli skönt att träffa bvc-sköterskan på måndag. Hoppas att hon kan hjälpa oss att sätta upp en "plan"... 
  • violatricolor
    Becka81 skrev 2012-03-06 17:00:26 följande:
    Viola: du kanske skulle testa en bröstpump att använda i början. Använder du den som komplement så bör det stimulera mjölkproduktion. Däremot kan du amma innan du använder den så att du vet att om mjölken tar slut för stunden så har iaf bebisen fått det du har. Nät jag födde för tidigt använde jag pump för att hålla igång produktionen tills min dotter var tillräckligt stark för att amma. Fanns de som inte pumpade alls och då fanns det inte så mycket mjölk till barnet när det väl kunde amma. Pumpade var tredje/fjärde timme dygnet runt i början.
    Ska höra vad de säger på sjukhuset idag när vi vägt henne. Får kanske pumpa... 

• violatricolor

Becka: Vet hur tradigt det är mot slutet. Man får försöka sysselsätta sig bäst man kan... Hoppas att det snart sätter igång!

Vi bestämde att inte pumpa just nu. Lillan är ju den bästa pumpen och hon suger mycket. Vi ammar och ger tillägg och hoppas att vi kan trappa ner tillägget så småningom.

• violatricolor

Å spännande! Undrar hur det går!

Becka81 skrev 2012-03-09 03:07:33 följande:
    Första gången jag sitter här mitt i natten och skiriver. Vaknade tidigare inatt och hade så ont i ryggen att jag tog en Alvedon. Vaknade nyss med samma smärta och upptäckte att jag hade en värk samtidigt, minst fyra minuter lång. Så nu sitter jag här med en vetevärmekudde och väntar på att det ska lugna ner sig eller kanske inte, så man kan åka till förlossningen igen.

• violatricolor
    Trassel skrev 2012-03-09 23:13:19 följande:
    Viola, det låter som att amning kommer ordna upp sig! Hur man vet att man har tillräckligt vet jag inte, jag har alltid haft ett överflöd när det väl hoppat igång. Jag tycker det låter vettigt med tillägg för det är jobbigt med hungerskrikande bäbos.

Becka, helt klart att det satte igång där! Hoppas att allt går bra!!!

Här har vi äntligen bestämt att vi har en liten Alve här hemma!     
    Ja, jag hoppas det ska funka. 

Någon av er som flaskmatat som vet hur man undviker att de sätter i halsen? Min tös har satt ersättningen i halsen ett par ggr och det är ju skitläskigt! Har flaska med minsta hålet. 
Svar på tråden Cerclage?