• MiScHoOo

Cerclage?

Trassel skrev 2011-12-07 22:09:26 följande:
    MiScHoOo,

Du kan säkert kolla upp det i samband med att du gör något annat prov. Värt att kolla. En del får det fast det knappt syns. Sander blev hemskickad i våras från dagis för de var övertygade ( förskollärare är nästintill proffs på barn och sjukdomar. ) om att han hade fått vattkoppor. Han hade lite röda prickar som blev lite utslag, aldrig blåsor och två dagar senare så var de försvunna. Han har utsatts för vattkoppor efter det men inte fått det än så vi får väl se. Höstblåsorna han hade nu i höstas var däremot hemska! Fast han hade bara i munnen , nån enstaka på handen som knappt syntes så det kan vara lurigt.

Tack för rådet. Värd att kolla upp. Skönt att han hade inte hemska vattenkoppor. Mina syskon fick det efter vi var på besök i Tyskland och när vi kom hem va blåsorna stora och kliade. Hade över hela kroppen. Synd om mina syskon. Men verken jag eller en annan blev smittade
  • MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-08 08:23:20 följande:
    Casiopeia: välkommen hit. Ser att vi är rätt lika i graviditetslängd, skiljer bara tre dagar. Får se vem av oss som blir först. Hur ser din historia ut? Jag har cervix insuficiens, precis som min mor. Födde i 25+2 förra graviditeten så var därför jag fick cerclage den här gången, kommer få det om jag blir gravid fler gånger också. Hur känns det att ha liggläge?

Förstår exakt vad du menar. Lycka till och njut för varje dag. Nu har jag gått hela 15 veckor längre än vad jag har drömt om. Stort grattis
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-08 08:35:56 följande:
    becka..grattis..hoppas på många veckor till:)

mischooo: jag har aldrig haft några utslag av vattkoppor..så jag testade på sjukhuset o det visade att jag haft vattkoppor...

casiopeia: välkommen till tråden..lägg gärna till dig i bf listan...o grattis till graviditeten..håller tummarna på många veckor till.. 

Det ska jag kolla upp. Slipper vara orolig jämt i onödan
  • MiScHoOo

Idag är jag så besviken på mig själv...

Jag var på väla och det är ett stort köpcentrum. Trodde vi kunde gå in i olika affärer och valde att köpa mina vitaminer först. Jag kände mig svimfärdig så jag låg på soffan utanför Apoteket och yr blev jag, kallsvettig och svårt att andas.

Dem ringde efter en vakt och han ringde en ambulans, det skulle dröja innan ambulansen så vakten körde mig i rullstol till bilen. Ringer förlossningen och hon undrade om jag kan vänta och jag väntade 15 min och sedan bröt linjen. Kom hem och när jag ringde hemifrån till förlossning tyckte hon jag skulle avvakta.

Ringde obstretisk mottagning och barnmorskan sa att jag skulle avgöra om jag ville in och att jag inte behöver ringa innan jag åker till förlossningen. Som ni alla vet är jag rädd att bli inlagd så nu ska jag försöka sova lite.

Det trycket jätte mycket på bandet nu så jag vet inte var jag ska ta mig till.

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-08 15:13:25 följande:
    Mischooo: Jo, förresten, andnöd och yrsel kan man väl få av järnbrist?

tack snälla. Ja, det måste va det.
    Casipoeia skrev 2011-12-08 15:46:08 följande:
    Men usch!
    Hoppas verkligen att de lugnar ner sig nu när du ligger och vilar.

Jag vaknade precis, känner mig mycket bättre tack.
    Lill Z skrev 2011-12-08 16:17:01 följande:
    Casipoeia: Välkommen!! Hoppas på många veckor med bebbe i magen till!!

Mischooo: Vilken jobbig dag!! Ang. att ditt barn inte ska må bra när det kommer ut vid snittet så skulle jag säga att nu när du kommit så lång så finns det ju inget som säger att du inte skulle få en frisk liten bebis. Var också lite rädd för det med min dotter, men när det väl närmade sig snittdatum var jag så spännd på att äntligen få träffa denna individ som kämpat med mig alla dessa veckor. Genom att du tagit dig så långt som du gjort nu har du ju verkligen minimerat risken för att något ska vara fel. Dessutom kan jag känna att du som har gått igenom så mycket innan ska väl få ett helt underbart snitt med en helt underbar och frisk bebis.

Vad skönt att du fick flyttat snitt datumen lite iaf  !!!    

Mitt ul gick  bra och cerklaget satt bra och "långt upp". Så nu ska jag bara ta mig denna sega bit till v 28.  

Jag önskar föda idag innan den 22. Det är jätte jobbigt nu. Grattis till bra resultat.

• MiScHoOo

Mammamys hoppas bebisen kommer snart att du slipper lida mer. Själv har jag haft mensvärk hela dagen

• MiScHoOo

Jag hoppas också du får barn innan julafton mammamys. Bebisen ska inte behöva vara utan julklapp i år.

• MiScHoOo

Trassel. Det du beskrev hade och har jag och tappen var som en dokumentarserie för läkarna. En dag kunde den vara 4,7 andra dagen nere på 2,5 och för tredje dag på 4,5. Det har tryckt och det har gjort ont och jag lider verkligen med dig på tanke att du har några månader till.

• MiScHoOo

Mammamys. Jag förstår dig och mer stressigt blir det när nära och kära ska ha barn och man själv väntar och väntar. Jag vill också födda idag, men nu har jag tappat hoppet att det kommer att bli innan den 22. Jag är nöjd med mitt band och väldigt stolt att det fungerar. Eftersom jag har hört att jag når inte alla mina dagar så var jag inställd på detta. Nu förväntar jag ingenting mer...

• MiScHoOo

Jojo... Ang sjukskrivning och jag vet inte om det har med abdominell cerklage men jag har ett tyngt jobb och har varit sjukskriven sedan maj ( skulle på rehabilitering för min fibromylargi) och är fortfarande sjukskriven fram till och med 27 dec ( då var det planerat snittet) men nu ska jag föda den 22. Undrar själv bryts sjukskrivningen direkt innan havandeskapspenning?

Svar på tråden Cerclage?