Cerclage?
vilken fin relation. du gör helt rätt
God morgon alla. Var på förlossningen efter telekontakt med dem. Misstänk fostervatten. Men det visade sig ökad flytningar och eftersom jag hade tagit bricanyl kom vi in i ämnet.
Alla ni med cerklage hur länge tog ni det? Bm sa till mig i vanliga fall ges bricanyl endast till v 36 och det är jag på tisdag. På tanke på kejsarsnittet kanske det är bra att ta dem vid behov till dess, men jag ska kolla upp det med min läkare.
Vad har ni fått gör restriktion om det?
Mammamys. Min älskade man ska montera sängen som finns i kartongen sedan två månader tillbaka. Skojade med honom och sa att bebisen lär montera sin säg. Hehe mannen menar bryr dig inte innan ni kommer hem är sängen monterad och jag kommer med uppdatering om detta hehe.
Barnvagnen har jag hos mamma. Får snart hämta den. Bilstolen ska jag låna av min syster tills jag köper egen eftersom alla säger det är onödigt att ha en i några få månader utan att jag ska satsa på en från sex månader och uppåt.
Ärligt har jag inga blöjor/ amningsinlägg och andra grejer till bebisen. Eftersom jag är fortfarande rädd har jag inte handlat hem detta och på lasarett finns ett apotek som jag kan skicka ner min man eller familj att handla det till mig.
Jag längtar till den 22 och jag upptäckte att det kommer vara exakt sex månader mellan pappas födelsedag och bebisens. Just nu önskar jag att på planerat snitt och är skit rädd för akut och jag har nog smittar ner min man. Igår erkände han att han är inte rädd för akut snitt om dem säger det blir imorgon än ett akut där dem säger inom en halvtimme kommer operationen ske.
Tycker det är spännande imorgon med ensiffrigt tal. För första gången är det på allvar och nu tvekar jag.. Kommer jag bli en bra mamma?!
Mammamys. Människan är märklig. Först nojjar man sig över graviditeten och sedan förlossningen och sedan uppfostran. Jag kommer att skratta tills mina stygn spricker om min man har inte monterat sängen och skötbordet. Jag förstår dig om ni har långt till affären och skönt att du har allt så hinner du vila lite efter förlossningen. Jag har blivit så himla bortskämd och får allt serverad. Skriver listor och får allt jag önskar mig. Men snart är jag i farten och får göra som jag vill och handla när jag vill. Köra bilen och framför allt få mitt liv tillbaka.
Jomajano. Stort grattis. Hur mår ni och var är ni nu? Gud vad glad jag är för er skull bra kämpat.