• MiScHoOo

Cerclage?

mamma mys skrev 2011-12-17 07:42:03 följande:
    mischooo: inte mer än sd som jag haft till o från sen förra fredagen;/

oj då. envis bebis som trivs i magen
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-12-17 12:18:56 följande:

Mamma Mys! Här är den! Var beredd nu då!

Bäste Bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum
    11/12/27 (se bilaga 1, UL rapport).

För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.

Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma

hahah vad söt. första vräkningen i världen som är så positivt
    Trassel skrev 2011-12-17 12:23:48 följande:
    Ärligt talat, det kliar över hela kroppen. Kan det vara en biverkning av hostmedicinen eller är det graviditetsklåda???
    kolla upp det hos bm.
    mamma mys skrev 2011-12-17 12:30:16 följande:
    trassel... har du samlat på dig vätska?? på mig kan händer o fötter klia på kvällarna...
    Jag är svullen om händerna och fötterna. Ser ut som om jag gick på avgiftningsbehandling. skorna passar inte så vidare som tidigare... Endast 5 dagar. Måste stå ut. Det är inte säkert att min svärmor hinner hit innan förlossningen. Hon har åkt på en förkylning och min man sa att hon får bli frisk innan hon köper biljetten. Kanske bättre för mannen slippa stressa mellan mig på lasarettet och henne hemma.

Det skulle varit jätte roligt om hon hinner, men nu går hennes hälsa före allt eftersom hon är diabetiker

• MiScHoOo

Trassel. Hehe. Blir ingen vräkning hos mig. Utan det kommer bli ut utan betänkte tid. Min urin är också mörk och jag dricker mycket. Tror det är vitaminerna. Bra att du kontakta bm på måndag.

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-17 15:48:22 följande:
    trassel: räcker det att läsa den högt?? eller måste man skriva ut vräkningen o stoppa upp den mellan benen?? ;)

nehe ta en dusch kanske... o försöka få sambon i fixa lite middag.. jag har iaf vikt tvätten o lagt in i skåpen o dammsugit....o sitter o stirrar mig blind på graviditets kalendern o stör mig på dessa 10 dagar kvar..kan det inte bara starta nuuuuuuuuuu........... på måndag har jag gått lika länge som min yngsta son föddes.... o på onsdag lika länge som min äldsta son föddes..... 
    härligt att sammarbete...

jag har ont idag, massa sd och ont i ryggen och när jag kissar så känns det en vattenballong mellan benen som kommer att glida ut,,,  
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-17 17:09:07 följande:
    mischooo: hoppas det går över snart..kan ju vara att bebisen sjunkt ner lite yttligare o att det är det du känner...bara 5 dagar kvar nu:)

ja fem dagar och vill stå ut dessa dagar. Svårt att veta om barnet sjunker på tanke på mitt band, rädd att den ska explodera nu i slutet, dumma dumma spökhjärna
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-12-17 22:20:42 följande:

MiScHoOo, Den kan ju ligga och trycka sig nedåt nu så det kan vara det du känner. Bandet håller säkert!

det har du säkert rätt i. när mitt band sprack kände jag hur den lämnade stygnet och nu hoppar barnet så tror jag att det är bandet, fattar inte varför jag inte kan slappna av och det gör mig arg på mig själv
  • MiScHoOo

Det har du rätt i mamma mys. Tur att jag har sluppit en kurator under min graviditet och klarat mig så pass mycket som jag har gjort. Jag vet utan er alla hade jag inte klarat det och trotts allt har ni fått min tid att gå. Tack så hemskt mycket.

• MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-12-18 10:25:14 följande:
    MiScHoOo: är så himla glad för din skull! ser att du snart ska snittas, gud så spännande! att du nu är snart i mål, underbart! minns när jag hängde här i cerklage tråden då jag var gravid, och fick höra om din historia om alla de barn du förlorat, tyckte så himla synd om dig och önskade få se en dag då du fick ett levande barn, nu är du snart i mål ju! jätte GRATTIS och lycka till! underbart att se!!!!!! och snitt, det är den bästa förlossningen tycker jag, underbart!

Lycka till ni andra också!! för er som inte känner mig, har jag fått 2 barn i v.24, första barnet dog och andra barnet överlevde. Sedan har jag fått 2 barn till, en fullgången flicka tack vare cerklage och sängläge nästan hela graviditeten, samt en liten pojke v.33 tack vare cerklage. Har också försvagad livmoderhals.

Vad roligt att se dig =) hoppas ni mår bra där hemma. Jag är glad att jag har kommit så långt, men kan verkligen andas ut när jag har mitt barn i min famn. Det glädjer mig med ditt inlägg, tack så hemskt mycket.
    mamma mys skrev 2011-12-18 09:37:29 följande:
    mischooo: när man går igenom något svårt kan det vara skönt att prata med människor som vet vad man går igenom.... 
    jo, det är sant. Men jag är inte den typen som pratar med vem som helst eller gråter framför någon. Jag är en kontrollfreak som vill veta varför, hur, vad osv. Älskar fakta

Kom hem ifrån helg vårdcetralen. Min älskade man har halsfluss. Han fick plågas i 4 dagar för att få det bekräftat idag av en läkare som undersökte honom på mindre än 1 min. Tur i oturen så har jag inga mandlar mer så den smittan slipper jag. Men hoppas att han blir bättre inom 3 dagar på tanke på snittet.      

Svar på tråden Cerclage?