• MiScHoOo

Cerclage?

Becka81 skrev 2011-12-18 15:00:18 följande:
    Men kan det verkligen ara cerclaget? Har iofs ingen annan förklaring heller.

du sa tjockare än tråd... nu har jag lite minnesluckor men när läkaren tog mitt bans när den sprack var det en 1/2 cm bred gummiband som var grön. Men åk in och kontrollera
  • MiScHoOo
    Lanie skrev 2011-12-18 15:20:54 följande:
    trassel: vilken rolig vräkning!

mischooo: det är helt galet, bara fyra dagar kvar för dig!

Niinis: kul o se dig! hoppas allt är bra med er!

ja, knappt jag tror det själv
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-18 20:14:03 följande:
    becka 81:  vad ska det annars vara om inte cerklaget?? :-O hoppas du har kontaktat sjukhuset o fått komma in på kontroll... håller tummarna...

mischooo: nä jag är inte heller den som bryter ihop inför vem som hellst... försöker hela tiden visa mig stark o duktig, o ibland får man lida mer pga det..men så länge man bearbetar det jobbiga man gått igenom så har det ingen betydelse hur man gör det..bara man bearbetar på sitt sätt...

jaha.. då har lilleman kommit hem igen efter en pappa vecka... imorgon är det 8 dagar kvar till bf o så ska jag träffa läkaren kl 8:30 för bedömmning... idag har det snöat hela dagen o så är det blött på maken o ska frysa på inatt..blir spännande bilresa in till stan imorgon:S nä lägga mig i soffan o ta det lugnt efter att jag lagt lillkillen innan sängen kallar..upp tidigt imorgon o lämna på dagis o sen hem o göra mig iordning innan jag måste åka till staden... 
    vad mysigt med snö. Kör försiktigt imorgon. Vad en vecka kan gå fort trotts allt...
  • MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-18 20:51:26 följande:
    Ska ringa imorgon och höra efter. Förhoppningsvis säger de att det omöjligt kan vara cerclaget eftersom det var typ grönt som Mischoos. De lär nog ändå inget göra idag och nu när jag kommit så här långt har jag svårt att tro att barnet kan puppa ut utan värkar. Hade iaf värkar i samband med att min dotter föddes i v25. Men tycker att det bortsett från mig och några till är dags för lite bebisar här i tråden.
    jag hoppas verkligen att det är inte bandet och hoppas det går bra imorgon, men till dess så vila så mycket som möjligt så tappen inte blir påverkad
  • MiScHoOo

Mamma mys vad mysigt med snö. Bor i Skåne är lite avundsjuk specielt snart är det jul.

Hoppas dem hjälper dig idag. Ska hålla tummarna och tår att allt går bra.

• MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-12-19 09:35:53 följande:

På onsdag ska jag lämna prover för graviditetsklåda också. Lika bra sa läkaren så då kör vi på det också. Why not liksom....

vad skönt att kolla upp
    Becka81 skrev 2011-12-19 10:19:07 följande:
    Hellre ett prov för mycket än ett för lite. Ringde sjukhuset idag som genast gav mig en tid för bedömning i eftermiddag. Hon kunde så klart inte ge mig några svar eftersom hon inte var läkare, men tyckte det kunde vara bra att kolla upp så jag kunde slappna av under julhelgen. Nu hoppas jag bara att kollen ska gå bra. Att sätta ett tredje cerclage i samma graviditet känns ju lite sådär, även om det så klart är för det bästa isf.

vad skönt att kolla upp det. håller verkligen tummarna
    mamma mys skrev 2011-12-19 10:20:17 följande:
    hej alla slappisar:) nu är jag hemma från läkarkollen o det var inga diskussioner där inte...öppen 3 cm o 2 cm kvar av tappen o mkt mjuk tapp....fick en hinnsvepning o onsdag morgon ska jag vara inne för igångsättning:) äntligen ser man slutet på allt:) så ikväll blir det lite sex en sista gång innan bebis kommer:) jag har nog världens bästa läkare:D

ooooh vad spännande, grattis

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-19 11:11:50 följande:
    Hur har era järnvägen sett ut? Fick just veta att jag ska börja med Niferex. Hade 6,7 och hon sa att ned gränsen låg vid 10. Men undrar hur lågt det egentligen är. Vad har ni haft för värden?

6,7? blskr eller 67 i järn?

Jag hade sist 100 super bra annars har jag legat på 94

• MiScHoOo

Vad roligt mamma mys. Jag väntar med spänning för en uppdatering om ert nya liv.

Viola vad är järndepåer och hur mäter man det?

Becka vad skönt att höra att du inte blödde mer än det du gjorde. Måste har varit obehagligt med många tankar.

Tror det eller ej... Igår städade vi lite. En sjuk man och en ohjälpsam fru som jag som dammade lite inför bebisens ankomst och svärmors ankomst och vet ni vad? Vi monterade sängen och skötbordet innan bebisen kom. Hehe. Om jag hinner blir färdig med sovrummet ska ni se på grejerna. Men allt går 1000 ggr så långsamt för jag klarar nästan ingenting och måste vila och mannen som är sjuk måste vila mycket. Jaja vi hörs senare

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-20 10:12:33 följande:
    Där står lite om hb och järndepåer.

tack för svaret. tror inte min bm har tagit sådant prov utan hon tog två rör där det vissade sig att jag hade lågt järnvärde, b-12brist, vitamin c brist och folsyre brist. blirspännande imorgon att se hur jag ligger till
Svar på tråden Cerclage?