• Svar på tråden Aletråden nr 20
  • Malleballebuse

MK: han vet hur en kvinna ska dras din Daniel.

Ninna: ja visst är det segt ibland, men det blir bättre en annan dag.

MAria: hoppas att det gick bra på inskrivningen idag.

Själv är jag också helt ur fas.
    Kroppen, själen och viljan sammarbetar inte alls med varandra.
    Får fundera lite på om det finns en lösning eller om jag bara ska glida med och låta tiden gå, ibland så löser sig sådant som känns jobbigt av att bara se tiden an.
    Fortsättning följer

• Malleballebuse

Nu har jag läst lite i Kajos blogg och vips så känns livet lite roligare.
    Även om känslan inte sitter kvar så länge som det vore önskvärt.

• Den lilla onda

Malle: Nu sitter jag med ett leende på läpparna med...

Insåg i dag  att Häxan Surtant från Barnkanalen hoppar in på mitt jobb. Själv är jag geten i Timmy Lamm.  Glad att jag inte är Ubåten Tess, klämkäckt redig. Urk!

• Vitt thé

Hej, nu har jag också hittat hit.

MK: Vilken underbar uppvaktning!

Modesty: Jag hade reagerat på samma sätt. Och visst börjar det bli lite jobbigt hem på eftermiddagarna. För det mesta åker jag hem innan den värsta rusningen men på onsdagar och torsdagar för man så vackert ställa sig i kön.

Malle: Skönt att höra att Elin verkar må bättre. Håller tummar och tår att ni övriga i familjen klarar er. Sitter även jag med smilbanden lite högre upp efter att ha läst lite i Kajos mysiga blogg.

• Malleballebuse

Jag är väldigt nöjd med att inte åka i rusningstrafik ner till jobbet. Som det är nu så börjar vägarbetet vid Nol och slutar vid infarten till Östrasjukhuset.
    För er som ska föda barn och väljer att göra det i rusningstid så känns det som om Näl ligger närmare i tid, om det skulle skynda på.

Elin är frisk sen över ett dygn tillbaka men är såklart hemma de 48 timmar som hon ska från dagis, så idag delar vi på arbetsdagen och får jobba lite snabbare.
    Tandläkaren var bokad men får bokas av och lika skönt är det

• Castafiore

God Morgon!

Modesty: Stackars liten I och stackars gråtmilda modern! Förstår din reaktion men snart är det ju ingenting ni tänker på alls.

MiaB: Skönt att vara tillbaka, fast nu kanske det blir lite VAB-dagar igen... Hoppas, hoppas att det ordnar upp sig för er alla till fjäll-resan!

Mammaninna: Är det tungt för butiken att gå runt eller är det arbetsbördan/frånvaro från familjen som tär?

MK: Trevligt att bli uppvaktad! Duktig D!

Känns som det mesta och dom flesta går på dom sista dropparna bensin nu! Tänk vad vi alla kommer blomma upp och få energi när dom första riktiga vårtecknen kommer! Själv visualiserar jag första fika på trappen i vårsolen med fågelkvitter i öronen.. mmm...

Jag är så glad att jag slutar kl. 15.00 så jag missar eftermiddags-köerna. Kö-situationen på morgonen blir jag inte klok på alls, hittar inget mönster alls på var, när och varför köerna uppstår!

Var hos BM igår och allt ser bra ut, men det var som jag misstänkt, krabaten håller på att borra ner sig, känns liiiiite tidigt. Men den kommer nog volta runt igen, jag har ju inte ens planerat att överhuvudtaget tänka på vad som komma skall innan Modesty sätter igång April-maffian!

• MamaKajsa

tänk vad 10 år ändå kan svicha förbi *galet*

Ja era vägarbeten är inte nåt jag är avis på direkt....fikor-ja, vägarbeten-nej, själv är jag på jobbet på sex minuter *retas*

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • mammaninna

tack för stöttning!
    idag känns det bättre! lustigt, det är alltid värre ett par dagar i månaden

jag har iaf en sak att glädjas mkt över och det är att det rullar på så smidigt då man arbetar butikstider!! inga köer varken till eller från jobbet!!

casta: det är både och.. går ju lite hand i hand, hade butiken gått bättre hade jag jobbat mindre osv..

• MamaKajsa

Gabriel opererad och tillbaka på avdelningen *skönt*
    Allt har gått bra.

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Jen 80

Åh, kul o höra att Gabriels operation gått bra!!!

ninna: Härligt att det känns bättre, o hoppas känslan håller i sig!

Svar på tråden Aletråden nr 20