• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • FrökenSwe
    Michisen skrev 2010-03-11 19:34:05 följande:
    ...för att inte tala om Lillasyster, Bror och så vidare. :)
    Bror är ett namn!
  • Michisen
    FrökenSwe skrev 2010-03-11 20:45:44 följande:
    Bror är ett namn!
    Ja, det har jag väl inte sagt annat om?

Vi konstaterade ju precis att man kan heta Mamma, Lillasyster, Bror, Syster osv.

{#lang_emotions_dreamer}
  • FrökenSwe
    Michisen skrev 2010-03-11 20:48:16 följande:
    Ja, det har jag väl inte sagt annat om?Vi konstaterade ju precis att man kan heta Mamma, Lillasyster, Bror, Syster osv.
    Jaha men låter så nerklankande när du skriver för inte tala om...
  • artax

Idag berättade jag för min sambo att endel döper sina barn till Ninja, först trodde han att han hörde fel men när jag sa det igen så var hans första respons "Men herregud, vad ska syskonet till Ninja heta då, Zomie eller?" HAHAHAHAHHA Så extremt roligt!!!! :D

• Michisen
    FrökenSwe skrev 2010-03-11 20:50:15 följande:
    Jaha men låter så nerklankande när du skriver för inte tala om...
    Det är din tolkning och inte så som jag avsåg det.
  • Lady Dahmer
    artax skrev 2010-03-11 20:51:36 följande:
    Idag berättade jag för min sambo att endel döper sina barn till Ninja, först trodde han att han hörde fel men när jag sa det igen så var hans första respons "Men herregud, vad ska syskonet till Ninja heta då, Zomie eller?" HAHAHAHAHHA Så extremt roligt!!!! :D
    tja.... de namn som jag tänkt på till Ninjas kommande syskon skulle kunna bli Sol, Tamlin, Tili, Raja, Fideli, Ami eller varför inte Noa? Gamla och fina namn.

Det är så urbota fånigt att man hakar upp sig på namn som avviker från normen. Sure om namnen är helknasiga, (typ Tingeling) men så jävla annorlunda är inte de namn som räknats upp i den här tråden. Det är fan mer sällsynt att heta Malin eller Helena som treåring idag.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • FrökenSwe
    Michisen skrev 2010-03-11 20:54:15 följande:
    Det är din tolkning och inte så som jag avsåg det.
    Nänä då förstår jag inte vitsen med att ta upp det i en tråd med konstiga namn!
  • siamusen
    Lady Dahmer skrev 2010-03-11 20:59:52 följande:
    tja.... de namn som jag tänkt på till Ninjas kommande syskon skulle kunna bli Sol, Tamlin, Tili, Raja, Fideli, Ami eller varför inte Noa? Gamla och fina namn. Det är så urbota fånigt att man hakar upp sig på namn som avviker från normen. Sure om namnen är helknasiga, (typ Tingeling) men så jävla annorlunda är inte de namn som räknats upp i den här tråden. Det är fan mer sällsynt att heta Malin eller Helena som treåring idag.
    Raja? Tänker pa Raj raj raj och âven pa min far (utländsk) som ville att vi skulle byta efternamn till just Rajraj för att det skulle bli lâttare för oss barn
  • FrökenSwe
    Lady Dahmer skrev 2010-03-11 20:59:52 följande:
    tja.... de namn som jag tänkt på till Ninjas kommande syskon skulle kunna bli Sol, Tamlin, Tili, Raja, Fideli, Ami eller varför inte Noa? Gamla och fina namn. Det är så urbota fånigt att man hakar upp sig på namn som avviker från normen. Sure om namnen är helknasiga, (typ Tingeling) men så jävla annorlunda är inte de namn som räknats upp i den här tråden. Det är fan mer sällsynt att heta Malin eller Helena som treåring idag.
    Håller med!!

Och komentarer som påvisar att barnen kommer bli mobbade!! Är just snyggt med en sån inställning!! Suck
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?