Varför får barn konstiga namn?
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva. 
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva. 
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

Visst kan det finnas barn som heter det i Finland men det har exakt samma betydelse som i Svenskan. Alltså ninja som substantiv. Inte ett "Finskt" namn.
  Visst kan det finnas barn som heter det i Finland men det har exakt samma betydelse som i Svenskan. Alltså ninja som substantiv. Inte ett "Finskt" namn. 
        Lucas som är #1 på namntoppen 2009 heter våran son. år 2000 fanns detta namnet inte med i våran "värld" vi tyckte det var ett fint namn och vi kände ingen som hette så.   Tji fick vi när vi började gå på öppnis och BVC med sonen. Folk verkade visst heta Lucas heheheh
  Tji fick vi när vi började gå på öppnis och BVC med sonen. Folk verkade visst heta Lucas heheheh
Andra sonen heter Sebastian, inte jätte ovanligt dår vi bor.
Dottern heter Milou Sophie, känner ingen som heter Milou i Sverige. Tycker om det namnet.

Jamen detta namn då, läste att nån döpt sin dotter till CRUELLA!
Snacka om att hata sitt barn???
Andra knäppa namn enligt mig: Lion, Tiger, Tenson, Truls, Bums, Turillus mfl...
Å andra sidan tycker jag att det är lika hemskt med gubb och tant namn typ:
Ture, Sören, Signe, Albert, Hans mm
Antar att det helt enkelt är så att smaken är som baken...