Varför får barn konstiga namn?
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.
Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.
Min dotter heter Isadora...planerar att döpa min son till MAXfactor.
Konstiga namn? Alla ser namnen olika.
Du kanske tycker att Moa är jättefult, medans någon annan kanske tycker det är fint. Många, nästan alla, namn dår att rimma eller göra till något fult.
Mitt barn ska heta det jag vill, för han/hon kan inte bestämma sitt eget namn direkt. Sen om mitt barn vill byta när han/hon är äldre, så visst.
Jag tycker att Ola är väldigt fint. Sen om du får det till Spola m.m. så är det du.
Tindra och tex Freyja är isländska namn och har olika betydelser.
Jag personligen har inga som helst problem med ovanliga namn men de ska ju inte behöva heta tesked eller något konstigt det ska ju vara fint och likna ett namn när man uttalar det.
Men nicklas, martin, fredrik, daniel osv de tråkiga vanliga namnen hur kul är det att alla heter exakt samma sak?
jag tror det är en ny generation av namn som kommer, folk vågar döpa sina barn till namn ni tycker är konstiga.
såhär tror jag allti det varit när tex daniel o de namnen kom innan var det ju mer sten o sivert och sture osv sånna gamla namn som är gamla nu.
nej jag har inget emot ovanliga namn då får man ju stå ut ur mängden lite men någon måtta får det ju vara på det.
Dramatic Chipmunk: Haha skäms på dig! Det märks verkligen att du försöker vara speciell och har tänkt till några varv extra, det får du inga pluspoäng för i kommunisttråden