• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • lindamartina

Ja har stött på en hel del konstiga namn på barn. Tycker att Neo låter hur knäppt som helst. Hörde en på ett varuhus ropa "Neo, var är du.. kom nu Neo.. " de va så jag skrattade till.. men jag tycker även att Tindra, Nova, Ängla, Skira är namn som låter lite konstiga och Eddi-Lee också..

Nån som delar min uppfattning..

• Snåjtis

Fint med ovanliga namn, tycker snarare tvärtom att de som tar vanliga namn är skit tråkiga. Men det är min åsikt.

Mina barn heter Havannah och Ofelia.

• Chicgirl01

Min dotter heter Ayla och det är visst också ett ganska ovanligt namn. 

Men jag gillar ovanliga namn så :D
  • Emeli
    llinaa skrev 2010-03-10 13:51:02 följande:
    ja de finns barn som heter petter-niklas vet jag
    enl. scb finns det en enda man i Sverige som heter det. Han har det inte som tilltalsnamn.
  • Rose Bay Willow

OBS!!!
    Man döper INTE ett barn till ett namn!! Grrrr! Blir så trött på detta -mitt barn är döpt till Lasse-Maja eller Isa-Fisa...bla bla! Man blir döpt in i kyrkans heliga gemenskap om man nu tror på såna saker-man GES ett namn! Man kan alltså HETA vad som helst UTAN att vara döpt!!
    Men man döps INTE till ett namn!!!!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • lindamartina
    Snåjtis skrev 2010-03-11 17:11:46 följande:
    Fint med ovanliga namn, tycker snarare tvärtom att de som tar vanliga namn är skit tråkiga. Men det är min åsikt.Mina barn heter Havannah och Ofelia.
    Ovanliga namn kan vara fina också men det måste finnas gränser. Havannah tycker jag är ett fint namn som din dotter är döpt till.
  • Mammatillnoah

tag tycker inte dte är något fel på nåra namn förutom om man heter sol måne M.M  det är ju inga namn det är ju saker .. i min släkt har vi namn som Embla, Freja, Attila, Holly, namn som kommer på tal hos kvinnorna som är gravida i min familj är tex Idun och melker själv så vill jag att mina barn ska heta Teja och Tensina

vill också på peka att det finns inga barn i vår familj som inte är ovanliga skulle väl vara Freja då kanske

• Dramatic Chipmunk
    Breaking Dawn skrev 2010-03-11 15:11:43 följande:
    Dramatic Chipmunk: Haha skäms på dig! Det märks verkligen att du försöker vara speciell och har tänkt till några varv extra, det får du inga pluspoäng för i kommunisttråden
    Whatever works for you man
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?