• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • siamusen
    Sencha skrev 2010-03-11 23:56:25 följande:
    Det verkar vara en trend, om man ser till dina och siamusens barn
    Ja, mitt mellanbarn är faktiskt den som är mest "problematisk" IRL. Sa bilderna kanske stâmmer ändå
  • siamusen
    Sencha skrev 2010-03-11 23:57:10 följande:
    Ah, sorry Nej, jag menade BARA utifrån bilderna. Inget annat
    Nej, jag vet. Jag spånade bara vidare.

Annars har jag faktist avstått från namn som kânnts FÖR tunga. Just nu kan jag inte komma pa nagot men en del namn kânns som om de fôremd sig krav.
  • siamusen
    siamusen skrev 2010-03-12 00:02:38 följande:
    Nej, jag vet. Jag spånade bara vidare. Annars har jag faktist avstått från namn som kânnts FÖR tunga. Just nu kan jag inte komma pa nagot men en del namn kânns som om de fôremd sig krav.
    För med sig.
  • Leijne
    siamusen skrev 2010-03-11 23:58:50 följande:
    Det stämmer nog rätt bra iofs. Förutom att ingen är speciellt allvarlig. Gaston passar dock utmârkt i sitt namn. Hans påhittighet âr nagot påfrestande ibland
    Gaston, Det har jag nog inte hört någon heta :). Nu har jag läst franska, så jag kanske inte uttalar det rätt.
    Får man fråga vad dina andra barn heter? Jag har en snart färdigbakt bulle i ugnen. Jag snappar upp allt jag kan!
  • vildaungarnasmamma
    siamusen skrev 2010-03-11 23:49:28 följande:
    Mina barn enligt google image. Vad tror vi om det?
    att dina barn är 1: en pojke med en katt, 2: jesus eller nån anna helig människa, 3: en naken mullvad
    :-P
    ★Alfons 20/4-05 ★ Loke 11/12-07 ★ Alice 26/10-09 ★
  • Leijne
    TigerLily skrev 2010-03-12 00:01:09 följande:
    Det är kul med namn!! Dottern har förresten 8 st...
    Oj! Av någon speciell orsak? Jag som har svårt att komma fram till ett! Vill du dela med dig av dessa?
  • TigerLily
    Leijne skrev 2010-03-12 00:05:43 följande:
    Oj! Av någon speciell orsak? Jag som har svårt att komma fram till ett! Vill du dela med dig av dessa?
    absolut. Anledningen till att jag valde så många var att jag hade en tanke att mitt första barn skulle ha 7 namn.. (mitt lyckotal då) och så var jag dessutom ensam med henne då hennes pappa inte brydde sig ett skit så då passade jag på att ta ut svängarna ordentlig. Då min kompis hörde alla namnen så sa hon på skoj innan jag skulle lämna in pappret "meh, ska hon inte heta Tingeling oxå?"
    Å så blev det, jag petade ner det namnet med så det blev 8. Hon heter:
    Vanessa Heavenly Angel Christina Delphine Tingeling Julia Kenza.
  • siamusen
    Leijne skrev 2010-03-12 00:03:32 följande:
    Gaston, Det har jag nog inte hört någon heta :). Nu har jag läst franska, så jag kanske inte uttalar det rätt. Får man fråga vad dina andra barn heter? Jag har en snart färdigbakt bulle i ugnen. Jag snappar upp allt jag kan!
    Gaston uttalar jag pa svenska Gasstonn och hans  far pa franska Gasto (diftong o).

Kungabilden är Clovis (Klåvis enligt mig, Klåviss enligt maken)

Seriedjuret är Rufus.
  • Leijne
    TigerLily skrev 2010-03-12 00:09:48 följande:
    absolut. Anledningen till att jag valde så många var att jag hade en tanke att mitt första barn skulle ha 7 namn.. (mitt lyckotal då) och så var jag dessutom ensam med henne då hennes pappa inte brydde sig ett skit så då passade jag på att ta ut svängarna ordentlig. Då min kompis hörde alla namnen så sa hon på skoj innan jag skulle lämna in pappret "meh, ska hon inte heta Tingeling oxå?" Å så blev det, jag petade ner det namnet med så det blev 8. Hon heter:Vanessa Heavenly Angel Christina Delphine Tingeling Julia Kenza.
    Det kan inte höra till vanligheten i alla fall, med så många namn. Enda problemet jag kan se måste vara när alla namna ska ner på blanketter. Där kan t.o.m jag har problem, som bara har 3 namn. De får sällan plats :)
Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?