• llinaa

Varför får barn konstiga namn?

Varför får barn konstiga namn? Tänker föräldrarna inte på barnen i framtiden utan bara på sig själva.
    här är några konstiga namn jag kommer på nu på rak arn Ninja, sol, månstråle, petter-niklas.

• Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?
  • Lady Dahmer

Och med det sagt - än en gång: En porrig kvinna utklädd till en ninja gör inte namnet Ninja mer porrigt än Lisa, Tingeling, Karin, Berit eller vad det nu må vara.

Ska man snacka porriga namn så kan man möjligtvis hänvisa till typiska strippnamn eller porrindustrinamn typ Candy eller Jenna. 

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • vindil
    Lady Dahmer skrev 2010-03-11 23:32:53 följande:
    är det bara jag som tycker det är skitmärkligt att googla upp en sexig bild på en kvinna klädd i en ninjakostym för att sen hävda att namnet Ninja är porrigare än Tingeling? Kan nån förklara relevansen?
    Jag tycker också det är konstigt! Som att google ska styra vad namnen betyder? Det enda hennes bildsökning bevisar är att det finns två personer som döpt sina bilder till ninja respektive tingeling.
    Dessutom kan man ju fråga sig vad hon har för slags freudiansk feltänk :) När jag tänker på ninja tänker jag på en krigare eller en ninja turtle :) Man kan ju undra vad hon tänker på om man säger "sjuksköterska", hon kan ju prova att googla det ordet - lär ju finnas fler sexutstyrslar med det temat än ninja... :D
    Googla namnen är ett konstigt sätt att försvara sig på, anser jag!
  • Taniqua

Jag tycker ninja är jätte fint...o min kompis barn heter så.....  skulle så mycket helldre döpa mitt barn till d än till lillemor eller någe annat otroligt fult svensson-namn

Lika så tycker jag att "dick" är fruktansvärt konstigt att dem döper sina barn i engelsk-talande länder...   jag skulle inte döpa min son till "kuk" direkt!! hihi....

• Lady Dahmer
    vindil skrev 2010-03-12 08:44:22 följande:
    Jag tycker också det är konstigt! Som att google ska styra vad namnen betyder? Det enda hennes bildsökning bevisar är att det finns två personer som döpt sina bilder till ninja respektive tingeling.Dessutom kan man ju fråga sig vad hon har för slags freudiansk feltänk :) När jag tänker på ninja tänker jag på en krigare eller en ninja turtle :) Man kan ju undra vad hon tänker på om man säger "sjuksköterska", hon kan ju prova att googla det ordet - lär ju finnas fler sexutstyrslar med det temat än ninja... :DGoogla namnen är ett konstigt sätt att försvara sig på, anser jag!
    haha precis. en ninja är ju en japansk krigare.  Hur kan man INTE associera direkt till det först och främst?

ja sjuksköterska, jävla porr-yrke asså!
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Snajsan

patetisk tråd. måste dock infoga att de har inget med att föräldrar vill ha uppmärksamhet som Puss skrev att göra. Folk har bara olika smak!! Jag heter Sanae, ett namn många av er rynka näsa åt för ni inte vet bakgrunden tioll namneet, vart de kommer ifrån osv. det är en jätte bra inkörsport!

• PetraA88

Låt alla föräldrar döpa/ namnge sina barn till vad dom vill. Det är väl inte nån utav oss som har med det att göra!? ELLER.. Alla tycker/ tänker olika, vilket gör oss alla Speciella oavsett namn. Jag gav min son ett ovanligt namn för att jag anser att han är det bästa som finns i hela världen, vilket alla föräldrar tycker om sina barn och därför ville jag även ge han ett ovanligt namn vilket gör honom extra speciell eftersom att det ligger lite extra tanke och massor med kärlek i det namnet. Nu menar jag absolut inte att bara för att man ger sina barn ett vanligt namn så ligger det mindre kärlek i det, Absolut inte. Så sluta haka upp er på vad ALLA andras barn heter. Ni kan ändå inte göra något åt saken. Tycker bara att detta håller på att spåra ur, vissa tycker ju om att vara lite drama queens.
    Jag kan också tycka att vissa namn är lite för mycket men det är inte min ensak!
    Tack och hej tolka detta hur ni vill.
    Tjingeling!

• MrsSophie

Vet ett enäggstvillingpar som heter Niklas och Peter. Gissa vad det blir när man säger det snabbt... Jo, de blir ju alltid kallade Petter-Niklas!

• Fiva

Tycker att det är tragiskt hur folk kan hänga upp sig på något så löjligt som namn... Vi alla tycker olika, känner olika och det är NORMALT.

Sen om jag vill döpa min unge till Körsbär eller Johan det har väl ingen av er någonting alls med att göra?

Om min unge blir mobbad i skolan för sitt namn så är det pga av att såna som ni lär era barn att det är okej att mobba pga av namnet.
    Hur ska era barn annars få för er att mobba barn med ovanliga namn. Barn föds oskyldiga, det är vad vi föräldrar lär ut till våra barn som påverkar hur de blir som vuxna människor!

Om ni ständigt påpekar hur fult vissa namn är så kommer era barn att ta efter, för det är det som barn gör, tar efter... Om ni öppet visar vad ni tycker om hårfärg, hudfärg, ögonfärg, ursprung, storlek osv kommer era barn snart ta efter. ~Barn gör som du gör, inte som du säger.~

J*vla fördomar om hur vi är som människor, vi som ger våra barn ovanliga namn.

Jag råkar tycka att ett ovanligt namn är en färgklick. Ett bevis på att det finns människor som "vågar" bryta mönstret, utvecklas.
    Vi lever på 2000-talet... men ni sitter ju fast i medeltiden, trist måste jag få säga!

Tack och bock!

• Breaking Dawn

Tingeling: http://1.bp.blogspot.com/_yeiwBjhM8UU/SiBr5ldELxI/AAAAAAAABLw/f4zZT7fRu8Q/s400/1.jpg

Hihihi...nä förlåt kunde inte hjälpa det, men jag tycker att vi ska släppa porrighetsaspekten nu. Den känns helt irrelevant. Varför folk har svårt för Tingeling är väl främst för att det till skillnad från Ronja/Ninja osv inte låter så feministiskt starkt och vuxet utan lite flamsigt och barnsligt och fnittrigt och glittrigt? Kanske? Jag tror säkert att vi kommer att vänja oss vid namnet och jag förstår absolut att de som har valt att döpa sina barn till det tycker att det är bedårande vackert. Men vi andra kanske behöver lite mer tid på oss att bearbeta det.

Första bilden på google på mina framtida barns namn:
    http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04_01/ChloeBikiniHELLO_468x840.jpg

http://hamthechimp.files.wordpress.com/2009/08/theodor_kittelsen_-_skogtroll_1906_forest_troll.jpg

Mamma känner sig fruktansvärt stolt

• minci81

Ja verkligen föräldrarna borde tänka på att namn valet kan påverka barnet i framtiden när det gäller mobbning och andra konstigheter. Jag tycker att lite mer ansvar ska föräldrarna ta inte bara tycka att det är skoj att barnet ska heta si och så.

Svar på tråden Varför får barn konstiga namn?