• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • cizza
    s fia skrev 2010-03-20 18:58:22 följande:
    hejsan tjejer! ni får gärna ge mig lite av erat sötsug..själv har jag gått ner ca6kg sen ja blev me barn...fast de bara för ja spyr så...spenderar helgen på boråssjukhus me lyxmiddag i form av dropp...nää usch så jobbigt ...men bebis mår iaf bra o de e vkitgst..jobbigt att behöva lämna bort barnen för man intemår tillräckligt bra för att ta hand om dom... saknar dom..tackolv för sjukhus rum med internet.ofacebook med bilder på dom. hoppas ni andra får en bra hlg.vera;shit va gött me lyan...sa bki såå spännande o hälsa på sen.
    Det låter inget vidare med ditt illamående och inte roligt med dropp men skönt att den lille får det den behöver, Hoppas du får behålla din mat snart så att det inte kommer upp. Försök att ha en bra helg du med och sen att du får bamse kramar av barnen sen när du kommer hem
  • cizza

Hoppas allt är bra med er alla?
    har ni hittat på nått i helgen?

själv har det vart en lugn helg , lilltrollet har inte vart hemma och jag och tobbe hade en mysdag igår med promenad, god mat och bra film..

• J K
    cizza skrev 2010-03-21 21:13:32 följande:
    Hoppas allt är bra med er alla? har ni hittat på nått i helgen? själv har det vart en lugn helg , lilltrollet har inte vart hemma och jag och tobbe hade en mysdag igår med promenad, god mat och bra film..
    Hej. Allt är bara fint, bortsett från vissa grav.symptom såklart. :)

Vi har bara tagit det lugnt i helgen, nu jobbar min kille på annan ort ett tag, jättetråkigt. Bakat lite kanelbullar och fryst ner dom också, haha. :)
  • cizza
    J K skrev 2010-03-22 08:38:57 följande:
    Hej. Allt är bara fint, bortsett från vissa grav.symptom såklart. :)Vi har bara tagit det lugnt i helgen, nu jobbar min kille på annan ort ett tag, jättetråkigt. Bakat lite kanelbullar och fryst ner dom också, haha. :)
    jaha vad jobbar han med?
    Mmmm vad gott tänkte att jag skulle bakat  igår men kanske tar tag i det idag istället
  • J K

Han är robotprogrammerare åt ett företag i Borås, men måste vid enstaka tillfällen (ofta med kort varsel) åka många långa mil bort (Kungsör) på obestämd tid. :(
    Dock har jag börjat få testa lite saker de gör, felsöka och kolla efter buggar och sådant, så då kanske jag kommer få åka med dit någon gång. Då blir det ju lite lättare.

Ja, de blev supergoda. :)

• J K
    cizza skrev 2010-03-19 18:33:35 följande:
    Om det är några frågor om tisdagsfikan så är det bara att komma med dom, om nummer , adress m.m har skrivit det tidigare i tråden om inte någon sett det :)
    Jag undrar om det är något vi/jag ska ta med? :)
  • cizza
    J K skrev 2010-03-22 13:25:17 följande:
    Jag undrar om det är något vi/jag ska ta med? :)
    Hoppas du får hänga med någon gång då

Nej ni behöver inte ta med något, bara glatt humör
  • J K
    cizza skrev 2010-03-22 14:06:54 följande:
    Hoppas du får hänga med någon gång då Nej ni behöver inte ta med något, bara glatt humör
    Ja, fast ändå inte, haha. Är så hemma-kär och vi har ju våra kissemissar. :)

Okej, tänkte att det var bäst att kolla. :D
  • sofia charlotta

Jag talade för snabbt utan att tänka mig för.. kan ju inte alls imorgon =( Bytte bort tiden idag till imorgon för att vi skulle till läkaren!! Skit oxå!!!

• Lilla JJ
    cizza skrev 2010-03-22 14:06:54 följande:
    Hoppas du får hänga med någon gång då Nej ni behöver inte ta med något, bara glatt humör
    Har packat det bästa humöret

God kväll tjejer!

Själv har jag haft ont i magen idag
    Ett tag gjorde det så ont att jag trodde att jag skulle behöva åka tillbaka till jobbet som patient. Som tur var så visade det sig att det inte var något med bebis. Utan det var annat som behövde ut. Har ärligt talat aldrig haft så ont i magen pg det innan.
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010