• MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • cizza

Härligt när man fått fixat i hemmet inför helgen :)

Jag gick upp 17 kg förra graviditeten och vill inte heller veta hur mycket jag gått upp nu eftersom jag har övervikt, min barnmorska skicka remiss till dietist p.g.a övervikten och även att jag har magkatarr, så jag får lära mig äta riktig sund mat för magen;) Tycker jag låter kanon.=)

I morgon ska jag till baby proffsen och ändra min beställning på vagnen då jag känner att jag valt fel färg :S. Hoppas det känns rätt med den andra färgen sen :) *barnslig jag e ;) *

Om det är några frågor om tisdagsfikan så är det bara att komma med dom, om nummer , adress m.m har skrivit det tidigare i tråden om inte någon sett det :)

• MammaVeronika

hihi jasså har du ändrat dig hihi... vilken färg vill du ha då?

• J K

Hej igen allihop. Fick vårt "riktiga" internet inkopplat och sådär redan idag. Så nu ska det väl inte bli några längre uppehåll här för min del. :)

MammaVeronika: Men vad bra. Då säger vi den tiden. :)

• cizza
    MammaVeronika skrev 2010-03-19 19:07:31 följande:
    hihi jasså har du ändrat dig hihi... vilken färg vill du ha då?
    Jag hade ju beställt khakigrön typ men kännde att det blev för hastigt, hade bestämt mig för röd när jag skulle gå in och beställla och när jag väl stod där så tog jag den gröna men nu vill jag nog ha hel  svart ;) hehe krånglig jag e:)
    J K skrev 2010-03-19 19:11:45 följande:
    Hej igen allihop. Fick vårt "riktiga" internet inkopplat och sådär redan idag. Så nu ska det väl inte bli några längre uppehåll här för min del. :)MammaVeronika: Men vad bra. Då säger vi den tiden. :)
    Skönt att du fårr internet igen *tummen upp* ;)
  • MammaVeronika

hihi ja svart är smidigt så kan man piffa till med färger ist

powerpill: grattis till internet igen ja men vi bestämmer det, inboxa mig ditt mobilnummer så får du mitt så kan vi ju höras om det skulle strula eller vi inte hittar varandra mm hihi.

• Lilla JJ

God morgon alla gravidisarna!

I natt när jag låg och skule somna om efter att ha varit på toa så blev jag väckt av en livlig krabat som gjorde kullerbyttor i magen. Det känns så mysigt att h*n rör på sig så mycket nu.

Funderar också på att åka till Babyproffsen idag för att kolla in utbudet av sjalar. HAr läst på lite och det verkar som att man ska satsa på en trikåsjal ca 4,5-5meter för en nyföding.

sofia charlotta skrev 2010-03-19 08:35:07 följande:
    Skit oxå.. är i v 17 nu.. kanske går över för mig me ;)
    Hoppas på at det inte går över. För sötsuget är ganska illa
    Jag är inte nojjig över vikten i vanliga fall men nu börjar det ändå bli jobbigt.
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-03-20 11:08:04 följande:
    God morgon alla gravidisarna! I natt när jag låg och skule somna om efter att ha varit på toa så blev jag väckt av en livlig krabat som gjorde kullerbyttor i magen. Det känns så mysigt att h*n rör på sig så mycket nu. Funderar också på att åka till Babyproffsen idag för att kolla in utbudet av sjalar. HAr läst på lite och det verkar som att man ska satsa på en trikåsjal ca 4,5-5meter för en nyföding. Hoppas på at det inte går över. För sötsuget är ganska illa Jag är inte nojjig över vikten i vanliga fall men nu börjar det ändå bli jobbigt.
    Va mysigt att det rör sig så mycket =)  livlig krabat , kanske nästa zlatan ;) *hehe*
    Du får göra berätta priser på sjalarna där, har inte kollat på sjalar alls när jag var på baby proffsen , tänkte inte på det då. Hoppas du hittar något bra?
  • Lilla JJ
    cizza skrev 2010-03-20 15:36:21 följande:
    Va mysigt att det rör sig så mycket =)  livlig krabat , kanske nästa zlatan ;) *hehe*Du får göra berätta priser på sjalarna där, har inte kollat på sjalar alls när jag var på baby proffsen , tänkte inte på det då. Hoppas du hittar något bra?
    Hann inte ta mig dit idag. Jag vet att det finns en i barnaffären jämte MVC och den kostar mellan 5-600kr. Jag ska ju till bm på onsdag så jag ska kolla närmare på den då. Sen har dom ju så fina kläder där också
  • s fia

hejsan tjejer! ni får gärna ge mig lite av erat sötsug..själv har jag gått ner ca6kg sen ja blev me barn...fast de bara för ja spyr så...spenderar helgen på boråssjukhus me lyxmiddag i form av dropp...nää usch så jobbigt ...men bebis mår iaf bra o de e vkitgst..jobbigt att behöva lämna bort barnen för man intemår tillräckligt bra för att ta hand om dom... saknar dom..tackolv för sjukhus rum med internet.ofacebook med bilder på dom. hoppas ni andra får en bra hlg.

vera;shit va gött me lyan...sa bki såå spännande o hälsa på sen.

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010