• M0rris

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

Frida > Jag säger som de andra, man får en rätt bra magkänsla bara man har besökt stället men det är klart det är ju kul att fråga lite om det som känns viktigt för dig. Jag frågade lite om hur deras dagar såg ut en vanlig vecka, hur mycket de var ute, om de var på utflykter etc. Hur många små barn (barn under 2år) som de har på avdelningarna, hur de tänker kring genus, hur de hanterar konflikter mellan barnen, utvecklingsamtal, föräldramöten, drop-in fika etc :)

Haha, alla era kommer ha små fina Kånken, Felix kommer vara ensam om sin Clone Trooper väska :P Nu längtar jag verkligen till pick-nick säsongen!

• M0rris

Jag har bestämt mig för att äntligen framkalla lite bilder men nu verkar stället vi brukar beställa ifrån gått i graven så jag behöver ett nytt. Var brukar ni framkalla era digitala foton?

Drop-in Fika = Föräldrar och syskon är välkomna in på lite fika när de kommer och hämtar barnen (de flesta kommer lite tidigare dessa dagar). Man får chansen att träffa de andra föräldrarna och barnen och prata lite. Lite lätt kaotiskt (iallafall om man ser det från pedagogernas sida) eftersom det brukar bli en hel del barn som springer omkring men väldigt uppskattat.

• M0rris

Ellie > Hur gör du med Alex när han inte äter?!
    Felix åt en halv korv till middag igår och vägrade äta mer förrän han fick välling vid 19. Resultat, han vaknade två gånger mitt i natten och var vrålhungrig och fick välling båda gångerna. Han har inte vaknat av hunger på natten sen han var 3 månader...
    Nu imorse åt han lite gröt, fast jag gjorde hans favvogröt med massa mos på men sen ville han inte ha något annat, inte ens frukt. Jag känner mig lite nojjig nu :/

• M0rris

Felix vägde ju 11,8kg på sin 18 månaders och var 82, så även om Alex är 84 så är han ju inte undernärd iallafall :) Men fy va jobbigt det är när de inte äter! Jag försöker göra det bästa av matsituationen och inte tvinga honom till något så det blir en negativ upplevelse, igår hos kompisarna åt han två portioner ris med currykyckling! Unge! Jag var hur lycklig som helst men man undrar ju varför min mat inte duger :D
    Lämnade honom idag, glatt vinkandes skulle han gå och koka kaffe med kompisen Linnea. Igår lyckades desstom kompisen ta ett kort när Felix lutar sig frammåt med plutande pussmun och pussar hennes Molly på munnen. Så fort jag får de skall jag visa er :)

Karin > Ja, man undrar ju varför de ändrat sig.
    Hoppas Davids fot blir bättre snart, fast med tanke på hur han kastar sig omkring på snö och is så kanske det inte är så konstigt om han har en liten stukning :P Tycker det var så himla härligt att se honom röra sig utomhus, inga hinder där, precis som inne. Det är bara att gå igenom dem!

Ps. Nu är mitt lilla vilda husdjur här, ekorren. Han har hittat nötförrådet jag byggt upp åt honom och han är överlycklig. Verkar som han tar en nöt i taget och springer och gömmer på andra ställen!

• M0rris

Inte meningen att jämföra med Felix på det sättet, tänkte mest låta positiv :) Det kanske är alla förkylningar och grejor som gör att han tappar matlusten lite? Hoppas det blir bättre med våren och frisk luft, det brukar göra susen för hungern!

• M0rris

Hm, sånna där gratis grejor från olika barnställen, får man det med andra barnet också? Är ju himla käckt att få första månadens blöjbehov, men jag kommer knappt ihåg var man fick dem.

• M0rris

Nu har vi köpt ett par röda gympadojjor till Felix, märke Timberland. De var inte alls tjejiga! Däremot kostade de en mindre förmögenhet :) Felix är jätteglad i dem och vill gå omkring med dem här inne nu iallafall så det var värt det.

• M0rris

Ops, råkade nog trycka på posta lite för snabbt. Tänkte bara på dagens I-lands problem. Som att män inte fäller ner toastolen efter sig.. eller när de lämnar ifrån sig datorn men fortfarande tar upp hela bandbredden!
    Hoppas ni har en bra helg alla mammor o barn. Håll inne med bebben en vecka till Lina så vi får se dig till helgen!

• M0rris

Enda helgen som jag hållt mig borta från datorn och ni är aktivare än någonsin! Jag får köra ett lite snabbt svar här nu och läsa igenom noggrant sen :)

Karin > Vi leker gärna lite idag! Felix är ju på förskolan till ca 14, skall vi kika förbi sen? eller kan jag komma lite innan jag hämtar honom och sno lite kort från dig?

Ell En o Chocolat > Mys! Fixerade bebisar! Jag önskar min sjunker lite snart också, jag känner mig fasen sprängfärdig! Hur kan det vara 3 månader kvar?! Snart kommer era små gos...

Ellie > Cancer är den läskigaste sjukdomen jag vet. Betalar in 50kr till barncancerfonden varje månad för jag mår så dåligt när jag hör de där historierna, än värre nu när man är förälder själv.

• M0rris

Karin > eller ni kanske vill komma hit lite? Vi har ju varit och snyltat hos era flera måndagar i rad!
    och stämmer in med de andra! Gå och se Avatar!!!
    Det är ju jättebra att David är så frammåt och nyfiken men såklart lite jobbigt som förälder. Det är en sån lättnad när man är hemma hos andra föräldrar som har lite barnsäkrat iallafall, så slipper man tänka på att springa efter hela tiden.

Ell En > tillväxt-UL låter rätt spännande. Hur kommer det sig att ni gjorde det denna gången? Skönt att bebben inte är för stor :)

Ellie > Kl 18 låter fint för mig! Jag tar ju med mig Karin härifrån så henne får du supa under bordet :P

Jag har också handlat på POP... deras grönrandiga mössa :)

Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008